Permalänk
Medlem

Pratbubblor i XP

Någon som vet hur man stänger ned de fruktansvärt irriterande gula pratbubblorna som hoppar upp nere vid klockan i XP när t.ex. en utskrift är färdig, outlook söker efter nya mail etc....

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem

Står inte det i FAQ:n? Har för mig det iaf

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite, då mitt problem är väldigt snarlikt. Jag tycker pratbubblorna kan vara bra, men de ligger kvar alldeles för länge. Exempelvis rutan att jag har anslutit datorn till mitt wlan kan ligga kvar i en minut. Jag skulle vilja ställa ner visningstiden till t.ex. 3 sek.

EDIT: Kanske ska meddela att jag inte hittade ngn sådan info i FAQ-en, så om den finns där ändå, länka gärna dit.

Permalänk

I Tweak UI har jag för mig att det går att ta bort, under "Taskbar and Start menu" -> "Enable Balloon tips" .
Tror att det är det.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Tweak UI är ett program va? kan tyvärr inte lägga in några program då jag sitter på min jobbdator

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack, ska skicka det till helpdesk som påstod att det inte gick att ta bort....

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem

Har någon byggt in det kan någon ta bort det, hälsa help desk det

Permalänk
Medlem

Helpdeskar är inte alltid så hjälpsamma trots sitt namn.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP