Beroeende av dataspel!

Permalänk
Medlem

Beroeende av dataspel!

Ja, är ni beroeende av (tv/data etc)spel.

Jag är inte beroeende av spel

Jag svara Spelar inte ofta.

//AJL

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Det är skitkul att spela, och även om jag inte har tid så känner jag nästan alltid för att spela. Men jag kan kontrollera det och avstå långa perioder. Även om man har tid till att spela så tycker jag inte att man ska riskera att hamna i träsket och spela tills man har något annat att göra.

Däremot så är jag mer eller mindre beroende av internet när jag väl sitter vid datorn, men inte spelar:p Blir helt galen när det lägger av ibland.

Röstade hur som helst på första alternativet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

När jag gick i skolan hände det att jag sjukanmälde mig för att kunna spela. Spelade även hela dagarna då men nu när jag jobbar spelar jag inte så mycket. Kan iofs bero på att min dator gick sönder lagom när jag började men nu kan jag iaf kontrollera mig

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Vote: Nej, jag kan kontrollera mitt spelande

Spelar ofta men har inga problem att kontrollera det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Vote: Ja, sitter och bryr mig inte om nåt på mitt rum eller i mitt hem
När jag spelar vill jag INTE bli störd. Även om man oftast blir det ändå.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Spelar inte så mycket... provar mest nya spel och klagar på dem

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag är mest beroende av att sitta framför datorn, oavsett om jag lirar eller ej.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Jag är mest beroende av att sitta framför datorn, oavsett om jag lirar eller ej.

ja datorn är jag också mer beroende av än spel. Man kommer hem från skolan o sätter sig framför datorn tills man går o lägger sig
Och ja, jag har ett liv också, för hemma hos mig är där mina kompisar alltid hänger

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Är mest beroende av datorn, är inte särskilt beroende av spel. Förutom förut då jag spelade Diablo II och Warcraft III. Har spelat WoW också, men det var bara trist.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

tänker inte skriva då jag inte vet vad dataspel är...

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

japp jag är spelberoende :], Men jag har inte gett upp mitt sociala uteliv för datorspelandet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag var väl spelberonde förut när jag var en riktig gamer. Nu finns det så jävla tråkiga spel ute att jag inte orkar bry mig. Har varit fri från beroendet nu i nästan 6 år:)
Självklart så spelar man lite CSS och Football Manager när tillfället ges, högst ett par timmar i veckan.

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

Ja, när ES: Oblivion kommer.

Permalänk
Medlem

Vote: (stolt sådan) Ja, sitter och bryr mig inte om nåt på mitt rum eller i mitt hem
Sitter instängd dag in och dag ut på mitt rum och lirar, swecar och allmänt nördar mig.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk

Nej, jag är inte beroende av datamaskinsspel. Seriöst, finns det nån som kör sådant idag?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Inaktiv

spelberoende? Ohh ja! men bara när det finns något nytt bra spel ute.. Just nu är det väll inte så mycket spelande, lite Guildwars och Cs:source.

Permalänk

Iaf jag har aldrig kännt något allmänt "spelberoende", däremot kan man vara mer eller mindre beroende av ett spel. Men när man väl tröttnat/klarat ut spelet, så känner man inte något ytterligare behov utan är snarare rätt trött på att spela.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

DATORSPEL!

fan..

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Vote: (stolt sådan) Ja, sitter och bryr mig inte om nåt på mitt rum eller i mitt hem
Sitter instängd dag in och dag ut på mitt rum och lirar, swecar och allmänt nördar mig.

Hehe, samma här

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

eftersom det ej finns något spelvärt i dagsläget,så nej.
förut däremot så var man jäkligt beroende:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nej är väl inte beroende, men det är dock skitkul att spela spel.

Permalänk
Medlem

Nej, jag kan kontrollera mitt spelande.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag kan kontrollera spelandet men inte pengarna. (: Jag köper alltid spel för varenda krona jag känar in, har jag tex 3k köper jag spel för 3k osv för jag tycker inte det finns något annat att lägga pengarna på ändå.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Nej, men jag föredrar spel före TV/Musik m.m

Permalänk
Avstängd

Med tanke på skitljud/indutrialiserad-anus-liknande musik och skiten SVT pumpar i etern så spelar jag mer än gärna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trimmad
Nej, men jag föredrar spel före TV/Musik m.m

WoW, lvl 60

Visa signatur