Permalänk
Medlem

Orka skryta om sin dator

edit; innan någon kommer med nån smart kommentar så kan jag redan svara på den
JA JAG ORKAR GNÄLLA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-1
Och gör inte mitt misstag att köpa silverversionen istället för bronze pga source-versionen av HL1, kändes som ett lurendrejeri för att få in ännu mer pengar =/
.

För silver får man DoD: source också. Men det dröjer fortfarande o verkar iofs inte vara nåt o hänga i granen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Visst var hl1 bättre och mer nyskapande men "riktigt fängslande story"?? BS!

HL2 är inte lika nyskapande som ettan. Men det är klart en värdig uppföljare.
Det bästa med ettan var att miljöerna och spellösningarna var tillräckligt varierande så att spelet sällan blev tråkigt. HL2 har samma idé och lyckas nästan lika bra, men vissa delar av spelet är något långtråkiga.

Grafiken är precis som i föregångaren inte revolutionerande men väldigt bra. Fysikmotorn används på ett innovativt sätt och blir en del av spelet istället för att bara vara en rolig grej vid sidan av. Storyn är knappast något att skryta om men Half-life1s story var också ganska svag. Men HL2 är ett action spel så en medioker story spelar mindre roll. Den story som finns berättas genom bra dialoger mellan spelkaraktärerna och ansiktsanimationerna gör dom ganska övertygande.

Och som sagt, förhoppningsvis kommer det en drös moddar till HL2 precis som det gjorde för HL.

edit: vad gäller buggar har jag nog inte stött på en enda, eller väldigt få i vilket fall

Amen.

Permalänk
Avstängd

Trött på fanskapet, 1:an är mycket bätre

Men lite roligt kan man ha i HL2

Lite fusk/inställningar jag hittat i consolen

sv_infinite_aux_power 1
physcannon_tracelength 10000 (eller vad ni vill)
physcannon_maxforce 10000 (eller vad ni vill)
sk_max_buckshot 3000 (möjlighet att ha 3000 patroner till hagelsprakaren)
sk_plr_num_shotgun_pellets 100 (100st hagel per patron i stället för 7)

rätt så roligt att spela genom spelet med dom inställningarna, physcannon når längre, kan använda lampan eller sprinta i evigheter utan att kraften tar slut OCH 3000 patroner i hagelsprakaren är bara för jäkla kul samt fet med power i den... typ alla dör av en skott, kanske två... hur långt det än är till målet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var värt varenda krona, och det blir mycket bättre om du spelat ettan innan och satt dig in i storyn hyffsat.

Jag rekomenderar det.

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk

Jag håller med en tidigare talare - stort techdemo för source-motorn, ingen story som helst.
Jag blev riktigt besviken på det, orkade knappt spela igenom det, men gjorde det och har inte rört varken det eller CS:S sedan dess...

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

Det är ett givet köp

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla förväntat sig nån fantastisk story i hl2. Första spelets handling var ganska usel och innehållsfattig. Samma sak med HL2. Spelen handlar mer om omväxlande smarta spellösningar, miljöer osv (till skillnad från Doom 3) än om nån oscarsvinnande handling.

Permalänk
Gäst

Helt klart värt det. Visst, det var både lättare och kortare än 1:an, men storyn är helt ok, om man spelat 1:an blir den bättre. Men jag köpte "Silverpaketet" från Valves hemsida i hoppet om att deras Half-Life: Source skulle vara HL1 med HL2 grafik och motor, men ack så fel. HL: S är nog det sämsta som finns. Vattnet och lyset på ficklampan är det enda(!) som jag sett skillnad på.