Permalänk
Medlem

behöver hälp med internet

jag kan inte komma ut på internet på nya datorn... jag kopplar i kabeln bakom datorn men internet vill inte fungera... de står någonting om yntax eller nåt sånt... kan någon hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Om ditt nätverkskort är rätt installerat så kolla i din gammla burk och jämför inställningar på nätverket och i din webbläsare så hittar du nog felet.

Finns många saker som kan göra att uppkopplingen inte fungerar så det är lite svårt att sitta och gissa.
Har du ingen support på din uppkoppling? brukar funka bra att ringa till dom enligt min erfarenhet ivf.

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]

Permalänk

Kör du automatisk ip erhållning?

Permalänk
Medlem

nätverkskortet är integrerat på mitt moderkort asus a8n-e... jo jag kan försöka jämföra men blir nog svårt att hitta.. ja, jag har automatisk ip grej... ska jag gå in på kontrollpanelen och börja kola på nätverks inställningar och så?

kan ju tillägga att när jag stoppar i internet kabeln på nya datorn så lyser det oranget där det brukar lysa grönt när man är uppkopplad..

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet. Läs reglerna.
Genom att bryta mot reglerna och korsposta har du förlorat möjligheten att få hjälp.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |