Permalänk
Medlem

Bästa kontantkort?

hEY!

Efter att ha letat på dvs sidor så blir jag bara förvirrad. Jag är trött på 3g nätet och ska byta tillbaka till ett kontantkort. Men jag blir förvirrad, vilket är egentligen det bästa ?

Jag vill att det ska vara billigt att ringa och skicka sms, det ska kunna laddas på i affär & pengarna ska kunna räcka i rimlig tid, dvs inte 30 dagar.

Vilken rekommenderar ni ?

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk

telia har ju bästa täckningen. Comviq har lika bra i storstäder men suger annars.

hårt att erkänna men Telia är svårslagna, men de är dyr istället på kontantkort.

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Men viilka har bäst priser ?

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Comviq har bäst priser, Telia har bäst täckning, service etc.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Själv använder jag Comviq Kompis. Man ringer gratis till alla som är kunder hos Tele2/Comviq och SMS:ar för 90 öre.Det är det billigaste för mig, då de flesta jag känner använder Comviq. Nackdelen är väl att GPRS priset är aningen dyrt, det kostar 2:49/min per minut för andra operatörer samt att det övergår till ett vanligt kontantkort efter 30 dagar, men eftersom pengarna inte försvinner och det bara är att tanka på igen, så det är perfekt för mig bortsett ifrån GPRS kostnaden.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Suger ju lite att dom skall öka kostnaden på uppkopplingsavgiften och minska bonusen.

**From 1/4-05 är bonusen 0:15/min
***From 1/4-05 är öppningsavgiften 0:69/min

http://www.comviq.se/kontantkort/priser.html

Får hoppas att någon konkurrerande företag pressar priserna lite.

Permalänk
Medlem

Tango har bra priser!

Permalänk
Medlem

halebop, billigt och bra täkning (telia)

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Halebop är juh oslagbart, de har även sänkt priserna rejält!

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

Jag har halebop kontantkort och det funkar fint, bra täckning och priser. För nån dag sen fick jag ett sms från dem där det stod att de sänkt sina priser och att mer information fanns på deras websida. Nu har jag gått in och kollat på deras prislista på http://www.halebop.se/halebop/control/hmobile?url=/hmobile/ab...

Det enda jag inte förstod var stycket längst ned under själva prislistan:
"Allt det här får du som Halebopkund. Det enda du behöver göra är att ringa, skicka SMS, MMS eller använda GPRS för minst 49 kr/mån. Förbrukas inte 49 kr under en månad dras mellanskillnaden från kontantkortet i alla fall. Om det inte går att dra 49 kronor/mån från kortet under 3 månader i rad slutar kontantkortet att fungera."

Betyder det att de kommer att dra av 49 kronor/mellanskillnad från mitt kontantkort varje månad??

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

Om du ringer för 29 kr så drar dom av 20 kr, ringer du för 39 kr så drar dom 10 kr, ringer du för 49 så drar dom inget alls. Hänger du med?

Minimum avgiften är 49 (av det jag förstått iaf ...)

Permalänk
Medlem

Mmm ja jo det gör jag väl. Det var ungefär det jag skrev längst ned i mitt senaste inlägg... Måste säga att det här är dåligt av Halebop, man missgynnas om man ringer lite. De vill göra sig populär hos de kunder som ringer mycket på andras bekostnad.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

Finns det inte 3G Kontantkort?
Jag vägrar ha något annat änn kontankort och funderar på att uppgrader till 3G nätet inom en rimlig framtid

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Finns det inte 3G Kontantkort?
Jag vägrar ha något annat änn kontankort och funderar på att uppgrader till 3G nätet inom en rimlig framtid

Japp det finns det.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

en fråga.... hur får man tilll telias 3g kontantkort att funka i motorola A925?????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeCarter
en fråga.... hur får man tilll telias 3g kontantkort att funka i motorola A925?????

Vad är det som inte fungerar?

Permalänk

kan inte gå ut på nätet å så när jag ligger i 3g nät...... sen så är jag osäker på att ens inställningarna jag fick från motorola funkar........ skulle det ev. gå att byta os till tex p800 lr p900 tro?

Permalänk
Medlem

ville bara säga att telia inte har bästa service och comviq har lika bra täckning även utanför storstäderna, jag har haft comviq kontant i flera år nu och tycker det funkar bra, förutom när man är väldigt långt ut i skogen kanske man har 1-2 "pluttar" på mottagningen.

Visa signatur

patrik

Permalänk
Medlem
Citat:

kan inte gå ut på nätet å så när jag ligger i 3g nät...... sen så är jag osäker på att ens inställningarna jag fick från motorola funkar........ skulle det ev. gå att byta os till tex p800 lr p900 tro?

Från Telias hemsida:
Information för uppkoppling med GPRS
IP-adress: 010.254.254.254
Bärare: GPRS
APN: online.telia.se
Startsida: http://wap.teliamobile.se eller http://go.telia.se

Du kan inte byta operativsystem till det som körs i SE´s telefoner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donar
ville bara säga att telia inte har bästa service och comviq har lika bra täckning även utanför storstäderna, jag har haft comviq kontant i flera år nu och tycker det funkar bra, förutom när man är väldigt långt ut i skogen kanske man har 1-2 "pluttar" på mottagningen. [/B]

Nja, Comviq har inte direkt heller bästa service... Sen har jag definitivt bättre täckning hemma hos mig med Telia än Comviq, och det är det som räknas för mig. Jag har ofta 1-2 "pluttar" med Comviq mindre än en mil från stockholm city, så det är olika.

Permalänk

varför skulle det inte gå att byta till p800ans symbian os???? det är ju samma som A925 har fast den har ju inte 3 spärrarna

Permalänk
Medlem
Citat:

varför skulle det inte gå att byta till p800ans symbian os???? det är ju samma som A925 har fast den har ju inte 3 spärrarna

Samma operativsystem i grunden, men inte identiskt lika. Det sitter ju olika hårdvara i telefonerna vilket omöjligör ett direkt byte.

Permalänk

ok men finns det inte en clean version av A925 os:et då???
så man slipper alla 3s spärrar

Permalänk
Medlem
Citat:

Nope, A925:an är utvecklad av Motorola för Tre, det finns ingen "ren" version. Det finns sätt att "tvätta" den dock, sök på forumet.

Permalänk
Medlem

Halebop har dålig support skulle jag vilja säga. Går bara att nå via webben och även då inte helt bra med supporten

Permalänk
Medlem

Supporten är väldigt bra tycker jag, lite dåligt då det bara finns mail men de får juh ner kostnaderna på så sätt

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

Jag tycker comviq har bra täckning. På ställen där telia har en plupp har jag full täckning med comviq, t.ex. hemma hos mig, och jag bor ändå någorlunda centralt i göteborg. Comviqs kundtjänst är bra också, man kommer fram fort och får bra service.

Antar att många har haft comviq för längesedan och utgår ifrån att dom fortfarande är lika dåliga, men det är dom inte.

Citat:

Det finns inga spärrar i A925.

Permalänk

ok..... hade för mig det.....

Permalänk
Medlem

3 Har lagt in lite loggos här och där och andra 3-relaterade saker, men inga spärrar. Spärrar finns det dock gott om i en a920 som inte är uppgraderad.