Permalänk
Medlem

BBB i sthlm

Hej, jag är en användare av bredbandsbolaget Adsl.
Nu har mitt internet vart nere i 3 dagar, jag ringde dom den första dagen det första han sa i telenfonen var kolla om den sitter i första jacket

Deras kundservice är allt ifrån bra tycker jag.

Jag som har sportlåv nu ska vänta upp till 10 dagar tills en killa kontaktar mig, han ska sedan komma hem till mig o shecka eventuella tekniska fel ?:O

Fattar inte varför internet dör, VAN lampan bara blinkar

Visa signatur

Gravity Kills - Fifteen minutes

i7 2600k @ 4.0ghz, Corsair vengeance low profile 8gb DDR3, ASRock P67 PRO3

Coolermaster 212 kylare, original fläkt

Permalänk

Det blev lika dant hemma hos syrran! Jag har ringt och jagat bbb-teknikern ett par veckor nu... Fan va trött ja börjar bli på dom! Syrran har varit utan internet i typ 4v nu!!!

Permalänk
Medlem

Modemet tappar kontakten med telestationen när WAN börjar blinka. Kan bero på ett flertal saker. Hemma hos dig: fel jack, förlängningskablar mellan modem och jack, annan teleutrustning på jacket som stör ut DSLen (fax larm bärbar telefon). Alt 2: något i BBBs utrustning är paj. Modem splitter mellanpropp eller kablage. alt 3: ditt avstånd från stationen gör att problemet uppstår. Linan försöker gå på högre kapacitet än vad den klarar av.

Några saker som kan vara fel... och anledningen till att BBB tar tid på sig att utreda detta är för att detta är det vanligaste problemet de har. Dessutom är ni privatkunder vilket innebär lägsta prio.

Permalänk
Medlem

Re: BBB i sthlm

Nu har mitt internet vart nere i 3 dagar, jag ringde dom den första dagen det första han sa i telenfonen var kolla om den sitter i första jacket
Är du kopplad i förstajacket då? Finns mängder av folk som inte är det men som har ett nästan helt fungerande bredband.

Deras kundservice är allt ifrån bra tycker jag.
Beror på vem du pratar med, ganska blandad kvalitét på personalen...

Jag som har sportlåv nu ska vänta upp till 10 dagar tills en killa kontaktar mig, han ska sedan komma hem till mig o shecka eventuella tekniska fel ?:O
Jo, väntetid suger. Medans du väntar kan du alltid surfa lite på Svenska Akademins OrdBok från någon lina som funkar.

Fattar inte varför internet dör, VAN lampan bara blinkar
Prova att rakkoppla (koppla utan filter), använd så korta telekablar som möjligt (bättre med TP efter modemet än att skarva med lång telekabel), som ovan - kontrollera förstajacket. Starta om modemet med att dra ur ALLA kablar (inte bara el). Koppla sedan i ström+tele (TP behövs inte förens modemet har länk).

Visa signatur

!ERAU QSSI DLRO WEHT