Permalänk
Medlem

divx bränning ??

ok....

så här är det...

igår jag köpte dvd spelare :)(min första) och den stödjer divx..
så jag tänkte om man bränner en divx film direkt på skiva kommer det kunna spelas upp på dvd:n eller måste jag konvertera till svcd/vcd innan??

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Hedersmedlem

Grejen är ju att du enkelt ska kunna bränna och sen se en DivX-film utan att konvertera.

Permalänk
Medlem

dvs du ska bara bränna filen på en vanlig data-cd och sen slänga in den i dvd och spela upp....

Men har aldrig fattat det där med dvd och divx, klarar dvdn divx version 6 tex ?!?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Finns väl ingen dvd-spelare som klarar alla varianter av divX.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

då känns det ganska menlöst ?!
som att köpa en bil som bara kan åka på vissa motorvägar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

divX har iofs certifierade spelare, men det finns ju ingen garanti för att de klarar alla ljudkonfigurationer. Dessutom funkar väl inte Xvid i de.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
divX har iofs certifierade spelare, men det finns ju ingen garanti för att de klarar alla ljudkonfigurationer. Dessutom funkar väl inte Xvid i de.

Jodå, Xvid-stöd har de oftast (alltid?), men inte heller det kan vara heltäckande, antar jag.

Permalänk
Medlem

okej....

tänkte också det om divx versioner tror det är divx version 5 som dvd stödjer o inte 6an då den är ganska ny??

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcelo
okej....

tänkte också det om divx versioner tror det är divx version 5 som dvd stödjer o inte 6an då den är ganska ny??

Det finns antagligen inga stationära spelare på marknaden som stödjer DivX 6, iaf inte utan uppdatering av firmware.

Permalänk
Medlem

Det går nog uppgradera spelaren så att den klarar nyare versioner. Kolla på tillverkarens sajt.

Permalänk
Medlem

okej kollade men hittade inget.. men isf om man ska uppdatera firmware ska man koppla dvd spelaren till datorn med nån kabel eller typ bränna på nån skiva och så uppdatera dvd:n från en skiva?

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcelo
okej kollade men hittade inget.. men isf om man ska uppdatera firmware ska man koppla dvd spelaren till datorn med nån kabel eller typ bränna på nån skiva och så uppdatera dvd:n från en skiva?

Du får antagligen bränna en cd.

Spelare som stöder DivX stöder också XviD. dock inte alla funktioner. Alla "semesterfilmer" funkar därför inte alltid.

Permalänk
Medlem

jo det vet jag när jag gick och handla min dvd så stog det

support för:
vcd:ja
svcd:ja
divx:ja
xvid:tcb har ingen aning vad tcb betyder men det var ingen nej isf men den lär kunna läsa nån gammal xvid codec funtion

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion