Permalänk
Medlem

Warhammer Dark Omen

Tjenare, idag lyckades jag få tag på det gammla och helt underbara spelet Warhammer Dark Omen, vilket gjorde mig ruskigt glad.

Tyvärr så har jag lite problem med det just nu, när jag spelar så flimrar svarta streck på skärmen, 1 cm bred sträck som går från vänster till höger. Är det någon som har nått tips på hur man kan lösa detta?

Jag har testat ändra lite i options men då hänger sig spelet och jag kan inte ens komma in till huvudmenyn, hinner bara se introt.
Har också testat att köra i kompabilitets läge men inte heller det fungerar.

Någon som har lite erfarenhet inom detta som kan hjälpa mig?

Tack på förhand.

Permalänk

har samma problem och en polare också.. vi har inte kommit på en lösning än haha

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
har samma problem och en polare också.. vi har inte kommit på en lösning än haha

Ruskigt irriterande, har börjat sätta ihop en gammal p3a nu för å kunna spela

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Ruskigt irriterande, har börjat sätta ihop en gammal p3a nu för å kunna spela

Ett av mina absoluta favoritspel ju, har en given plats i hyllan :). Tyvärr funkar det som sagt inte i xp, får precis samma grafikbuggar som du nämde :/

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Testa alt-tabba ut och sen in i spelet igen, funkar prima för mig då.

Permalänk
Medlem

Lyckades äntligen få det att funka ordentligt, jag bara satte igång V-Synk så funkade det

Permalänk

Finns olika sätt, kommer dock inte ihåg vilka Vi löste det på ett krångligt sätt. är det någon som vet dock hur man får igång det med ett ATI kort?

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Kul att det fixade sig, Warhammer spelen var ju riktigt roliga vill jag minnas.

Permalänk
Medlem

åhhh tack för den påminnelsen, Dark Omen var ett förträffligt spel!

jag vill minnas att det fanns en hel hög med extra enheter från tabletopspelet (warhammer fantasy battle) att ladda hem från nätet.

Mycket Kul! hoppas någon smurf pular ihop en patch med stöd för finare grafik och mer enheter

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

Gah! Fullkomligen älskade detta spel! Har försökt att få igång det på XP utan större framgång tills igår. Slog på V-synk och glädjen var total! Men, men.. Var tvungen att gå på pissepaus och pausade spelet. Skiten hänger sig och sen dess har jag inte fått igång det! =( Jag får bara svartskärm och ljudet rullar i bakgrunden. Frustrerande! Tips någon?

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Hur pausade du? Jag bara trycker på ESC och då är det inga problem, men om man tabbar ut undertiden som man krigar så blir allting svart, man kan dock tabba ut i mellan sekvenserna, som filmer och menyer utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag "pausade" med esc. Men jag tror snarare att det var den långa fördröjningen i samband när skivan varvar ner som gjorde att det hängde sig, inte själva pausen i sig. Kanske ska man lägga spelet som en image och monuta i alcohol ist. Ska testa när jag kommer hem! Vill ju få det att funka i xp!

Annars får jag prova att göra en ominstallation igen och se om det löser sig.

Eller det jobbigaste alternativet, att lägga in win98 och smacka i 2st voodoo3 (huga!)

Men om det är nån som sitter på en superduperlösning för att köra i xp så skriv det här! Alla tips välkomnas!

"Something" vad för system kör du med?

EDIT: Har kommit på en jobbigt lösning för att kunna köra wdo. Det går bra att köra spelet första gången efter en nyinstallation. Efter det så går det sällan mer än 2ggr. Så det är "bara" att avinstallera och lägga in det igen så funkar det! Inte optimalt, men vafan

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |