Musfördröjning i Americas Army

Permalänk
Medlem

Musfördröjning i Americas Army

tja

när jag spelar americas army så blir rörelsen med musen fördröjd.. det hackar inte, utan ligger bara efter en liten stund.. jättekonstigt.

Jag har nyaste drivrutinerna till mitt Geforce4 MX 420.

Vore bra med lite hjälp.

tack

Permalänk
Medlem

Vilken tur att du inte nämnde vilken mus du har, det skulle inte underlätta alls. Phew!

Permalänk
Medlem

Vilken tur att du påminde mig!!!

Jag har provat 2 olika.
En Microsoft Intellimouse 1.1A PS/2 Compatible, med produkt ID: 63618-DEM-4089527-00000

En Compaq 4862A011 C/T:F13490N5BH624Z3

Jag hoppas innerligt att du kan få ut en jävla massa av den här informationen

TACK

Permalänk
Medlem

Bara i America's Army, eller?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Ja.. och det konstiga är att jag lirade det för nåt år sen, på samma dator fast med sämre prestanda i andra avseenden och då funkade det..

Har dom gjort om grafiken/motorn i spelet sista åren?

Permalänk

Testat att lägga in senaste patch och/eller instalerat om spelet?

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kan vara så att din dator inte hänger med. Jag vet inte riktigt, men jag har för mig att de gjorde om hela motorn och lade till en massa häftiga effekter. Ditt grafikkort kanske inte klara av dem? Testa att kolla på hemsidan vilka grafikkort som stödjs.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Kolla också dina inställningar för musen och testa med att sätta på/av mouse smoothing och reduce mouse lag för att se om det påverkar något.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Det där provet man måste göra för att få spela det verkar skitjobbigt.

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Medlem

Jag har gjort allt ovanstående (drivrutiner, inst. etc.)... jag tror att 64 meg o kortet helt enkelt inte räcker. Fast det står som minimum, och mitt grafikkorts stöds.. i övrigt är min dator bra..

Permalänk
Medlem

Fråga morsan om du kan få ett lite vassare, kanske ett ATi Radeon 9800 Pro t ex, lagom billigt och bra.