Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zircular
Förstår inte riktigt vart du vil komma. Jag nämde WinRar och WinAce som bättre alternativ till WinZip, inte som usla alternativ för att dom började på win

Ehm, "M$ klänger kvar vid sitt värdelösa program". Därav min fråga, som syftar på att Microsoft inte har något med Winzip att göra.
Ringer det en klocka?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

hatar verkligen real player

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Ehm, "M$ klänger kvar vid sitt värdelösa program". Därav min fråga, som syftar på att Microsoft inte har något med Winzip att göra.
Ringer det en klocka?

Ok, förstår vad du menar. Syftade på att microsoft har winzip installerat by default i windows (därav hänga kvar vid).

Edit: jag formulerade mig lite klumpigt, så jag förstår om du missförstod mig.

Visa signatur
Permalänk

imo är väl de allra flesta mediaspelare rätt dåliga eller? VLC, MPC & winamp classic litest light är väl ok i guess... winamp bara för att jag styr det via en webinterface via min psp...

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zircular
Ok, förstår vad du menar. Syftade på att microsoft har winzip installerat by default i windows (därav hänga kvar vid).

Edit: jag formulerade mig lite klumpigt, så jag förstår om du missförstod mig.

WinZip finns väl inte installerat per default i XP? Stöd för .zip finns ja, men WinZip är inte installerat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zircular
Ok, förstår vad du menar. Syftade på att microsoft har winzip installerat by default i windows (därav hänga kvar vid).

Winzip finns inte installerat i Windows by default.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

windows 95 när det kom..

när windows 95 kom stod där i inatallationen att alla program körs fortare spel etc. etc
fast tyvärr stämmde det inte alls. spelen blev ju ospelbara.
så när man skulle lira quake1 eller något annat så fick man köra det från dos annars fick man 20 fps.

windows blev mycket bättre senare när dom uppfann directx.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Jag ger mig, du har rätt. det finns stöd för att packa och unpacka .zip filer men winzip är inte installerat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pinnalce media center!!!! Riktigt uselt. Segt, krashar hela tiden och krånglar alltid.!

Permalänk
Medlem

Har någon nämt Brain bullet?

http://www.brainbullet.co.uk/ <---- länk

Riktigt lustigt att dom ens orkat göra en sida

Har testat programmet började nästan skratta, det hela går ut på att en text blinkar till mitt på skärmen vilket ska medföra att man tex får bättre minne, lättare att träna, får lättare att plugga m.m.. otroligt att dom försöker sälja programmet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Har någon nämt Brain bullet?

http://www.brainbullet.co.uk/ <---- länk

Riktigt lustigt att dom ens orkat göra en sida

Har testat programmet började nästan skratta, det hela går ut på att en text blinkar till mitt på skärmen vilket ska medföra att man tex får bättre minne, lättare att träna, får lättare att plugga m.m.. otroligt att dom försöker sälja programmet

Dom säljer ett program som inte fungerar.
Det bygger på den myt många tror om att man kan skicka meddelande till folk om man låter tex en bild blinka till i en film hela tiden. Bilden är bara en bildruta så man "ser" bilden bara 1/25 dels sekund.

Du hinner inte reagera på vad det är men myten påstår att ditt undermedvetna tar till sig det och du påverkas av det.
Hela myten bygger på en vandringsägen på ett försök där dom la in en text där det stod i stil "köp mer Cola, du är törstig". Efter filmen hade alla köpt massa Cola av biografen.
Detta har aldrig hänt och är en ren lögn.
Människan är inte kapabel till att läsa en test på 1/25 dels sekund, inte ens det undermedvetna.

Så det är rent skitsnack som står på den sidan, men en del går som vanligt på sådan här skit.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Har någon nämt Brain bullet?

http://www.brainbullet.co.uk/ <---- länk

Riktigt lustigt att dom ens orkat göra en sida

Har testat programmet började nästan skratta, det hela går ut på att en text blinkar till mitt på skärmen vilket ska medföra att man tex får bättre minne, lättare att träna, får lättare att plugga m.m.. otroligt att dom försöker sälja programmet

Haha, $39 för ett program som tar <10min att skapa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Dom säljer ett program som inte fungerar.
Det bygger på den myt många tror om att man kan skicka meddelande till folk om man låter tex en bild blinka till i en film hela tiden. Bilden är bara en bildruta så man "ser" bilden bara 1/25 dels sekund.

Du hinner inte reagera på vad det är men myten påstår att ditt undermedvetna tar till sig det och du påverkas av det.
Hela myten bygger på en vandringsägen på ett försök där dom la in en text där det stod i stil "köp mer Cola, du är törstig". Efter filmen hade alla köpt massa Cola av biografen.
Detta har aldrig hänt och är en ren lögn.
Människan är inte kapabel till att läsa en test på 1/25 dels sekund, inte ens det undermedvetna.

Så det är rent skitsnack som står på den sidan, men en del går som vanligt på sådan här skit.

Text har jag också svårt att tro, men om det visades en bild så tror iallafall jag att vårt undermedvetna skulle kunna ta till sig det.

Permalänk
Medlem

jag säger nog realplayer av samma anledning som alla andra.
ett annat program jag inte gillar är bitcomet eftersom det segar ner allting på något mystiskt sätt.

ett windows-program som verkligen förtjänar mer cred är anteckningar som är så härligt lättanvänt och smidigt.

Permalänk
Medlem

MSN Messenger - Plottrigare program får man leta efter.

Microsoft .NET 2003 - Jag tycker det är underligt att jag får "policy error" när jag försöker kompilera mina program som plottar grafer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Text har jag också svårt att tro, men om det visades en bild så tror iallafall jag att vårt undermedvetna skulle kunna ta till sig det.

Jag lovar dig, det är inger som vårt undermedvetna "kan ta till sig".
Det finns inget sätt vårt undermedvetna kan ta över vårt medvetna, du får inte bara för dig att plötsligt köpa godis bara för att den ser en bild på godis 1/25 dels sekund lite då och då.

Möjligt om du är psykiskt sjuk så kan det undermedvetna ta över det medvetna, men då är du instabil överhuvudtaget.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Notepad. De borde ha integrerat något i stil av Textpad.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Jag lovar dig, det är inger som vårt undermedvetna "kan ta till sig".
Det finns inget sätt vårt undermedvetna kan ta över vårt medvetna, du får inte bara för dig att plötsligt köpa godis bara för att den ser en bild på godis 1/25 dels sekund lite då och då.

Möjligt om du är psykiskt sjuk så kan det undermedvetna ta över det medvetna, men då är du instabil överhuvudtaget.

tennis? pingis? det är två sporter där du praktiskt taget spelar med det undermedvetna. "reflexer", "snabb reaktionsförmåga". det är så gott som ofrivilliga rörelser. du vet att du ska slå bollen med racketet så att den kommer på motståndarens planhalva, men du hinner sällan tänka "om jag sträcker ut armen i den här vinkeln och med den här hastigheten och samtidigt knycker till med handleden såhär så borde bollen träffa motståndarens planhalva".

det är helt ofantligt mycket som görs av det undermedvetna. hur ofta tänker du när du går? när du ska andas?

kör du mycket bil? isf, hur ofta tänker du exakt hur du styr och växlar? går inte det ganska "automatiskt"?

tada! det undermedvetna

jag tror nog att man långt bak i huvudet hinner se vad som står när man kör det där programmet, men jag kan inte tänka mig att det skulle ha allt för mycket genomslagskraft på ens beslut o_O

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Jag lovar dig, det är inger som vårt undermedvetna "kan ta till sig".
Det finns inget sätt vårt undermedvetna kan ta över vårt medvetna, du får inte bara för dig att plötsligt köpa godis bara för att den ser en bild på godis 1/25 dels sekund lite då och då.

Möjligt om du är psykiskt sjuk så kan det undermedvetna ta över det medvetna, men då är du instabil överhuvudtaget.

Subtil reklam under biofilmer blev ju förbjuden efter olika tester, just för att folk faktiskt blir påverkade av det. Och inte bara i rörlig text subtila budskap används, i den mesta reklam finns någon sorts sådan, så visst fungerar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Subtil reklam under biofilmer blev ju förbjuden efter olika tester, just för att folk faktiskt blir påverkade av det. Och inte bara i rörlig text subtila budskap används, i den mesta reklam finns någon sorts sådan, så visst fungerar det.

Mycket möjligt. Även om "Super-human powers" låter hyfsat överdrivet, och priset på $39.97 känns rätt oskäligt. kombinerat med texten "You Absolutely Need To Install Brain Bullet Right Away!" är ju snudd på totalt oseriöst, för att inte säga totalt övertramp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Subtil reklam under biofilmer blev ju förbjuden efter olika tester, just för att folk faktiskt blir påverkade av det. Och inte bara i rörlig text subtila budskap används, i den mesta reklam finns någon sorts sådan, så visst fungerar det.

Det har inte gjorts några tester som visar att en människa kan påverkas till att göra beslut mot sitt medvetande genom att visa en bild så snabbt att det medvetna ej uppfattar det, alla försök visar exakt på motsatsen; Det fungerar helt enkelt inte.

Det är tex helt omöjligt att lägga in en bildruta i en film utan att du som person kommer se detta som ett snabbt blinkade. En film i TV och BIO visas med 25 bilder per sekund, om 24 bilder är själva filmen och den 25:e är en helt annan bild och den 26 är fortsättningen på filmen så kommer du kunna uppfatta en liten blinkning, men du kommer inte på något sätt kunna uppfatta vad det är då du inte är berädd på det.
Skulle man då försöka lägga in en "hemlig" bild vart 20 sekund hade du blivit jävligt irriterad på att filmen gång på gång blinkar till. Du kommer kanske även klara av att hinna uppfatta vad det är som blinkar till då du är mer beredd på det efter några gånger.

Däremot kan man "gömma" SYNBARA saker i en bild eller film, något som är svårt att se med som ditt undermedvetna ändå snappar upp.
Det kan vara ansiktsutryck, miljöer, musik mm som påverkar dig som person när du ser filmen eller bilden
Men detta är inget konstigt och inget som på något sätt är farligt.

Det är en vandringsägen som har gjort att folk tror det är möjligt att gömma hemliga budskap i film.
Vandringsägnen säger att under en film så var det ett gömt budskap i filmen och efteråt så ökade försäljningen på Cola och Popcorn. Men det var en lögn, det ökade inte.
http://www.snopes.com/business/hidden/popcorn.asp

Sedan ska det observeras att i det här experimentet så visades bilden bara i 1/3000 sekund med en annan typ av apparat bredvid den vanliga filmprojektorn som visar bilder i 1/25 sekund.
Detta för att komma upp i en sådan kort blinkning att det var omöjligt för en människa att kunna uppfatta att det fanns något i filmen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Symetric

tennis? pingis? det är två sporter där du praktiskt taget spelar med det undermedvetna. "reflexer", "snabb reaktionsförmåga". det är så gott som ofrivilliga rörelser. du vet att du ska slå bollen med racketet så att den kommer på motståndarens planhalva, men du hinner sällan tänka "om jag sträcker ut armen i den här vinkeln och med den här hastigheten och samtidigt knycker till med handleden såhär så borde bollen träffa motståndarens planhalva".

det är helt ofantligt mycket som görs av det undermedvetna. hur ofta tänker du när du går? när du ska andas?

kör du mycket bil? isf, hur ofta tänker du exakt hur du styr och växlar? går inte det ganska "automatiskt"?

tada! det undermedvetna

jag tror nog att man långt bak i huvudet hinner se vad som står när man kör det där programmet, men jag kan inte tänka mig att det skulle ha allt för mycket genomslagskraft på ens beslut o_O

Det du pratar om är inte något undermedvetande, det du pratar om är reflexer. Det är inte alls samma sak.
Du måste träna upp dina reflexer för att helt enkelt kunna klara av att träffa bollen, i början missar man väldigt ofta men ju mer du tränar desto mer styrs det via rena reflexer.
I början så tänker du även väldigt mycket på hur du slår, vart du har din kropp, vart bollen kommer mm. Men ju bättre du blir desto mer blir det en reflex.

Samma med bilkörningen, först så får du använda ditt medvetande väldigt mycket, men ju mer du lär dig desto mer blir det rena reflexer.

Att gå, springa, andas mm styrs inte överhuvudtaget via det undermedvetna utan det styrs helt ifrån rena reflexer.

Allt det du pratar om har med reflexer att göra som antingen ligger i ryggraden eller hjärnan.
Det vi pratar om är det undermedvetna, det är en del av ditt ”jag” som behandlar allt som du ser, hör, känner och smakar. Ditt undermedvetna kommer sedan att sortera bort det som är onödigt och spara det som anses vara viktigt.
Drömmar är troligtvis än del av den process som det undermedvetna har för att rensa igenom vad du har sett under den senaste tiden (det är inte helt klart varför vi drömmer)..

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Quicktime och *EDIT snart*

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

WinME det enda OS där "Egenskaper för datum och tid" har hängts sig

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk
Medlem

BonziBuddy. tänker inte ens motivera, sådeså

sen orkar jag inte ens börja plottra ner mer, det räcker med den skiten.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Aston - segar upp datorn nått så sjukt... synd, för det är riktigt snyggt! Min dator är inte slö men när ja drar igång counter strike får man monsterlagg var tionde sekund.

LAN-eye - YEA! fan va kul att se vilka datorer man har anslutna till sitt nätverk. Det vet man nog inte. GRR! sjukt idiotiskt program!

Visa signatur

dollo : ollob

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosguys
Aston - segar upp datorn nått så sjukt... synd, för det är riktigt snyggt! Min dator är inte slö men när ja drar igång counter strike får man monsterlagg var tionde sekund.

LAN-eye - YEA! fan va kul att se vilka datorer man har anslutna till sitt nätverk. Det vet man nog inte. GRR! sjukt idiotiskt program!

LAN-eye Ja shit vad dåligt att man kan se om någon ansluter till sitt trådlösa nätverk och kan blockera dem från att ansluta sig till ens dator.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Power Director videoredigerare...sicket skämt! Den vägrar importera WMF-filer!

Och avinstallationen är en katastrof! Sitta och klicka på OK för 96 olika "shared files not used"...inget "Yes to all"

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem

Lånar tråden

orkade inte läsa hela tråden och ville inte starta en ny.
Så jag lånar den lite, finns det inget annar program för att lyssna på P3:s program som ligger på internet, ville lyssna på ett prog som sändes idag, men den versionen som jag har (den enda som fungerar med win XP x64, vid installationen i alla fall) den är för gammal och jag kan inte lyssna på sändningarna av detta program...

(Varför måste de använda idiotiska format och inte använda sådana som det finns så man kan använda valfria program till)

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Re: Lånar tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
orkade inte läsa hela tråden och ville inte starta en ny.
Så jag lånar den lite, finns det inget annar program för att lyssna på P3:s program som ligger på internet, ville lyssna på ett prog som sändes idag, men den versionen som jag har (den enda som fungerar med win XP x64, vid installationen i alla fall) den är för gammal och jag kan inte lyssna på sändningarna av detta program...

(Varför måste de använda idiotiska format och inte använda sådana som det finns så man kan använda valfria program till)

http://www.screamer-radio.com/ funkar fint utan en massa onödigt krafs, inte dåligt som tråden handlar om men ändå ett tips till dig.

Permalänk
Medlem

RealPlayer, värdelöst program, värdlösa format, värdelös reklam.