Permalänk
Medlem

Ibook G4!

tack för svaren

Permalänk

Skulle tro att ett utställningsex blir betydligt skitigare än ett "eget" exemplar. Sen handlar det ju om att vårda den också.

Permalänk
Medlem

Jo jag ana oxå det. Det är min flickvän jag försöker övertyga om att den är riktigt nice. Men hon tycker den verkar plastig och blir lätt skitig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Jo jag ana oxå det. Det är min flickvän jag försöker övertyga om att den är riktigt nice. Men hon tycker den verkar plastig och blir lätt skitig.

Det är därför du ska köpa en PowerBook 12" till henne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Jo jag ana oxå det. Det är min flickvän jag försöker övertyga om att den är riktigt nice. Men hon tycker den verkar plastig och blir lätt skitig.

En ibook är knappast plastigare en en PC av samma prisklass. Tvärtom snarare.

Permalänk
Medlem

Hehe jo powerbooken är nog strået vassare både utseendemässigt och prestandamässigt, men är den värd dom extra tusenlapparna?

Jag vill ha en snygg, max 2,5 kg tung, pentium m / G4 processor, minst 512 mb ram, hyfsad hdd och ett plus om den har dvd-brännare. Undrar om 12" känns för litet eller det funkar bra ?
Tips på datorer välkomnas!

Permalänk

Re: Ibook G4!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Tjena, jag va på apple center i Malmö idag och kollade in ibooken och den verkar ju vara riktigt nice, men såg att den va riktigt skitig. Svarta fingeravtryck på touchpaden etc. Blir dom det i hemmets lugna vrå oxå eller det va bara för det var ett utställningsexemplar??

Tack på förhand

Brorsan har haft en i snart ett år... och den är INTE skitig än...

Permalänk
Medlem

Om du ska ha dvd-brännare skulle jag välja Powerbook.12" känns inte alls för litet utan funkar hur fint som helst, du kan annars koppla in en extern om du vill ha större. Det där med att iBooken blir skitigt eller så håller jag inte med, min är som ny men det beror mycket på hur du vårdar den.

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Precis, torkar man av den då och då håller den sig fin. Min är hur fin som helst

Men det är ju klart, på vit plast syns ju smutsen mer än på mörkgrå.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_JJ
Om du ska ha dvd-brännare skulle jag välja Powerbook.12" känns inte alls för litet utan funkar hur fint som helst, du kan annars koppla in en extern om du vill ha större. Det där med att iBooken blir skitigt eller så håller jag inte med, min är som ny men det beror mycket på hur du vårdar den.

bara så du vet får du en 14 " ibook med dvd brännare till samma pris som en powerbook 12" med dvdbrännare

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoman
bara så du vet får du en 14 " ibook med dvd brännare till samma pris som en powerbook 12" med dvdbrännare

Då är ju valet givet, PowerBook. iBooken har i det fallet bara större pixelavstånd, skärmarna har samma upplösning.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoman
bara så du vet får du en 14 " ibook med dvd brännare till samma pris som en powerbook 12" med dvdbrännare

Då finns det ingen anledning att köpa en ibook. eftersom den har sämre bussar, sämre grafikkort och sämre processor. Samt sämre kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Då finns det ingen anledning att köpa en ibook. eftersom den har sämre bussar, sämre grafikkort och sämre processor. Samt sämre kvalitet.

japp jag vet det där, men jag bara sa det ifall han ville ha större skärm till samma pris.

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoman
bara så du vet får du en 14 " ibook med dvd brännare till samma pris som en powerbook 12" med dvdbrännare

Jo, jag vet men då väljer man Pb:n

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoman
japp jag vet det där, men jag bara sa det ifall han ville ha större skärm till samma pris.

Är man inte halvblind finns det väl ingen orsak att välja 14" framom 12"?