Permalänk
Medlem

Bluetooth med SE k750i ?

Jag är på väg att beställa en k750i i dagarna. Tycker det verkar vara den bästa mobilen som finns just nu som är icke-3G.

Och nej, jag tänker inte köpa en w800i istället, jag har redan en bra mp3-spelare och dessutom ser den gräslig ut.

Ni som har k750i, upplever ni knappsatsen som plastig? och joysticken sägs ju inte vara den bästa?

Men min egentliga fråga är, om jag köper en bluetooth usb-adapter, kan jag då använda mobilen som fjärrkontroll till tex winamp?

mvh Jonas

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

k750 är den bästa mobil jag haft, men angående att styra winamp är jag osäker på.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Japp, jag köpte en sweex bluetooth dongle, som det heter, 100m är meingslöst eftersom k750i bara kan sända bluetooth i 10m, så skaffa 10m versionen.
Då kopplar du bara in den i en usb port, installerar drivrutinerna och sen väljer man Underhållning/Fjärrstyrning/Desktop i k750i'n.
Då styr du muspekaren med joysticken, och 2 4 5 6 blir piltangenterna, välj blir enter osv, med andra ord kan du styra nästan alla program i windows utan problem

Själv tycker jag inte knappsatsen verkar så plastig, men det kanske beror på att jag bara använt nokia innan, och det är ju plastigt om något.
Första exet av k750'n jag fick var totalt genomstabil, inte ett enda knarr, men sedan fick jag en ny på självrisk (tapp i cola, ajaj) och har haft lite knarr sen dess..
Har även satt på ett ljusblått skal, det hjälpte mot knarret en aning.

För övrigt en mycket fin mobil, mycket bra kamera för att vara en telefon i grund och botten! Skitbra autofokus och macrofokus (fokuserar in på jättenära saker knivskarpt).
Ytan i övrigt känns väldigt fin, som en blandning av borstad alluminium och matt plast.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så fanns det en tråd för länge sedan av av Chalmersstudent, han hade gjort en HID-profil till K750i just för att styra Winamp.

(Har själv en K750i och har provat den profilen och den funkar klockrent till att byta låtar, höja/sänka volym osv.)

Det ska finnas program som man kan göra egna sådana profiler med, så att man kan göra till vilket program man vill.

Permalänk

Jaja, det fungerar hur bra som helst att styra Winamp. Sätt på global hotkeys i Winamp och ladda ner (eller gör en egen) HID-profil för Winamp till din telefon. Sen är du igång.

Enda problemet jag har är jag jag inte kan ansluta från telefonen. Utan först måste skapa en anslutning i datorn, det är lite segt...

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

jag har oxå en k750 som jag är väldigt nöjd med och har även provat att styra datorn, dock så va det wmp jag provade och musenpekaren gick även den att styra med joysticken på telefonen.

jag har haft min telefon sen i sommras och den har fungerat klockrent inga problem alls.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Telefonen är mysig, bara att den knarrar som en gammal dörr :S

Ang BT, så borde det fungera utmärkt. Dessutom kan du ha en 100m mottagare till en 10m sändare. Det är mottagaren som avgör längden. (Personligen skulle jag inte vilja ha en BT-sändare med 100m vid skallen :S)

*BT-signalen ligger på ungefär samma frekvens som en microvågsugn :S

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
Telefonen är mysig, bara att den knarrar som en gammal dörr :S

Ang BT, så borde det fungera utmärkt. Dessutom kan du ha en 100m mottagare till en 10m sändare. Det är mottagaren som avgör längden. (Personligen skulle jag inte vilja ha en BT-sändare med 100m vid skallen :S)

*BT-signalen ligger på ungefär samma frekvens som en microvågsugn :S

Precis samma frekvensband som microugnar, wlan och trådlösa AV-sändare. En extra BT steker nog inte så mkt extra skulle jag tro.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

riktigt fin nalle, upplever inga som helst problem me joysticken, knappsatsen är okej, tycker dock att knapparna inte är särskilt "stabila" om man jämför me de nallar ja haft tidigare.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: Bluetooth med SE k750i ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
och joysticken sägs ju inte vara den bästa?

När den väl fungerar så är den klockren. Problemet för mig är att den redan efter några månader blir slapp och slö p.g.a. att jag använder den en hel del (mycket gprs osv.)...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bluetooth med SE k750i ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
När den väl fungerar så är den klockren. Problemet för mig är att den redan efter några månader blir slapp och slö p.g.a. att jag använder den en hel del (mycket gprs osv.)...

GPRS?

Finns det nått sånt till K750i?

Permalänk

Re: Re: Re: Bluetooth med SE k750i ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
GPRS?

Finns det nått sånt till K750i?

Ja, det finns på de flesta telefoner. Du menar kanske GPS ?

GPRS = General Packet Radio Services
GPS = Global Positioning System

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Bluetooth med SE k750i ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalvsylta
Ja, det finns på de flesta telefoner. Du menar kanske GPS ?

GPRS = General Packet Radio Services
GPS = Global Positioning System

Så sant.

Vet inte vad som hände där egentligen...
Har ju till och med alldeles nyss hållt på och krånglat med grps-inställningar så att jag kan använda min K750i som modem till min bärbara, stirrat sig blind kanske...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Om jag inte minns fel så fanns det en tråd för länge sedan av av Chalmersstudent, han hade gjort en HID-profil till K750i just för att styra Winamp.

Stämmer bra, finns här: K700i - En fungerande fjärrkontoll

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

tack för utförliga svar av allihopa..
det får bli en k750i även om den är aningen plastig, verkar ju vara en kanonmobil annars..

om de bara nu kunde få in dem på lager..
2500kr e det billigaste jag har hittat med knockout-portering, är det någon som vet om det finns ännu billigare?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk

På Katshing (här) finns den för 2342:-, marginellt billigare alltså, skall enligt hemsidan komma en ny leverans 30/12, dock osäker på dels om det finns telefoner till alla som bokat samt om "Limited edition"-erbjudandet kommer se likadant ut om man inte snabbar sig lite.

Fick nämligen ett mail ganska nyligen om en beställning jag gjort på w800i med just portering till Knock-out (2G):

Citat:

Du har en order på en mobil med abonnemang. Den 1 januari kommer många priser gå upp och vissa kampanjer med fri frakt och inträde kommer att avslutas. Om du vill behålla villkoren i din beställning måste vi göra abonnemanget under nästa vecka för att du ska slippa betala extra.

När vi gjort abonnemanget kan du inte makulera din beställning utan måste vänta på leverans från oss även om det kan bli förseningar från tillverkaren. Meddela oss bara genom att svara på detta mejl, så fixar vi ditt abonnemang innan 31/12.

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"