Problem med HalfLife 2

Permalänk
Medlem

Problem med HalfLife 2

Hallå allihopa har nämligen ett problem med half life2 när jag började spela (new game) så fungerade perfekt tills jag stängde av det och satte på det igen och laddade spelet då det kom upp en text "graph out of date" och "A.I disable" och alla gubbar står helt stilla!?!?!vad är fel (har orginal half life 2 men dock så har jag tappat cd keyn någonstans så jag kan inte uppdatera på steam men någon som kan lösa detta mystiska problem?!?!

får upp detta medelandet i conslen:

ERROR: Loaded save game with no node graph. Load map and build node graph first!

tack i förhand...

EDIT: problemt fixat

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

CD-key registrerar man ju bara första gången sen kan du ge den till vem du vill för den är oduglig efter registreringen. Och ja det första man gör när man köpt spelet är att registrera den så varför kan du då inte uppdatera?

Permalänk
Medlem

därför jag inte registrerat produkten...:(

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
därför jag inte registrerat produkten...:(

Men då ska inte HL2 ens gå att starta.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

joo då klar att det går...installerade produkten och skrev in cd key:n men sedan har jag inte registrerat och bilvit av med cd nycklen...:( nu vill jag endast klara singleplayer men jag kan inte spara spelet??

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Ja men CD-key:n ger man ju till steam och inte till spelets installation vad jag vill minnas. Typ det första man gör innan man startat det första gången är att registrera sin nyckel

Permalänk
Medlem

nopp så var det inte för mig...istället för att disskutera min cd nyckel vill någon hjälpa mig med problemet istället... får upp en error där det står:

ERROR: Loaded save game with no node graph. Load map and build node graph first!

vad skall man göra?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Ominstallation brukar man göra vid problem men det går ju inte nu när du inte har någon nyckel så

Permalänk
Medlem

jaja ok... får avinstallera det och börja spela något annat

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
nopp så var det inte för mig...istället för att disskutera min cd nyckel vill någon hjälpa mig med problemet istället... får upp en error där det står:

ERROR: Loaded save game with no node graph. Load map and build node graph first!

vad skall man göra?

Som andra har skrivit här så knyts din CD-key till ditt steamkonto. Man ska inte kunna installera HL2 utan att skaffa ett steamkonto.

Dvs du kan enkelt ta bort HL2 och installera om det och sen se om du få samma fel.

Utan att säga för mycket så låter det som ett bekant problem som vissa personer hade när dom spelat HL2 som kom ut ett år innan det släpptes.

OBS att jag inte anklagar dig för att inte ha orignal men det kan inte stämma det du säger att du inte kan installera spelet.

Permalänk
Medlem

Re: Problem med HalfLife 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
Hallå allihopa har nämligen ett problem med half life2 när jag började spela (new game) så fungerade perfekt tills jag stängde av det och satte på det igen och laddade spelet då det kom upp en text "graph out of date" och "A.I disable" och alla gubbar står helt stilla!?!?!vad är fel (har orginal half life 2 men dock så har jag tappat cd keyn någonstans så jag kan inte uppdatera på steam men någon som kan lösa detta mystiska problem?!?!

får upp detta medelandet i conslen:

ERROR: Loaded save game with no node graph. Load map and build node graph first!

tack i förhand...

Var ett tag sen jag körde det men samma här. ( = Ett tålamodskrävande spel blir det. Går ganska snabbt att spela igenom om man laddar banorna separat, det går. Personligen skulle jag aldrig köpt det spelet iallafall. Inte min smak men ett ganska kul tidsfördriv var det.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Problem med HalfLife 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffo2
Var ett tag sen jag körde det men samma här. ( = Ett tålamodskrävande spel blir det. Går ganska snabbt att spela igenom om man laddar banorna separat, det går. Personligen skulle jag aldrig köpt det spelet iallafall. Inte min smak men ett ganska kul tidsfördriv var det.

Alltså hade du det olagligt och samma problem. Aja då ökar ju chanserna för att trådskaparen också har inskaffat det olagligt. Precis så som det låter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Utan att säga för mycket så låter det som ett bekant problem som vissa personer hade när dom spelat HL2 som kom ut ett år innan det släpptes.

Helt riktigt.
När HL2 var "nytt" fanns här massor av trådar om samma sak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
OBS att jag inte anklagar dig för att inte ha orignal

Jag gör..

Men alla som känner mig vet hur snäll jag är.
Tips 1: testa skriva något i konsollen..
Tips 2: ex disable_ai......... eller någonting liknande..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Problem med HalfLife 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Alltså hade du det olagligt och samma problem. Aja då ökar ju chanserna för att trådskaparen också har inskaffat det olagligt. Precis så som det låter

fick med det när farsan köpte sitt 6800GT så olagligt kan jag inte kalla det...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Problem med HalfLife 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
fick med det när farsan köpte sitt 6800GT så olagligt kan jag inte kalla det...

Det skumma med det hela är ju att du inte registrerat dig på Steam med tanke på att Steam krävs för att spelet ska fungera. Utan att ha registrerat Half-Life 2 via Steam genom att knyta din CD-nyckel till ditt Steam-konto ska du inte kunna starta spelet nämligen. Skicka ett mail till Steam-supporten och se om de kan hjälpa dig.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Problem med HalfLife 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Det skumma med det hela är ju att du inte registrerat dig på Steam med tanke på att Steam krävs för att spelet ska fungera. Utan att ha registrerat Half-Life 2 via Steam genom att knyta din CD-nyckel till ditt Steam-konto ska du inte kunna starta spelet nämligen. Skicka ett mail till Steam-supporten och se om de kan hjälpa dig.

mm, precis det är det som är det skumma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
fick med det när farsan köpte sitt 6800GT så olagligt kan jag inte kalla det... [/B]

Det andra är att man inte får med något HL2 vid köp av ett Nvidia kort.

Permalänk
Medlem

jodå det kan du kolla upp Gainward 6800GT www.gainward.com var dock rätt länge sen han köpte det...

EDIT: PROBLEMET ÄR NU LÖST

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
jodå det kan du kolla upp Gainward 6800GT www.gainward.com var dock rätt länge sen han köpte det...

EDIT: PROBLEMET ÄR NU LÖST

aja,.. du får hitta det åt mig....

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Problem med HalfLife 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Alltså hade du det olagligt och samma problem. Aja då ökar ju chanserna för att trådskaparen också har inskaffat det olagligt. Precis så som det låter

Ja men det var ju innan den nya lagen trädde i kraft, för min del. (= Lite absurbt det där med fildelning och antipiratbyron. Känns löjligt, de bästa upphovsmakarna tjänar sitt uppehälle med väldigt god råge ändå. Och de lever för att göra det. Så mer pengar till dom skulle inte göra dom lyckligare, bara rikare. En svår fråga och offtopic som jag avslutar för min del på den här tråden.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
EDIT: PROBLEMET ÄR NU LÖST

Kan du dela med dig om hur du löste det till nästa stackare som får samma problem?

Permalänk
Medlem

jepp

så här:

skapa en textfil och lägg in detta:

ai_disable "0"
ai_resume
cl_ragdoll_collide "1"
net_start
ai_norebuildgraph "1"

Spara sen filen och döp om den till "autoexec.cfg"

filen skall ligga i xxx:\xxx\xxx\Half Life 2\hl2\cfg

håller med dig steffo2 men denna gång handlade det om ett orginal spel men för de andra som inte tror mig bryr jag mig inte om Unit jag orkar inte leta igenom det men som sagt man fick med det precis innan HL2 släpptes...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
jepp

så här:

skapa en textfil och lägg in detta:

ai_disable "0"
ai_resume
cl_ragdoll_collide "1"
net_start
ai_norebuildgraph "1"

Spara sen filen och döp om den till "autoexec.cfg"

filen skall ligga i xxx:\xxx\xxx\Half Life 2\hl2\cfg

Varför skrev du inte hela meddelandet?
[QUOTE]Taget från Piratebay
"för att lösa "ai disabled" och "node graph" problemen ser du bara till att autoexec.cfg som ligger i Halflife2/hl2/cfg ser ut på följande sätt;

ai_disable "0"
ai_resume
cl_ragdoll_collide "1"
net_start
ai_norebuildgraph "1"

så borde det funka.

EDIT detta är enbart testat på PROPER-releasen."

[/QUOTE] ?

har du PROPER eller funkar det på andra verrar också?.......

Permalänk
Medlem

vaa? det har inte jag skrivit så fråga mig inte fick min information från ett ryskt HL2 forum...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
vaa? det har inte jag skrivit så fråga mig inte fick min information från ett ryskt HL2 forum...

kan du ge länk till det ryska forumet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Då återstår ju bara frågan hur man förstår vad det står på sidan

Permalänk
Medlem

ja du... skulle du lärt dig ryska i skolan skulle du kunnat

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Jag skrev på en editor tror jag,man öppnade och laddade banorna från början där. Ryskor är inte att rekomendera. Haft en och nej tack med deras värderingar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Då återstår ju bara frågan hur man förstår vad det står på sidan

Babelfish does it..

http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp...

Visa signatur