Permalänk
Medlem

Ni med Antec P180, glipar luckan?

Fick hem min P180 idag men den stora luckan i fronten glipar en aning när man stängt den.

Aluminiumplattan såg lite böjd ut och var inte helt intryck i själva plastluckan. När jag då tryckte in plattan så böjde den hela luckan istället med följd att den glipar 5-6mm ungefär på mitten.

Någon annan som har detta eller är det kanske så på alla?

Förresten, får det plats en fläkt framför HD-hållare och i så fall vilken?

Permalänk
Medlem

Menar du att dörren glipar på mitten när du har stängt den? i mitten:

___
| D |
| Ö | <--- här?
| R |
|__|

isf gör min också det, märkte det nu

Permalänk
Medlem

Min glipar med

Permalänk
Medlem

Det är ett glapp på ca 3-4 mm på min med.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk

Min går därimot inte stänga längst ner : / Surt

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Det är enkelt att fixa, jag har gjort det.

Skicka ett mail till europe.rma@antec.com , där du beskriver ditt problem, samt bifogar en inskannad kopia av ditt kvitto och din adress. Då kommer du få en ny frontpanel med dörr inom 1-2 veckor. Den levereras hela vägen hem till din dörr helt gratis. Har du otur och står t.ex. i duschen som jag gjorde när de plingar på, så får man nöja sig med att hämta ut den på närmsta postcenter istället.

Min nya frontpanel stängs snyggt och prydligt utan att stå ut som den förra gjorde.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Tackar för det tipset, har samma problem. Ska man skriva på svenska eller eng till dom ? haha

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det är enkelt att fixa, jag har gjort det.

Skicka ett mail till europe.rma@antec.com , där du beskriver ditt problem, samt bifogar en inskannad kopia av ditt kvitto och din adress. Då kommer du få en ny frontpanel med dörr inom 1-2 veckor. Den levereras hela vägen hem till din dörr helt gratis. Har du otur och står t.ex. i duschen som jag gjorde när de plingar på, så får man nöja sig med att hämta ut den på närmsta postcenter istället.

Min nya frontpanel stängs snyggt och prydligt utan att stå ut som den förra gjorde.

Det där var onekligen smidigt, då slipper jag skicka tillbaka hela lådan. Tack:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Har du otur och står t.ex. i duschen som jag gjorde när de plingar på, så får man nöja sig med att hämta ut den på närmsta postcenter istället.

Aha, var därför jag behövde hämta den på posten. Om ni läser i min andra gamla tråd ser ni att jag hade lite otur med min nya front. Dock var dörren hel och fin samt rak. Känns bra att ha varit pilotfallet (såg ingen som hade gjort det innan jag skrev det förut iaf) här på forumet som skickade tillbaka sin dörr.

Gillar lådan de skickade den i och de 15 meter luftkudde som följde med. Det var lite roligt att de skrev "blunden" som namn på lådan, även fast jag skrivit mitt namn säkert tio gånger. Gick som tur var att hämta ut den.

MindFreaK^: Engelska som gäller.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

MindFreaK^: Engelska som gäller. [/B][/QUOTE]

Fan, där sprack det...

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Paketet är verkligen bisarrt stort, det kan jag hålla med om. Det var helt kubiskt, och hade nog rymt panelen åt de flesta hållen. Vägde dock inte alls mycket.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Gick det att få dit en HD fläkt också eller ryms det inte en bakom gallret?

Permalänk
Medlem

då måste man ha en scanner ju :/

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
då måste man ha en scanner ju :/

En digitalkamera duger nog lika bra.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

har haft min frontlucka låst ett par veckor nu ... innan glipade den någon millimeter men nu är den perfekt ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

verka många som har probs me att kunna stänga luckan helt, likaså för mig för mig är det precis den inbuktningen där usb o ljudkontakten o låset sitter..magneterna hjälper då inte

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Hehe, ja, jag har samma problem och tänkte på det så sent som i morse, me nu läste jag ju den här tråden och då ska jag se till att skaffa en ny lucka jag också!

Angående fläkten framför HD-hållaren; om du menar vid det övre racker så får man plats fint med en av de fläktarna som följde med i chassit. På grund av att mitt nätagg var för stort fick jag inte plats med hårddiskar i det nedre racket och satte därför en av de medföljande chassifläktarna i fronten för att blåsa på diskarna. (det var dock en utmaning att få dit fläkten)

Permalänk
Medlem

Du måste ha ett enormt nätagg samt en dremmel om det ska vara ivägen för diskarna i nedre kammaren!

I värsta fall kan det vara ivägen för fläkten. Byt då ut den mot en av de tunnare fläktarna eller köp en ny 25mm tjock fläkt. Tar det ändå i så kan du ta bort nedre fläkten helt så länge du inte kör ett passivt nätagg. Tejpa sedan igen hålen som är bak på chassit runt nätagget så att nätagget drar all luft från fronten, så har du fixat gratis hårddiskkylning!

Så hade jag innan jag bytte till ett passivt nätagg och det fungerade fint.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Jag fick en härlig repa i fronten på mitt p180. Det var inget som jag gjort själv alltså...

Kan också säga att jag hade en rent helvete med att få dit nätaggregatet när den där 3,5cm fläkten satt där. så jag bröt bort den och satte den i det övre hårddiskracket och satte en 120mm i vanligt format där.

Permalänk

Så ka, nu har Antec svarat och godkänt. Så nu skickas en ny front till mig. Känns skönt att det gick bra. Syns ine så jätte mycket, men när man väl ser det så stör det en väldigt mycket.

tips till antec p 180 ägare:
första är som nämndes innan att byta ut fläkten i nedre kammaren mot en av dom i övre. Om ni nu har problem med att få plats med agget.

Sedan det andra är att om ni inte använder er duct fan. Ja ni vet den svarta lådan man kan ha som hjälper en att kyla grafikkortet. Så tejpa igen dom med. Så jag kände på mit chassi att den sög in ganska så mycket luft därifrån. Vilket jag anser inte är så bra då all varm luft kommer ut på baksidan.

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Urch vad surt jag fick hem min nya front idag och den glappar lika mycket den plus att det nedersta fläcktfilter luckan är trasig på den nya dörren...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Ok. Jag kände lite på min dörr och "bröt" lite i den då slutade den glappa.

Jaja för mig är det oviktigt. Men en sak som är betydligt viktigare är den så kallade luft tunneln. Har ni märkt någon skillnad i temp när vi använder den?
Jag får en skillnad på 2 grader när jag använder den vilket känns lite lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Urch vad surt jag fick hem min nya front idag och den glappar lika mycket den plus att det nedersta fläcktfilter luckan är trasig på den nya dörren...

På min nya front var också nedersta fläktluckan trasig. Som tur var var själva dörren rak och fin så det var bara att sätta dit den på den gamla.

Jag tycker du ska kräva en ny front igen och klaga på den dåliga hanteringen. Visa med bilder att båda glipar. Var artig men bestämd, att vara otrevlig hjälper aldrig i dessa fall.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
På min nya front var också nedersta fläktluckan trasig. Som tur var var själva dörren rak och fin så det var bara att sätta dit den på den gamla.

Jag tycker du ska kräva en ny front igen och klaga på den dåliga hanteringen. Visa med bilder att båda glipar. Var artig men bestämd, att vara otrevlig hjälper aldrig i dessa fall.

Jo jag får göra det tack för hjälpen!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Hur i helevte har Antec folket tänkt att man ska få plats med nätagget i P180 chassit. Fläkten som sitter där tar ju upp all plats, och den är väl nödvändig för kylning av hårddiskarna? Blir sur alltså.... Skruvarna till fläkten är dessutom förskjutna under plåten, så de går inte att skruva loss fläkten...=)

Permalänk

Nej jag bröt bort hållaren till den fläkten som sitter närmast nätagget för det räcker med den som är framför hårddisken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AceCod3r
Hur i helevte har Antec folket tänkt att man ska få plats med nätagget i P180 chassit. Fläkten som sitter där tar ju upp all plats, och den är väl nödvändig för kylning av hårddiskarna? Blir sur alltså.... Skruvarna till fläkten är dessutom förskjutna under plåten, så de går inte att skruva loss fläkten...=)

Den är inte nödvändig om du har ett nätagg med fläkt, då drar det luft förbi hårddiskarna.

Sen kan du ta bort hela plastanordningen där nere och sätta fast valfri tunn fläkt. Jag kör med en nexus 120*25mm på 5V där nere, räcker för att kyla både diskar och fläktlöst nätagg.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Urch vad surt jag fick hem min nya front idag och den glappar lika mycket den plus att det nedersta fläcktfilter luckan är trasig på den nya dörren...

Usch.. Massa krångel med mitt chassi också...

Min frontlucka glappar precis likadant dom ni alla beskriver. Dessutom har luckan till båda fläkfiltren lossnat. Dom är helt omöjliga att ta bort, så om man försöker bryts dom små piggarna, som fungerar som gångjärn, av och luckan lossnar.

Monteringen av mitt nättagg (Antec True Blue 480W) gick hyffsat smärtfritt, men det blev iallafall riiiiktigt trångt. Med lite tålamod och indragning av alla kablar innan man skruvar fast det så går det. Fast något luftflöde blir det inte direkt då alla kablar är i vägen från båda håll. Sedan när man väl ska koppla in alla komponenter blir det till att köpa förlängningskablar...

När det gäller det nedre hårddiskracket, som ni redan tagit upp, så finns där av någon korkad anledning en stålram som retsamt förhindrar en från att klämma dit en 120mm fläkt - trots att det ser ut att passa.

Fläktarna som medföljde (Antec TriCool) tycker jag låter lite väl mycket på mid/high lägena. Jag har också försökt styra fläktarna med min fläktkontroller (Zalman ZM-MFC1) som jag hade i mitt gamla chassi. Fick köpa till tre 4<3pin adapters, då fläktarna som följer med chassit är 4pin. Men dom rör inte på sig alls! Har testat att ställa reglaget på low/mid/high men det gör ingen skillnad.

Eftersom jag har vattenkylning (Zalman Reserator 1 Plus) blir lufttunneln som är avsedd att kyla ett passivt grafikkort (kyla ett passivt grafikkort... ?) nästan omöjlig att ha kvar då slangarna blir klämda och vattenflödet hindras. Dessutom drar det in massor av dammråttor... Jag har därför täppt igen det hålet med en tjock silvertejp.

Chassit är grymt snyggt och stilrent, men hela konstruktionen känns nästan 90-tal. Alla försök till kreativa lösningar när det gäller kylning och ljuddämpning har enligt mitt tycke misslyckats helt. Jag märker ingen ljudskillnad alls i jämförelse med mitt gamla tunna alu-chassi från Thermaltake med sidofönster av plexiglas. Det enda positiva jag har att säga, förutom den vackra utsidan, är de löstagbara hårddiskracken med gummidämpning.

Jag skulle inte rekommendera någon, som inte är hantverkare, att köpa detta chassi...

Over n' out...

Permalänk
Medlem

min jäkla dörr glappar med.. får bli till o skicka ett brev när man kommer hem då... Jag köpte för ett tag sedan ett hiper 580w type-r nätagg o de gick inge bra o ha den 120 fläkten kvar där nere.. så va tvungen att montera loss den.. eftersom att den mellanväggen är i vägen nu så ska ja ta bort den troligtvit.. o ska sedan montera en 120 fläkt framför diskarna istället..

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CirX
Jag skulle inte rekommendera någon, som inte är hantverkare, att köpa detta chassi...

Vi är alla olika. Jag tycker chassit är ett av mina bästa inköp någonsin. Min dator blev väldigt tyst med detta chassi och samtidigt mycket svalare. Jag tycker att konstruktionen är väldigt smart men det beror väl lite på vilka delar man har.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q