Hoppar ut till windows!

Permalänk
Medlem

Hoppar ut till windows!

När jag ska starta en match i Fifa 06 så laddar den klart men sen så kommer jag ut till skrivbordet i Windows och spelet är stängt.

Edit: Kan vara värt att nämna att jag har en;

Athlon 64 3000+ 2 Ghz
ALL IN WONDER Radeon 9800 Pro 128 MB
MSI K8T Neo-FSR
1024 DDR RAM
Win XP med DirectX 9c

många har haft samma problem men vad F-N kan jag göra?!

Permalänk
Medlem

Tanka en ny patch eller installera om det?

Permalänk

ta bort spelet.
defragmentera.
installera om det.
defragmentera igen.

det brukar funka.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Släng skiten och kör Pro Evolution Soccer 5

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
ta bort spelet.
defragmentera.
installera om det.
defragmentera igen.

det brukar funka.

får ta o testa det, tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Släng skiten och kör Pro Evolution Soccer 5

Kan säga att jag hade både PES5 och Fifa 06 på PS2 och jag tillhör minoriteten som gillar Fifa bäst pga många saker. Skotten är ju sjukt hårda, likaså nickarna, domarna i PES5 är aaaalldeles för hårda, det är nästan för enkelt att göra mål, grafiken på publiken är skrattretande, och sist men inte minst, PES5 äger inte lika mycket licenser på spelare och lag som FIFA gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
och sist men inte minst, PES5 äger inte lika mycket licenser på spelare och lag som FIFA gör.

Det andra du sa kan jag förstå, men spelar det verkligen nån roll om det inte är riktiga spelare? Man ser ju dom inte så noga förutom när man gjort mål eller får en frispark och liknande.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Det andra du sa kan jag förstå, men spelar det verkligen nån roll om det inte är riktiga spelare? Man ser ju dom inte så noga förutom när man gjort mål eller får en frispark och liknande.

Spela roll vet jag inte men jag räknade bara upp nackdelarna som PES5 har, och licensgrejen är en nackdel.

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, OT, flamebait osv, men man kan väl ändå inte påstå att det är lättare att göra mål i PES än i FIFA? I FIFA slutar ju matcher regelbundet med 4-5 mål för varje lag; i PES är det väldigt sällan man gör fler än två mål mot hyfsat motstånd. Precis som i riktig fotboll.

Angående domarna så är de mer rättvisa i PES än något annat spel jag testat. Glidtacklingar som tar spelare men inte boll = frispark, glidtackling bakifrån = kort. Man får lära sig att arbeta mer med press och understöd istf gung-ho-glidtacklingar. Precis som i riktig fotboll.

Antar att du menar att skott och nickar i FIFA är "hårdare" än i PES. Skott och nickar i FIFA är generellt orimligt hårda; i PES är det mer avancerat. För att skjuta hårt och bra måste man t ex tänka på saker som att skjuta rätt i steget och lägga upp bollen för rätt fot, och det går inte att, som i FIFA, springa i full fart åt ett håll och sen vända på en millisekund och dra iväg ett kanonskott/inlägg rakt åt andra hållet. I PES är det mycket mer som spelar in. Precis som i riktig fotboll.

Visst kan man känna att det saknas licenser ibland, men numera har Konami samlat en hel del, och om man är riktigt envis (som jag) går det att döpa om alla spelare, lag, arenor, ligor osv, men det är ändå svårt att säga att PES är bättre än FIFA på den punkten

Sammanfattningsvis är PES ett "fotbollsspel" i alla bemärkelser. Det är gjort för folk som gillar fotboll med mycket realism i åtanke. Jag tror inte jag vet något spel som speglar verkligheten så bra som PES gör; ibland ryser man nästan när spelet beter sig otroligt verklighetstroget. FIFA är många saker, men jag tycker det är fel att kalla det ett renodlat fotbollsspel. Det är någon amerikaniserad variant på fotboll vinklad för att det ska bli mer action i spelet, fler spektakulära mål (även om man som spelare inte förtjänat det), osv, vilket vissa kanske tycker är kul, men något "fotbollsspel": njae.

Jag har ännu inte träffat någon FIFA-fantast som inte blivit omvänd efter att ha satt sig in i PES-spelen, men jag antar att de finns någonstans i världen de också . Har du testat båda och föredrar FIFA så ska inte jag komma och säga att du "tycker fel", men jag tyckte bara att de specifika argumenten var märkliga.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag tycker då inte japanerna har lyckats bättre än amerikanerna då jag faktiskt inte kan sätta fingret på vad den största bristen är med PES5.

Jag menade faktiskt att skotten och nickarna är hårdare i PES5 än i fifa.
Jag kan hålla med om att animationerna på spelarnas rörelser ser riktigt bra ut men det finns så många saker som gör så att jag föredrar FIFA istället.

Vissa grejer är ju t. ex. nickarna:

http://tjodd.mine.nu/ där har du nåns film; tanka "Villareal Fever (Compilation 3)" som finns längst upp och bläddra sen till 1:03 min, då ser du hur jag menar, det där e ju fysiskt omöjligt och man kan göra det där i alla lägen, helt sjukt.
Han är inte rakt på bollen utan bara vinklar huvet med bollen mot målet, och ändå är nicken lika hård som vår kära Henkes nick var i EM mot Bulgarien.

Kommentatorn i PES5 är så j-vla tråkig också..
Jag säger inte att att jag hatar PES5, jag hoppas att det kommer en ny (det är väl en serie som FIFA?), men jag föredrar FIFA.
Kanske är för att jag började med det innan jag provade PES men jag har spelat tillräckligt mycket PES5 nu och jag har fortfarande inte kunnat övertyga mig själv om att det är bättre.

Permalänk

Re: Hoppar ut till skrivbordet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
När jag ska starta en match i Fifa 06 så laddar den klart men sen så kommer jag ut till skrivbordet i Windows och spelet är stängt.

Edit: Kan vara värt att nämna att jag har en;

Athlon 64 3000+ 2 Ghz
ALL IN WONDER Radeon 9800 Pro 128 MB
MSI K8T Neo-FSR
1024 DDR RAM
Win XP med DirectX 9c

många har haft samma problem men vad F-N kan jag göra?!

Låter som det är relaterat till grafik eller ljud. Då du har Dx 9c så blir min fråga om du uppdaterat även ditt gkorts rutin. Att spel startar men sen hoppar ut till windows då man ska starta spelet tyder på detta. Antagligen är det nåt i Fifa06 som kräver stöd från ditt gkort. Det kan även vara relaterat till ditt ljudkort så nya drivrutiner till det kan hjälpa.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hoppar ut till skrivbordet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Låter som det är relaterat till grafik eller ljud. Då du har Dx 9c så blir min fråga om du uppdaterat även ditt gkorts rutin. Att spel startar men sen hoppar ut till windows då man ska starta spelet tyder på detta. Antagligen är det nåt i Fifa06 som kräver stöd från ditt gkort. Det kan även vara relaterat till ditt ljudkort så nya drivrutiner till det kan hjälpa.

Jag installerade faktiskt den nya drivisen(ALL IN WONDER -> Radeon drivrutinen) till mitt grafikkort precis efter jag startade tråden, blev ingen skillnad där iaf.
Ljudkortet vågar jag knappt testa för jag har Hercules Fortissimo 7.1 som är ett ganska gammalt ljudkort och från mina erfarenheter med det här kortet så funkar bara drivisen från skivan jag fick med.

Permalänk

Re: Re: Re: Hoppar ut till skrivbordet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Jag installerade faktiskt den nya drivisen(ALL IN WONDER -> Radeon drivrutinen) till mitt grafikkort precis efter jag startade tråden, blev ingen skillnad där iaf.
Ljudkortet vågar jag knappt testa för jag har Hercules Fortissimo 7.1 som är ett ganska gammalt ljudkort och från mina erfarenheter med det här kortet så funkar bara drivisen från skivan jag fick med.

Kanske är ditt ljudkort som är för gammalt. Testa med att avaktivera ljudkortet och se om det funkar bättre utan det. Jag tror inte att detta ska spela nån roll egentligen då jag inte varit med om att spel inte startar pågrund av ljudkortet. Däremot har jag varit med om att spel kan hänga sig pågrund av gamla drivrutiner till ljudkortet.

Visa signatur

Jack of all trades