Permalänk

Mailade dem i januari och fick svar. Väntade, väntade och väntade. Påminde dem efter 3 månader. Fyra dagar senare dök det upp en avi i brevlådan

Fick den nya versionen, kände direkt att det var kvalite bara på tyngden. Den sitter på alldeles perfekt, glipar ingenting samt att den inte är taskigt limmad som den förra. Stort plus till Antec iaf!

Edit:
En liten bild, vet att ni är tokiga i det

Permalänk
Medlem

Beställde min idag. De blev en svart.

Hoppas den kommer snart bara!
Får typ en helt ny burk med massa godis, x1900XT och AMD x2 4200+. Jobbit att låta de ligga där på golvet i väntan på ett chassi !!

När jag kollade efter beställningen så var den slut i lager
Kan den där iconen ändrats efter min beställning ? Lr uppdateras sidan typ en gång / dag bara?

För den fanns inne typ 12 timmar tidigare vet jag

Permalänk

När jag beställer från Webhallen vill jag minnas att lagersaldot på de saker jag beställt ändras omgående utifrån min kundvagn.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

Fick svar idag, dom ber om ursäkt och ska skicka nya grejjer (framdörr och båda sidopanelerna). Skulle även skicka en bild på baksidan av mina framdörrar och jag antar att det är för att dom vill vara säker på att jag har den gamla modellen.

När jag nu får det sista så kommer jag att ha 2 framdörrar och 3 sidopaneler över blir nog att göra nå roligt med dom, förslag?

Permalänk
Medlem

freddesix menar du att dom e sega påa tt uppdatera sin lager status isåfall håller jag med dig! skulle köpa en samsung skärm stått 4 i tre dagarn nu sen idag 0 känns ikke troligt att alla dom vart köpte på tre dagar, eller visst kanske går men, jag har inte fått nå svar från antec än dock, har en ganskas tor repa på min sida oxå men orkar fan tine klaga mer + den syns inte om man inte synar lådan

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Jalapeno: du får gärna försöka dra av aluminium-delen från plasten utan att skada den. Funderar själv på om det är möjligt, känns som att jag efter två dörrar riskerar att bli lynchad om jag åter kontaktar dem ang. mina sidoplåtar

divine: Jag menar snarare motsatsen, mina ordrar (som jag hämtar i sumpan) brukar ge utslag på lagersaldo omgående.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

aha ok! jag mailade dom idag angående skärmen dom borde ju kunna skcika från sumpan till hötorget väl?

inge svar från antec än inväntar ivrigt

p.s funtar på att skriva när dom svarar att jag har en stor repa på enna sidan av chassit alltså en av sido dörrarna å bifoga en bild woth a shott liksom

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

Haha divine, riktigt sköna bilder

har gått åtta dagar sen jag skickade mitt mejl (inkl. helg osv) men kan tänka mig dom har ganska mycket post o mynna igenom, men efter 14 lär jag mejla igen...

Permalänk

divine: Poängen är ju att du skall välja vart du vill hämta ut det du beställt. Jag tror inte att de skickar produkter mellan butikerna, utan det är nog leverantör ---> butik som gäller.

Frasse.org: Helt rätt, ha is i magen och håll 14 dagar som en bra gräns. Så mycket tid verkar de behöva, i alla fall i vissa fall. En person vid namn "Michelle" brukar dock vara kvick med att svara från Antec, annars kan det dröja länge innan man får svar från underskriften "RMA".

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

AHHAAHHAAHHAHAHA

Hi:

We'll sending you P180 SPCR Black color front panel on coming Monday.

Have a nice weekend.

Regards,
Michelle

michelle var det ja! skrev även att min dörr har en fett repa å att jag gärna vill ha en sån skcikad får se vad som svarar/ illa som fan om jag måste åka till flempan å hämta den jag har feting otur med saker, köpte en disk på mycom satt på bussen å krokade på väg hem, den pajade självklart :/ så får se vad som säger ,känner ju några där oxå

Frasse vänta max 14 dagar ja annars e det vad jag anser vara "dålig Service" å det går vi som e konsumenter inte med på!

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddesix
divine: Poängen är ju att du skall välja vart du vill hämta ut det du beställt. Jag tror inte att de skickar produkter mellan butikerna, utan det är nog leverantör ---> butik som gäller.

Frasse.org: Helt rätt, ha is i magen och håll 14 dagar som en bra gräns. Så mycket tid verkar de behöva, i alla fall i vissa fall. En person vid namn "Michelle" brukar dock vara kvick med att svara från Antec, annars kan det dröja länge innan man får svar från underskriften "RMA".

Stämmer bra, fick ett mail idag om att dom var ledsna över händelsen, front och sidodörr hade dom i lager, men leds (har testat vända på den ingen av ledsen fungerar alls (hdd1hdd2pwrled)) så han skulle kolla på högkvarteret i USA om dom kunde skickas därifrån. Bara det inte behöver dröja allt för länge innan dom skickar iväg sakerna så är jag glad. Skönt att höra av dom iaf...

/ frasse

Permalänk

Inte en enda av dioderna på något av mina två chassien har någonsin lyst. Kass kan tyckas, men jag saknar dem inte det minsta.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

fredde jag fattar vad du menar, först körde jag den misnta knap nåls lampan å det var väl ok, å nu kör jag den översta plastiga e ganska störande skarpt ljus, men passar fint i hop till mitt nätag som iluminerar ett behagligt blåt ljus, e så jävla övertrött just nu så ajg sitter å skrattar åt att antec säkerligen fått minst 15000mails angående just det här vi diskuterar i tråden, grejen e att man kan förlåta om dom fixar,men man förutsätter (iallfall jag) att produkten man köper ska vara komplett, sen har jag maximal otur när det gäller det mesta så det känns bra som fan att jag inte e ensam om detta, men jag e inte glad att vi alla råkade ut för det, skriver så fort jag får min nya dörr å sido paneler ( om dom skickar panelerna vill säga) sov gott allesammans

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Givetvis skall produkten vara mer eller mindre perfekt, precis som jag tidigare skrivit så är det en principsak för mig.

Kriga duktigt

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

>From: "Antec Europe RMA" <europe.rma@antec.com>
>To: "'David
>Subject: RE: regarding the door you sent me--P180 SPCR Black color front panel
>Date: Wed, 15 Mar 2006 14:25:22 +0100
>
>Dear customer,
>
>To expedite your spare part replacement request, please include the
>following information in the same e-mail!! :
>a. copy of invoice/proof of purchase
>b. complete shipping address with country include & full name
>c. spare part model
>
>Thank you very much.
>
>Best Regards,
>Riska--RMA
>Antec Europe B.V.
>Sydneystraat 33
>3047 BP Rotterdam
>The Netherlands
>e-mail: Europe.rma@antec.com
>
>-----Original Message-----
>From:
>Sent: Saturday, March 11, 2006 3:14 AM
>To: europe.rma@antec.com
>Subject: RE: regarding the door you sent me--P180 SPCR Black color front
>panel
>
>thank you wery much antec
>
>im sorry to be a bother but i would also like to point out that there
>was a
>big scratch on my side dorr
>is it ok to ask for a new one? i can take a picture and attach in mail
>if
>you want? and it really dosent amtter if it's the left one or the right
>one?
>as they are identical???
>
>regards/David

A.receipt is as attacment in jpg file in this mail

B.shipping adress? are you refeering to my adress then sure it's:

lol lol lol lol lol

C.Spare Part Model is:
Antec Chassi P180 Performance One Black SPCR Special Edition
But what i need is One New Front Door in Aliminium And Two New Side Panels As I Noticed That One Of These Are broken ,and the other had a big scratch on it when i opened it from the box

Regards David

har börjat vara små drivig imot dom nu ahahhahaha

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

Kom hem idag och fick höra att jag fått ett packet ...går och kollar på det, vid första anblicken ser det lite sumpigt ut. Öppnar ivrigt och tar upp en ny framdörr felfri utav den nya modellen . Kollar vidare i lådan och plockar up först en sidopanel, VA FAN ÄR DET HÄR! den är ju skadad kollar på den andra...ännu värre skadad, det svarta plastkanten har en 3cm lång spricka utöver dom vanliga klämmärkena OMFG tänker jag och farsan slänger en kommentar "du borde tagit kort på packetet innan du öppnade". Tur att man tänker på det sen...

Nu ger jag upp jag nöjer mig nu när jag har totalt en frontdörr som är ok, två kassa och 3 helt värdelösa sidopaneler och 2 sidopaneler som funkar men har defekter.

Nån som vill driva saken vidare åt mig och skriva ett mail som jag kan skicka?

Edit. Bilder

märke på insidan av dörren

Permalänk

Passar du bilder så kan jag lätt kriga i ditt namn

Ge mig din hemadress i PM så kirrar jag en mailadress som jag kör via. War is my hobby.

Själv väntar jag fortfarande på en P180S-dörr av nya typen. SPCR-dörren jag fått är underbar

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

jag fick paket idag, jag är inte glad eller lessen, blir man nåt av dom blir man bara besviken eller a ni fattar ,ska ner å äta pizza om ett tag å sen kommer jag ploka den så skriver asap jag e hemma igen/peace

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av divine
prime95????

e som everest?

vad är igentligen normal temp? load å idle skiljer sig ju (Vet inte om man säger idle om en cpu men)
jag har typ konstant 32-38 som det e just nu, men mitt problem e som sagt ljudet från den vanliga intel fläkten, i mitt gamla chassi satt min gamla skit hiper agg svin nära cpu'n å blåse varm luft på den så den kom upp i typ 50-60grader var jätte kul att spela typ bf2 med intels skit monitor program, som sen började skrika pip ljud mitt i å gick ut i window, men man lär sig av sina misstag

FAN VA GLAD JAG BLIR FICK MIN DÖRR IDAG JÄVLA ANTEC ASÅ NU JÄVLAR!

tror ni inte jag fick vanliga dörren? dvs silver färgade FAN SUCK STÖN ARGA LJUD M.M. NU slänger jag mail til dom orkar snart inte mer av detta skit, kommer länka till lite roliga bilder snart
__________________________________________________

BILDERNA UPPLAGDA!!! bör ses från första till sista

bilder här för er som vill se å få lite kul i det tråkiga

http://img524.imageshack.us/img524/4232/12de1.jpg

http://img524.imageshack.us/img524/2298/27ch2.jpg

http://img524.imageshack.us/img524/7199/36dw.jpg

http://img524.imageshack.us/img524/9807/48ff.jpg

http://img524.imageshack.us/img524/7133/57oy.jpg

http://img470.imageshack.us/img470/1295/65oq1.jpg

http://img463.imageshack.us/img463/3949/74jq.jpg

http://img463.imageshack.us/img463/724/86iz.jpg

http://img470.imageshack.us/img470/9331/90bq.jpg

Hahahahhahahahahahhahahh!!!!!!!
CLOCKREN!! Synd med det om att dom skickade fel dörr, men fan sån skön bild-story!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk

Hm, köpte själv en P180 häromdagen och framdörren passade alldeles utmärkt. Inte heller någon av sidodörrarna var defekta...tycker synd om er grabbar...

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt P180 i onsdags...inga glipor, fick ALU-dörren. Men jag fick en 120-fläkt med dåliga lager. Jag har mailat Antec, de ska skicka en ny!
GO ANTEC!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk

Skickade ett mail till antec i fredags fick svar idag (tisdag) såhär står det:

Dear customer,

We’ll send to you under the Spare Parts No.# SP-200603128 ASAP.

Kind regards,

Riska --RMA

Någon som vet om detta innebär att de bara skickat en sak? Det jag behöver är en ny front samt två sidoplåtar då själva aluminiumplåten släppt och bucklat sig på båda sidor. Någon som redan fått mail samt paket som vet om det är den nya eller gamla versionen av dörren?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

det där stod i mitt mail med ser ut som du bara kommer få en fram dörr, men håller tummarna för dig mannen! själv fick jag en perfa dörr idag hoppas bara inte man har problem med sladdarna som sitter i den, eftersom jag e beroende av dom he he/ "keep it real comp appeal!"

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Skickade ett mail till antec i fredags fick svar idag (tisdag) såhär står det:

Dear customer,

We’ll send to you under the Spare Parts No.# SP-200603128 ASAP.

Kind regards,

Riska --RMA

Någon som vet om detta innebär att de bara skickat en sak? Det jag behöver är en ny front samt två sidoplåtar då själva aluminiumplåten släppt och bucklat sig på båda sidor. Någon som redan fått mail samt paket som vet om det är den nya eller gamla versionen av dörren?

Har exact samma problem som du. Jag fick först den gamla dörren sen den nya. har även fått 3 sidor som är helt odugliga. Sista paketet var märkt med 'Fragile' märken men det såg ändå ut som ett tåg kört över det :/

Permalänk
Medlem

aså får jag fråga en sak? vad skriver ni till dom? var rak å liksom gå på, skriv typ, ok natec this is the last time i am sending a email to you, after this i am gonna demand a 100%new cassing from either you or the store i baught it from, it's a shame that you apperantly don't check your spare parts before sending them

jag vart nojig så går å kollar på min dörr......var en del små defekter såsom små fläkar ett par stycken men fan hellre det än en skev dörr/ om ni vill ha hjälp med eran engelska eller formulering pma mig/peace gubbar

p.s kan inte sätta dit min dörr än min kusin e bäst på sånt här pysel så får invänta hans ankomst hem vid 1-7april (DOOOH)

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

Att byta dörren tar ju typ 10sekunder....

Skrev i mitt sista mail att jag var missnöjd för som inte skickade den nya sortens dörr mm.

I det stora hela så är det nog inte antec's fel att grejjerna är trasiga när man får dom, lite deras fel att dom inte packeterar bättre men det är packethanteringen som gör att grejjerna är trasiga när man får dom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av divine
om ni vill ha hjälp med eran engelska eller formulering pma mig/peace gubbar

Hmm, så som jag läste hur du formulerade din engelska så tror jag nog att jag väljer att maila själv:P

Permalänk
Medlem

hahahahah a var bara en vänlig hjälpande hand liksom

att byta dörren tar 10 sekunder.

a det gör det säkert, men det tar mig 5 sekunder att bli helt galen å få vredesutbrott om det inte funkar så lika bra att ta det säkra före det osäkra,det där med min otur kan jag ju dra upp en sak som hände idag.
gick in på webhallen å skärmen jag ska köpa hade gått upp 400kr just i fucking dag så

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

http://img87.imageshack.us/my.php?image=imgp10492ak.jpg

http://img50.imageshack.us/my.php?image=imgp10530kw.jpg

Jag stör mig något fruktansvärt på den där lilla defekten, plus att hela sidan är lite böjd, vilket gör den mycket jobbig att ta lös och sätta tillbaka.
Tror ni det finns en chans att de skickar en ny sidodörr?'

I övrigt är jag grymt nöjd med lådan, inga som helst problem någonstans, förutom att den nedersta magneten på dörren har lossnat. Men den fungerar fint bara jag limmar fast den lilla skiten.

Och är det europe.rma@antec.com som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Tror ni det finns en chans att de skickar en ny sidodörr?
Och är det europe.rma@antec.com som gäller?

Du ska definitivt ha en ny sida om den såg ut så där. Ja, det är den mailadressen:)