Permalänk

Fick min 913n idag....

Vilken grymt fin skärm kan jag lova. Att nån ens kan säga att den är dålig kan jag inte förstå. Gav 3595:- på Dustinhome, tyvärr så sänkte dom priset på datorbutiken dagen efter till 3349:- tror jag det var. Att det inte finns DVi ingång har ingen betydelse...ok om man jobbar med grafik m.m så kanske dom kan se, en annan ser det defentivt inte....grym skärpa och kanon snygg. Har provat C.O.D och det funkar kanon. Till er som funderat på denna skärm kan jag bara säga en sak...KÖP! Jag velat i 2 veckor på detta med DVI och tur att man inte la mer pengar för att få den ingången. Polaren har en 193P och jag ser ingen skillnad på den mot min.

Permalänk
Medlem

Re: Fick min 913n idag....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av montana_TONY
Vilken grymt fin skärm kan jag lova. Att nån ens kan säga att den är dålig kan jag inte förstå. Gav 3595:- på Dustinhome, tyvärr så sänkte dom priset på datorbutiken dagen efter till 3349:- tror jag det var. Att det inte finns DVi ingång har ingen betydelse...ok om man jobbar med grafik m.m så kanske dom kan se, en annan ser det defentivt inte....grym skärpa och kanon snygg. Har provat C.O.D och det funkar kanon. Till er som funderat på denna skärm kan jag bara säga en sak...KÖP! Jag velat i 2 veckor på detta med DVI och tur att man inte la mer pengar för att få den ingången. Polaren har en 193P och jag ser ingen skillnad på den mot min.

Låter prima juh Undrar dock över textskärpan. Enligt tomshardware är det lite taskig skärpa på kontorsapplikationer (text osv), och eftersom jag håller mycket på med sånt så blir jag lite tveksam...Hur är den i det avseendet, tycker du? Kan man sitta 6-8 timmar om dan och pula med office-apps (läsa text osv) med den?

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk

913N

Kan jag inte uttala mig om då jag endast haft den i 4 timmar. Hade en riktigt fin 19 tums CRT philips och denna är ju mycket bättre. Jag har svårt att tro att det skulle bli jobbigt för ögonen. Ibland känns det som om tester är så extrema...alla är ju oilka hur man uppfattar saker. För det priset som datorbutiken har så är det hur vettigt som helst att köpa. Gå till nån butik och titta vad du tycker...kan ju vara värt. Men detta alla snackar om i denna tråd om alla olika saker som en TFT ska ha och hur dåligt det är med det ena efter det andra ska man t amed en nypa salt känns det som....som sagt alla tycker vi olika och jag tycker denna är grym. Har lirat C.O.D i tre timmar och kändes kanon.

Permalänk
Medlem

Jo, tycker också recensenterna verkar lite överdrivet känsliga, iaf om man jämför med folk som har skärmarna i fråga och deras reaktioner. Men så har jag ju inte testat skärmen, så jag vet iofs inte

Foten förbryllar mig dock lite. I tomhardwares recension så ser den annorlunda ut än i bilden på datorbutiken.se. I recensionen sägs att man knappt kan justera skärmen något pga. foten, men i db.se bilden så verkar det vara en sån fot som man kan vrida panelen så den blir stående. Hur är det eg..?

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk

Fot...

Finns två olika fötter om jag förstått rätt. Den ena är det mer finneser på medans på den billiga (som jag har) är det en rund fot den står på och man kan justera vinklen och inget mer. Mig kvittade det eftersom jag köpte ett väggfäste på Clas Olsson för 249:- som är riktigt ok.

Permalänk
Medlem

Re: Fot...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av montana_TONY
Finns två olika fötter om jag förstått rätt. Den ena är det mer finneser på medans på den billiga (som jag har) är det en rund fot den står på och man kan justera vinklen och inget mer. Mig kvittade det eftersom jag köpte ett väggfäste på Clas Olsson för 249:- som är riktigt ok.

montana_TONY >>> Hur är justeringsmöjligheterna på "clasohlson fästet"?

Visa signatur

A64 3000+ 90nm | Arctic Cooling Freezer 64 | GIGABYTE GA-K8NF-9 | 120 GB + 80 GB + 10GB | 2048 PC2700 | FSP 350W | Sapphire X800XL | VF700-AlCu | ADDA 120 | Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Är det ngn på Swec som är missnöjd med Samsung 913N?

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om Samsung 913B? Vad jag förstått är det en 913N med DVI.. är den skärmen fortfarande ett bra köp?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vad säger ni om Samsung 913B? Vad jag förstått är det en 913N med DVI.. är den skärmen fortfarande ett bra köp?

Dom som har köpt den verkar ju nöjda (om man läser va de skrivar).

HAr själv tänkt på en sån, men de blir nog en Huyndai istället (samma spesar men mer färger ) ..

Haha Diggar Robban å hans tjat *LOL*.. Han hajar inte att skärmen updateras genom svepningar i Hz som e vald .. hahaha TFT är ju lite diffrent.

Pdaddy

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

Hur står sig 913N mot andra 19" TFT idag? Fick ett fax igår från en firma som säljer den för 2750:- +moms.

Edit: Är det värt att köpa den för att typ surfa, redigera foton osv och kanske se lite film ibland? Spelar inget.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk

tycker inte den har en chans mot de senaste skärmarna. tittar inte på film med denna, tycker färgerna är trista. kontrasten är inte så mkt att ha heller.

det enda den duger till enligt mig är spelandet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vad säger ni om Samsung 913B? Vad jag förstått är det en 913N med DVI.. är den skärmen fortfarande ett bra köp?

Jag är helnöjd. Haft den sedan augusti 2005. Inga döda pixlar osv...

Permalänk
Medlem

Re: Samsung 8ms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av smilfink
Kan inte annat säga än att jag är mycket nöjd med den här skärmen 913N som jag köpte igår i julklapp till mig själv

Fick en död svart pixel en bit ner till vänster på skärmen, men den märks aldrig.. så jag tänker inte bråka med återförsäljaren. F Ö Inet data på ringön i Gbg, 4895kr..

Riktigt supernajs!! köööp

ps. spelat CS o CS:Source utan problem, ser nu gubbar långt borta som jag aldrig såg på min gamla 19" CRT.. otrolig skillnad i ljusstyrka o kontrast.

god jul!

4895kr !!!!????

Rena rånet >.<; Jag köpte min för 3600kr från jmedata dagen den kom, (den versionen man kan vrida åt alla håll o vinklar också (kommer inte ihåg va de heter). Och frakt 50kr. (allti 50 drä om man betalar med kort).

Du borde ta o skälla på Inet >.< enda de var billiga på var eclipse tangentbordet.

Men förutom det om priset måste ja säga att jag är väldigt nöjd me den Visst den har ingen dvi. Men det var typ noll bildskillnad på bilden när toms recenserade denna och benq och hitatchi(tror de va hit) motsvararna.

Permalänk

Re: Re: Samsung 8ms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
4895kr !!!!????

Rena rånet >.<; Jag köpte min för 3600kr från jmedata dagen den kom, (den versionen man kan vrida åt alla håll o vinklar också (kommer inte ihåg va de heter). Och frakt 50kr. (allti 50 drä om man betalar med kort).

Du borde ta o skälla på Inet >.< enda de var billiga på var eclipse tangentbordet.

Men förutom det om priset måste ja säga att jag är väldigt nöjd me den Visst den har ingen dvi. Men det var typ noll bildskillnad på bilden när toms recenserade denna och benq och hitatchi(tror de va hit) motsvararna.

Och jag köpte min 913B för 3 595,00 kr på Dustinhome

Permalänk
Medlem

Denna tråden är ju ganska gammal om ni kollar datumet...

Visa signatur

~ Macbook <> Debian-server