Permalänk
Medlem

Luckan glipar på min med... Mailade dem första gången innan jul och då sa dom att jag skulle höra av mig igen i mitten av januari när dom nya uppdaterade dörrarna hade kommit. Fick ett mail för c.a 2-3 veckor sedan att dom skulle skicka mig en ny dörr, den har inte kommit ännu Hur lång tid tog det för er andra att få dörren?

Permalänk

Jag fick min magnet som de skickat mig idag. Precis som väntat hjälpte denna inte alls, den är c:a 2mm tjock och det går helt enkelt inte att placera den så att den inte är i vägen. Antingen sätter man den över powerswitchen, eller så sätter man den så att dörren inte går att stänga. Klistret på baksidan av magneten är också för svagt; stäng dörren, låt magneten bita så följer den med när man sen öppnar den. Helt värdelöst!

Mailade Antec ang. detta, jag förstår inte varför de inte vill skicka mig en ny dörr. Fortsätter de trilskas börjar mitt tålamod att på allvar ta slut.

EDIT: I mitt senaste mail länkade jag till denna tråd. Återstår att se hur det löser sig. Hi there, Antec RMA

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

lol varför länkade du till tråden? tror inte dom kan svenska ändå

><

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Om du länkar till ett arabiskt forum i samma ämne så lär iaf jag kunna lista ut huruvida det är ett litet eller "något större" problem. Se bara på bildlänkarna. Att de inte hajjar allt som står här, ja det var väl något i stil med http://oldnews.istheshit.net/

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

inte fått svar av antec än men det är ju helg iförsig, hoppas dom svarar ananrs skcikar jag bara fler å fler mail tills dom gör det/ man kan jämföra detta med mitt tidagare problem med mitt modekort (eller iallfall trodde jag det) ringde till intel support ,vart kopplad till england å möt av trevligaste supporten någonsin aså, dom skickade mig nytt modekort direkt så nu har jag två
desutom kallade dom mig sir m.m. bra support så intel till skillnad från antec e toppen/dock har inte antec svarat än men intels blir svår att slå

inge svar ännu, får jag inget svar imorn (Tisdag) kommer jag maila dom en gång om dan assholes aså

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Jag har heller inte fått något svar, men håller mig lugn ett tag till. Som tidigare nämnt i tråden kan Antec skicka ny front utan att meddela detta via mail (det verkar rent av vara praxis), vissa har t.o.m mailat dem igen innan de fått den första nya fronten och påpekat detta för att först få en front och sen ytterligare en som en följd av mail nr. 2. Jag skall ligga lågt i exakt 14 dagar, sen blir det sannolikt lite jobbigt för dem.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

Freddesix

det låter som en bra i¨de det! jag har rätt häftigt humör så ska nog oxå chilla 14 dagar men sen snear jag ur aså/tack för du påpekade det igen så det gick in i skallen min!

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

Fick svar idag att dom vill ha en kopia på mitt kvitto som jag redan skickat en gång, samt leveransadress och vilken reservdel jag vill ha.

äntligen så händer det något

Permalänk
Medlem

Jalapeno hur länge fick du vänta då?

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Har inte hört något av dem, mailade dem den 6:e Januari...

Permalänk
Medlem

Köpte mitt P180 för nån månad sen, och dörren glipade. Jag löste problemet genom att ta en vanlig kylskåpsmagnet (liten, men kraftig) och satte på den på den mittersta magneten i dörren. Nu glipar inte dörren nå mer. ^^

EDIT:
Se här:

Okej, fronten sitter inte direkt PRECIS emot chassit nu heller, men bättre än tidigare, iallafall. Orkar inte tjata till mig en ny dörr...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem

soft! handlar inte om att tjata till sig en ny dörr för mig, man förväntar sig dock att skiten ska vara helt å fullt funktions dugligt vid köp, produkt fel så dom borde skämmas stjärten av sig hos antec!

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

divine: Precis just exakt så resonerar jag också. Jag har betalat för en hel och mer eller mindre perfekt produkt. Därför förväntar jag mig en ny dörr, annars har jag en benägenhet att bli jobbig.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

Jag har väntat högst 2 veckor och det lär väl ta minst lika lång tid innan man får ngt. Jag väntar på en ny dörr och en sidopanel då det yttersta lagret var dåligt limmat, likadant på andra sidan men där sitter det mycket bättre. Magneten som ska sitta med dubbelhäftande tejp på startknappen har också lossnat.

Jag hoppas verkligen att jag bara fått ett måndags exemplar annars är det väldigt dålig kvalitet av antec

Permalänk
Medlem

Har en glipande lucka jag med, skall ta kontakt med Antec när ork finnes. Högra sidoluckan verkar vara dåligt limmad då metallagret på utsidan glipar på ett ställe. Känns som Antec har vissa kvalitetsproblem på P180

Permalänk
Medlem

Freddesix

hahaha a vi kan smyga in i kina på natten å sen ta för oss av deras produkter innan dom sabbar fler lådor åt folk/nej men skämt å sido antec har 7dagar på sig nu sen har det gått 14.Jalapeno upptäkte ny att även min lucka sitter skumt sådär så att själva dörren vid stäng hadnaget elelr vad det heter e liksom en bit utanför eller ovanför om du/ni fattar?

får jag inge svar idag (fredag) kommer jag maila dom igen med massa bilder på hur skiten ser ut å vara otrevlig som fan mot dom freaking idiots

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Sitter nu med den nya aludörren, spikrak i alla hörn och kanter. Stänger perfekt, way to go Antec

Någon som är sugen på en begagnad, tillika grymt skev, SPCR-dörr?

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

FAAAAAAAAAAAAN va sne jag blir! fan gör jag för fel då? e gud sne på mig elelr vafan e det frågan om! :@ FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK jag har skcikat två jävla mail till dom det senaste med till och med bilder på felen samt en kopia på mitt kvitto så vafan håller dom på men inte ens svarat mig via mail, får jag inge svar denna vecka ringer jag dom H****A å skiter i om man inte kommer nån vart med att vara otrevlig jävla antec idioter

nåt jag missat i min agression skriv gärna!

mailat, med problem beskrivning, kopia på kvittot,4st bilder på problemet

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Jag fick inget svar alls från Antec via mail. Däremot väntade jag i två veckor, och vips...avi i lådan, dörr på posten...

Min utgift: 0kr.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

ok mitt första mail skickades 9 februari 18 dagar sen 14 dagar e ju 2 veckor men jag får väl vänta tålamodigt tills denna vecka e slut ... (Suck)

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Har de bara fått dina adressuppgifter (inkl. land) så skall det vara lugnt. Det jag skrivit i mailet hade de printat ut rakt av och klistrat på paketet.

Btw, jag älskar min nya dörr

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

Kan någon sätta ihop en mall åt mig? jag suger på att formulera mig, dom kommer bara tro det är båg om jag skriver som jag gör

Permalänk
Medlem

Freddesix rub it in my face why dontcha!

a klart skrev mitt namn efternamn,adress samt land

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Gott!

Tålamod, tålamod...och ett PM till dig, divine...

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

JAg har ett p180 ch mig lucka glipade innan, tills den knäcktes men det var inget som lite superlim kunde fixa.

sen med fläckt till hdd så tog jag den extre tjcka som sitter i taket och satte framför hddn efter mycket jobb så fick den plats, sen tog jag den som sitter nere vi nätagget och satte i taket.

ett litet tips, om man skruvar isär dom som ökar fläktarna kan man trycka ut dom utanför chassit och du blir det ju mycket lättare att ställa dom när man vill!

Visa signatur

poyle

Permalänk
Medlem

Jag reklamerade mitt p180 till komplett, dels
för glipan i luckan, men även för glipande aluminiumplatta på ena sidan.

Idag anlände mitt nya p180 från komplett, självklart så var det samma fel på det (förutom felet med alu. plattan).

Jag hade hoppats på att få ett exemplar med den nya aluminiumdörren, men icke.

Dessutom så var magneten som skall sitta mot on/off-knappen lös. Den del
som skall sitta på dörren satt alltså fast på on/off-knappen. Precis samma fel var det på mitt första p180.

Känns tråkigt att börja klistra det första man gör, och/eller hoppas på att antec skickar en ny dörr.

Man tappar liksom lusten att köpa antec igen efter det här. Jag tycker inte det skulle vara svårt att få till en lucka som sitter bra.

Känns också tråkigt att komplett känner till problemet (han jag pratade med kände iaf till det mycket väl) men inte kollar upp sitt lager och ser till att dom får in den nya sorten med aluminiumdörr.

Lev o må

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk

Släng ett mail på Antec och beskriv alla dina problem. Jag vet att de skickat ut dörrar, sidoplåtar samt främre biten av chassiet som håller i dörren förut. Fick idag mail från dem (dagen efter att de levererat min dörr till SPCR-modellen) om att jag skulle kontakta dem med mina problem. Det var på tiden, right?

I alla fall, där skrev de att jag "bara" behövde lista mina problem så skulle de skicka nya grejjer. Sagt och gjort, eftersom jag även har ett P180 (non-SPCR alltså) så beställde jag därmed även en ny aludörr till det eftersom även den är skev och av gamla modellen.

Ang. den nya dörren så verkar de snudd på ha bytt tillverkningsmetod, för den var HELT felfri på alla sätt. Notera då att jag är mycket kräsen, alltså är den inte skev någonstans, den stänger perfekt och den svarta aluminiumbiten framtill är perfekt limmad. Great job, Antec

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

även jag fick mail idag stod såhär:

Hi David:

Sorry for the late reply.

We'll sending you the P180 Front Door soon.

Regards,
RMA

hoppas det löser problemet nu. börjar bli sådär i dont give a fuck snart, vill passa på att tacka er alla här för all hjälp ni gett mig å support!

p.s
även jag kommer länka bilder på min nya dörr samt hur det sitter efter
blir väl dock ett helvete att få loss denn uvarande

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av divine
p.s
även jag kommer länka bilder på min nya dörr samt hur det sitter efter
blir väl dock ett helvete att få loss denn uvarande

Skulle jag inte tro, jag gick förbi och snuddade sidan där fästerna till dörren sitter, iofs ganska hårt men hela dörren flög av sen behöver du inte vara rädd för o pajja nåt för du har ju en ny dörr

Permalänk
Medlem

AHHAHAHAHAHAHA härligt det där låter som en typsik dag i the otur of david m liksom AHHAHAHAAH men det funkar väl det oxå

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"