Permalänk

Inte värt det enligt mig. Idag kostar det iof runt 300:- bara, så det är ju upp till dig egentligen då det är ett spel man måste lirat igenom.
Spelet är väldigt linjärt och har inte den där riktiga wow-kännslan. Enligt mig inte en värdig uppfäljare till 1an. Visst var inte storyn och friheten mycket bättre i 1an. Men det spelet släpptes ju för runt 7 år sen. Då hade man inte samma krav som idag. Så minnet av första gången man lirade 1an sitter kvar då det var ett spel före sin tid. Dom borde tänkt likadant med HL2.

MP i HL2 är inte mycket att hänga i julgranen heller. DM är tydligen ingen höjdare. CSS är rätt uttjatat och innehåller inte något nytt. Alla dessa moddar däremot, som alla väntar på. Hur många tror ni kommer släppas? Kanske hälften. Och av de så lär bara ett fåtal vara kul att spela. Så det där är inte så stort som folk försöker få det att låta som.
Själv tänker jag köpa HL2 när någon vettig mod kommer ut som SvenCoop tex. Inte innan. Jag råder dig om samma sak.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hl 2 är inget som man spelar igenom mer än en gång iaf, men cs source är ju kul så jag tycker endå att det är ett bra köp.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Det bästa spelet jag spelat.
Pronto!

Permalänk
Medlem

Relativt bra i jämförelse med andra spel som släppts på sista tiden. Men lite för linjärt, och vissa delar är för långa och tråkiga.

Ska du köpa det? Ja, det är helt okey, men stort minus för steam.

Nog tror jag det fungerar på din dator, enligt specsen så ska det göra det. Har ungefär ett liknande system och på mitt fungerar det, mina specs:
Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI
4GB-minne PC-3200
2 st ihopkopplade Leadtek WinFast PX6800 Ultra GeForce 256Mb SLI
AMD Athlon64 FX-55 2600MHz
2 st Hitachi 400GB HD's
Creative Gigaworks S750 högtalare
Samsung 24tums LCD Syncmaster skärm.

Permalänk

(b) nehe hur fan gör man tumme upp då?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Relativt bra i jämförelse med andra spel som släppts på sista tiden. Men lite för linjärt, och vissa delar är för långa och tråkiga.

Ska du köpa det? Ja, det är helt okey, men stort minus för steam.

Nog tror jag det fungerar på din dator, enligt specsen så ska det göra det. Har ungefär ett liknande system och på mitt fungerar det, mina specs:
Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI
4GB-minne PC-3200
2 st ihopkopplade Leadtek WinFast PX6800 Ultra GeForce 256Mb SLI
AMD Athlon64 FX-55 2600MHz
2 st Hitachi 400GB HD's
Creative Gigaworks S750 högtalare
Samsung 24tums LCD Syncmaster skärm.

Djävul! Hur har du råd med en så underbar dator?! :'(

Permalänk
Medlem

Visst var det kul första gången, men sedan blev det lite lång tråkigt.. tacka vet jag doom 3

Permalänk
Medlem

Re: HL2 värt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Tänkte köpa HL2 men är det värt det och så?,alltså blev ni besvikna eller nöjda?
och var det lagom långt eller?
och var det många buggar?
och den sista frågan om det är någon grafik bugg någon stans? eller något grafik fel?
kommer lite offtopic nu men visst klarar AMD 64 3500+,1 gb ram 2.5 cl,200gb,GeForce 6800GT@Ultra,vill bara vara extra säker

Det är värt varenda krona , det är kanonbra.
Tycker det är ganska lagom långt även om man vill ju att det ska va längre

Stötte inte på mer än en fläskig bugg i spelet då man på sista banan inte kunde hoppa med gubben av nån anledning .

Grafikbuggar märkte jag ingenting av faktiskt.

Din maskin klarar spelet och det kommer o flyta på som en dröm!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Nu har även jag köpt det. Då jag redan spelat igenom SP en gång innan så kännde jag inte föra att göra det igen på ett tag. MP var inte särskillt kul alls. CS:S var precis som vanliga cs som man tröttnade på för nåra år sedan, fast med snyggare grafik. HL2DM var som sagt ingen höjdare. Så vad gör man? Har börjat leka med Garrys mod. Men det lär man ju tröttna på snart också. Då alla modar som är på gång aldrig kommer ut så hamnar spelet snabbt på hyllan.

Så jag säger som jag sa innan. Köp spelet när någon vettig mod kommer ut samtidigt som spelet har hunnit bli billigare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Re: HL2 värt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Tänkte köpa HL2 men är det värt det och så?,alltså blev ni besvikna eller nöjda?
och var det lagom långt eller?
och var det många buggar?
och den sista frågan om det är någon grafik bugg någon stans? eller något grafik fel?
kommer lite offtopic nu men visst klarar AMD 64 3500+,1 gb ram 2.5 cl,200gb,GeForce 6800GT@Ultra,vill bara vara extra säker

haha läs rekommendationen på spelets baksida. det kräver ju inte direkt 300gb hdd:P ajja, du var en lustig prick, spela o var glad. du har en monsterburk.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland

Nog tror jag det fungerar på din dator, enligt specsen så ska det göra det. Har ungefär ett liknande system och på mitt fungerar det, mina specs:
Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI
4GB-minne PC-3200
2 st ihopkopplade Leadtek WinFast PX6800 Ultra GeForce 256Mb SLI
AMD Athlon64 FX-55 2600MHz
2 st Hitachi 400GB HD's
Creative Gigaworks S750 högtalare
Samsung 24tums LCD Syncmaster skärm.

Så hl2 fungerar på det systemet? Trodde FX-57 + 8 GB RAM och 32 tums skärm var minimikravet. Man lär sig nåt nytt varje dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Så hl2 fungerar på det systemet? Trodde FX-57 + 8 GB RAM och 32 tums skärm var minimikravet. Man lär sig nåt nytt varje dag.

Jo det fungerar rätt bra, har dock inte så mycket att jämföra med då jag mest spelar Harpan. Nä 8Gig ram är nog att överdriva lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Inte värt det enligt mig. Idag kostar det iof runt 300:- bara, så det är ju upp till dig egentligen då det är ett spel man måste lirat igenom.
Spelet är väldigt linjärt och har inte den där riktiga wow-kännslan. Enligt mig inte en värdig uppfäljare till 1an. Visst var inte storyn och friheten mycket bättre i 1an. Men det spelet släpptes ju för runt 7 år sen. Då hade man inte samma krav som idag. Så minnet av första gången man lirade 1an sitter kvar då det var ett spel före sin tid. Dom borde tänkt likadant med HL2.

MP i HL2 är inte mycket att hänga i julgranen heller. DM är tydligen ingen höjdare. CSS är rätt uttjatat och innehåller inte något nytt. Alla dessa moddar däremot, som alla väntar på. Hur många tror ni kommer släppas? Kanske hälften. Och av de så lär bara ett fåtal vara kul att spela. Så det där är inte så stort som folk försöker få det att låta som.
Själv tänker jag köpa HL2 när någon vettig mod kommer ut som SvenCoop tex. Inte innan. Jag råder dig om samma sak.

Håller med om allt till fullo!
450 spänn för 10 timmars halvdann upprepning tyckte jag var pengarna i sjön.

Permalänk

Jag lovar att alla som klagar på det har för dåliga datorer för att uppleva spelglädjen på högsta grafikken:D

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Inte värt det enligt mig. Idag kostar det iof runt 300:- bara, så det är ju upp till dig egentligen då det är ett spel man måste lirat igenom.
Spelet är väldigt linjärt och har inte den där riktiga wow-kännslan. Enligt mig inte en värdig uppfäljare till 1an. Visst var inte storyn och friheten mycket bättre i 1an. Men det spelet släpptes ju för runt 7 år sen. Då hade man inte samma krav som idag. Så minnet av första gången man lirade 1an sitter kvar då det var ett spel före sin tid. Dom borde tänkt likadant med HL2.

MP i HL2 är inte mycket att hänga i julgranen heller. DM är tydligen ingen höjdare. CSS är rätt uttjatat och innehåller inte något nytt. Alla dessa moddar däremot, som alla väntar på. Hur många tror ni kommer släppas? Kanske hälften. Och av de så lär bara ett fåtal vara kul att spela. Så det där är inte så stort som folk försöker få det att låta som.
Själv tänker jag köpa HL2 när någon vettig mod kommer ut som SvenCoop tex. Inte innan. Jag råder dig om samma sak.

Om du tänker precis tvärt imot vad han skrev så har du hur bra HL2 är allså toppen!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lon Höppö
Jag lovar att alla som klagar på det har för dåliga datorer för att uppleva spelglädjen på högsta grafikken:D

Eller inte:rolleyes:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza

Om du tänker precis tvärt imot vad han skrev så har du hur bra HL2 är allså toppen!

va?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersRock
Jag rekomenderar det varmt, ett av de bästa spel jag någonsin spelat.
Det är långt om man inte springer igenom hela spelet.
Jag fann inga buggar alls och inga grafikfel alls heller.

Instämmer. Spela långsamt och utforska allt så räcker det länge. Har spelat igenom det två och en halv gång nu och har upptäckt nya saker varje gång.

Permalänk

HL2 är linjärt, utan berättande story och med MYCKET begränsad frihet. Som resultat blev det ganska tråkigt enligt mig. Så mitt tips är köp inte!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Tanka HDR modden så ska du få se på grafik =D

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Tanka HDR modden så ska du få se på grafik =D

Wow...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ja det är värt det! Köp Half-Life 2, du kommer få en rolig spel upplevelse.
Kommer många fina modar till det oxå, kommer nog leva minst lika länge som Half-Life.

Permalänk
Permalänk

HL2 i sig är inte SÅÅ överdrivet kul. Men CS:S är!

Permalänk
Medlem

Half-Life och Half-Life 2 är ganska lika vad gäller själva spelutformningen. Så gillade man HL kommer man nog tycka HL2 är kul. Men man ska inte förvänta sig nåt jätte revoultionerande.

Permalänk
Medlem

Det är snyggt och har skön spelkänsla, men ett stort minus för att det finns så lite sorters fiender. Blev tröttsamt att möta samma soldater i flera timmar.
Slutet blev i alla fall jag väldigt besviken på också. Och gör inte mitt misstag att köpa silverversionen istället för bronze pga source-versionen av HL1, kändes som ett lurendrejeri för att få in ännu mer pengar =/

Betyg: värt pengarna, men inget jag kommer spela igenom mer än en gång, till skillnad från originalet som man har utforskat varenda liten vrå i.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Relativt bra i jämförelse med andra spel som släppts på sista tiden. Men lite för linjärt, och vissa delar är för långa och tråkiga.

Ska du köpa det? Ja, det är helt okey, men stort minus för steam.

Nog tror jag det fungerar på din dator, enligt specsen så ska det göra det. Har ungefär ett liknande system och på mitt fungerar det, mina specs:
Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI
4GB-minne PC-3200
2 st ihopkopplade Leadtek WinFast PX6800 Ultra GeForce 256Mb SLI
AMD Athlon64 FX-55 2600MHz
2 st Hitachi 400GB HD's
Creative Gigaworks S750 högtalare
Samsung 24tums LCD Syncmaster skärm.

- Nej, jag lovar jag har inget behov av att skryta med min dator.

Permalänk
Medlem

Spara pengarna till Battlefield 2

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

Jag råder dig att inte köpa skiten.
Varken HL2 eller CS:S är roligt, för att inte tala om HL2DM.
Du spelar HL2 kanske en gång, om du ens orkar så mycket, jag tycker det verkar mer som en showoff för fysiken i spelet. Sen alla dessa moddar som ska komma, jag kan inte tänka mig att det blir så många lyckade där heller.

Men allt detta är ju förstås bara vad jag tycker, och som vi alla vet så har människor olika smak!

Permalänk
Medlem

Re: HL2 värt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av
6800GT@Ultra,vill bara vara extra säker

Fint sätt att skryta om din nya dator. För du visste ju redan svaret, eller hur?

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

Köp doom 3 istället !

Visa signatur

AMD Athlon64 "venice" 3200+ @ 4100+/2600 Mhz | Asrock Dual Sata II HT @ 1040 Mhz | 1024 MB Corsair VS 3200 @ 5/6 div | ATI C3D X800GTO @ 16 pipes | Tagan 480 W | SuperPi 33 s