Permalänk
Medlem

jordningssladd i nätagg

hej!

en kort fråga som jag egentligen borde kunna kolla upp i manualen, men den är nerpackad å gömd

på mitt Tagan 430 nätagg finns en jordningssladd som löper ut tillsammans med atxkontakten, skall denna fästas någonstans i datorn, eller kan den fortsätta ligga löst ovanpå nätagget som den gör nu?

tacksam för svar

/Martin

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem

sätt fast den i en skruv vid ett tomt pci slot, har jag gjort.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

fäst den på ett ställe som inte är lackat bara

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p

Permalänk
Avstängd

Normalt har ju nätagget kontakt med chassit via nätaggets egna chassi, men att sätta fast jordflätan i ett tomt PCI-fack är inte dumt.

Jag gissar att den är tillför specialbyggen i icke-ledande material, och ska då antagligen fästas i moderkortsplåten (fastskruvad med en moderkortsskruv).

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

ah, PCI borde den räcka till

lika bra att sätta den någonstans istället för att den ska ligga löst

thanx

Visa signatur

/Martin