Ursprungligen inskrivet av Beckz
Undrar vad som är skälig kompensation för att man inte kunnat använda Hem-PC utrustningen under ca 1månad (betalar 700:-/mån brutto för all utrustning)
Började med att min dators fläktar började köra igång mer och mer, öppnade lådan och kikade cpu, grafik och chassiefläkten funkade.
Tittade på nätaggets fläkt såg att den stod still! Därefter så dog den pga temperaturstigningen.
Mailade supporten och talade om felet och frågade om de kunde skicka ett nytt nätagg så kunde jag byta ut det själv, fick svaret att det inte de inte gör så utan man får felanmäla det så hämtas datorn upp av en budfirma. Efter 5-10 arbetsdagar (max10) ska man fått tillbaka den. Detta var 051211.
Blev lite irreterad 051227 och man inte fått tillbaka den, skickar mail och frågar hur det går eftersom det gått över deras maxtid, får då detta svaret:
"-Hej!
Det stämmer att det max ska ta 10 arbetsdagar. Det jag ser är att serviceverkstaden har beställt ett nytt grafikkort till din dator. I och med detta så har en extra part blandats in under dessa helgdagar och detta bidrog antagligen till att det har tagit extra tid.Om det har tagit mer än 10 arbetsdagar när datorn anländer till dig så hör av dig till oss på xxxxxxxxx för kompensation."
Då har de beställt ett nytt grafikort och det var det inget fel på alls??
Ifrågasätter om de bytt grafikortet med!! Och svarar med detta:
"-Tack för det snabba svaret, med risk för att vara tjatig, men var grafikortet också trasigt alltså ?
Felanmälan från början gällde fläkten till nätaggregatet som var trasigt ?"
Detta svar kommer då:
"-Hej igen.
Service har beställt ett grafikkort, så något problem lär ha hittats där."
Väntar tills datorn kommer, den dyker upp 051230.
Första jag gör är att öppna lådan och testar om nätaggets fläkt snurrar, vilket den inte gör!
Provar starta datorn, kollar temperaturer och ser att de stiger, fläktarna stegrar lika som tidigare.
Hmm, mailar de igen:
"-Jag föreslår att ni skickar ett nätagreggat till mig så byter jag ut det, eller att ni skickar en tekinker byter ut det på plats, alternativt att jag köper ut ett själv och byter ut det.
Ifall de testkört den i bänk så förstår jag inte varför den inte bara dog som den fortfarande gör för mig ? (CPU tempen som blir för hög och stänger av datorn,
De ringer upp mig 060102, han i supporten säger att de skickat ut ett nytt nätagg och när jag bytt ut det trasiga så ska det skickas i retur inom 5 arbetsdagar. OK säger jag, påpekar att det tagit lång tid.
Mailade 060404 och frågar om kollinumret, får detta svar:
"-Hej!
Jag har tyvärr inget kollinummer att ge dig.
Du får avvakta till mitten på nästa vecka har det inte kommit dåså kan du återkommer så får vi kolla vad som händer."
Det ska skickas förhoppningsvis denna vecka fick jag veta per telefon igår.