Permalänk

Dags för en ny QUAD SLI dator!!!

Hej! Då var det dags för en ny dator som håller ett bra tag till.
Jag har fastnat mycket för Kompletts Quad SLI burk (utan skärm ) http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10208
eller vet ni nån quad sli dator till billigare pris?

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk
Medlem

Och dom parar ihop den med en 19 tummare såklart

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Köp den datorn och byt skärm till en sån här http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VSVP231WB om du vill kunna utnyttja prestandan lite iaf...

Annars köp en dell 30" då kommer du kunna köra fullt ös!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Quad sli? Det är väl 4 st graffe.. Det moderkortet stödjer ju bara 2.. Eller har jag fel?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
Quad sli? Det är väl 4 st graffe.. Det moderkortet stödjer ju bara 2.. Eller har jag fel?

Det har kommit så det passar 4...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

det är inte värt pengarna att köpa en quad-sli dator om du inte har en gigantisk skärm. (minst 24")

Permalänk
Medlem

Robe90: Krävs bara 2st PCIe 16x portar för att det ska fungera....

Licken Stämmer bra.. minst 1920x1200 för att du ska kunna dra någon nytta av det..

Permalänk
Medlem

Enligt mig är det bara slöseri på pengar...

2st 7900gt eller gtx räcker gott och väl!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Enligt mig är det bara slöseri på pengar...

2st 7900gt eller gtx räcker gott och väl!

Det är 7800/7900gt ochså;) Hadde två 7800Gt, tyckte själv det sög stenhårt för 6k och löpte två 7800gt dual 512mb från asus. Sög ännu hårdare för det priset. :/

Permalänk

Men dell ska ju släppa deras nya xps med quad och en 24tums som ingår

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tomte
Men dell ska ju släppa deras nya xps med quad och en 24tums som ingår

Jo, men palla ha fyra värstinggrafikkort till en Intel prolle

Det lär bli så varmt att man kan grilla korv på chassit.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Till er som säger att det inte är prisvärt osv. Killen är tydligen ute efter det absolut värsta, varför ska ni då försöka leka moraltanter och säga att det "suger" etc?

Det värsta är att ni säkert gör det av avundsjuka :/.

Till topicskaparen, köp datorn + en rejäl skärm. Har du inte cash nu så kan du ju köpa burken och vänta med skärmen..

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

men är då komplett den enda som säljer i sverige, jag kollade innan på Alienwares nya ALX med quad sli men de fraktade inte til sverige!

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tomte
men är då komplett den enda som säljer i sverige, jag kollade innan på Alienwares nya ALX med quad sli men de fraktade inte til sverige!

hur kan du ha råd?

Permalänk
Medlem

Man jobbar och sparar. Är man äldre och harjobb. Så tjänar man mer än en ungdom med Studiebidrag. Det går. Sluta fråga hur han har råd. Han kanske tom. har ärvt.

Får jag frågavad du ska använda för skärm?

Permalänk

hmm, jo jag har råd till kompletts dator utan skärmen , men med min 17 tummare kan man inte köra med så det är därför jag överväger dell xps lite (det hänger ju med en 24tummare!)

Edit: en jobbig sak jag tänker på är nya sockeö AM2 , skall jag vänta på den?

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..