Permalänk

vad för skrivare till overheadpapper?

ursäkta om fel forumskategori, flytta om det är så, jag tycker det är en modd iallafall.....

jaja, jag tänkte skriva ut en bild på ett overhead papper för att sätta på insidan av min plexiruta och undrar om man kan använda en bläckstråle skrivare eller om man måste ha laser?

sen om någon kunde posta en fin bild, svartvit eller färg så skulle det uppskattas som man kan sätta på plexit...:)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Det beror på pappret, vanligast är till bläck..sådant papper kan man inte köra i lasern då det smälter och är det service som gäller

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk

så det är bläck som gäller? nån som vet en snygg bild att sätta fast då?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Kolla själv i närmaste bokaffär.DEt är nog lättast

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Hedersmedlem

OH-film finns både för laser och bläckstråle. Den vanligaste typen är väl den för laserskrivare då det är samma som används till kopieringsmaskiner.

Tillägg: Borde kanske sagt att jag provat varianter fram och tillbaka. Att skriva med bläck på en OH-film för laser blir ganska kladdigt då OH-filmen inte suger åt sig bläck på samma sätt som papper. Och bläckstråle-OH i en laserskrivare eller kopieringsmaskin är som någon tidigare sa, inget att rekommendera, det smälter fast i trumman och är ett elände att få bort. Gjorde själv den blundern på jobbets nya färglaser. Ytterst dumt att ha film i omärkta kartonger.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.