Min dator fryser så fort jag ansluter min iPod. Lösning, någon?

Permalänk
Medlem

Min dator fryser så fort jag ansluter min iPod. Lösning, någon?

Jag börjar bli hyfsat trött nu. Jag köpte min iPod idag (40 GB), men den vägrar fungera.

Det började bra med att formateringen hängde sig när jag skulle installera alla drivrutiner och sånt. Nu kan jag inte ens ansluta iPod:en till datorn utan att den hänger sig.

I och med att den hänger sig kan jag inte formatera den med uppdateringsprogrammet som följer med.

Jag har sökt runt, kollat på alla möjliga iPod-hemsidor, och Apples hemsida, men jag har inte hittat någon lösning på problemet.

Jag tänkte att någon här på SweC kanske sitter och trycker på svaret.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk

Antar att du sitter med PC? Av någon anledning så läser jag det som att du inte installerat iPod programvaran först? Om du har det så skulle knalla över till en kompis och installera iPod drivisarna där och se om du kan formattera iPodden där. Går inte det borde man ju kunna sluta sig till att det är nåt knas med din iPod. I övrigt vet jag inte, ledsen. =/

Permalänk
Medlem

Jag kanske är helt pantad eller nåt, men har du installerat drivrutinerna rätt? Blev lite förvirrad ang. din text... =P

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Alltså, det jag menade var följande:

När jag först anslöt min iPod till datorn och stoppade i den medföljande skivan, så sa installationsprogrammet att iPod:en inte var formaterad, och att jag behövde göra det. Jag, som inte hade någon anledning att misstro Apple, tryckte på "Formatera". Det hängde sig alltså, och jag fick "resetta" iPod:en.

Jag tänkte försöka en gång till, men samma sak hände. Jag körde installationsprogrammet en gång till, utan att formatera denna gången. Efter det så uppdaterade jag drivrutiner etc. Det fungerade fortfarande inte.

Efter många om och men, med surfning och felsökning, beslöt sig krabaten för att hänga hela min dator så fort jag anslöt den.

Dock, vill jag tillägga, så kanske det finns hopp.

Jag avinstallerade allting som hade med Apple att göra, iTunes, Quicktime, you name it, och körde in ephPod 2 istället. Sedan tog jag bort alla USB-saker i Enhetshanteraren och startade om.

Efter att XP laddades upp och började installera USB-sakerna stoppade jag i iPod:en en sista gång innan jag smällde den i backen. Och nu hittas den helt plötsligt, utan att datorn hänger sig. Jag startade ephPod 2 och testade runt lite. Just nu håller jag på att kopiera över 8 GB musik, men vi får se om det verkligen fungerar att spela den. =/

Jag avvaktar så länge, och hojtar till ifall det skiter sig igen.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem med min iPod Mini när ja skaffa den... Man måste verkligen installera programvaran INNAN man pluggar i Poden annars blir det bara pajjas.. Plus att man inte försöker formattera den i windows utan använder medföljande programvara.. Sen höll den på och ville "aktiveras" genom att man plugga i den med laddaren i väggen innan man stoppa i den i datorn...

Jag kan inte ansluta min iPod via USB portarna på chassifronten, då hänger sig datorn.. Men det är nog för att min dator är allmänt kaiko..

Skitburk

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

Det står mycket tydligt på skivan att programvaran måste installeras INNAN iPoden ansluts.

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem

Tog du rätt format när du formaterade den ?

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Hmm...

Den håller fortfarande på och krånglar. Jag tror att det är fel på hårddisken. Får väl byta den då. =/

Och jag stoppade inte i den förrän installationsprogrammet sa till. När det har laddat ett tag så säger det att man ska ansluta iPod:en. Sen kollar det ifall man behöver formatera. Det var då allting hängde sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lånar din tråd lite, förlåt.
EphPod, vad är det för något?

Visa signatur

MBP.

Permalänk

jAcKy: EphPod explorer kan man använda istället för iTunes för att föra över låtar til iPodden. Har själv då aldrig använt det då iTunes + iPod funkar klockrent på min dator, men flera här använder det programmet.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?