World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Hej jag har en lvl 10 shaman och har bara en kort fråga.
Jag har en grön sak det är typ en diamant som jag kan få 2silver och 50coppar för. Ska jag sälja den eller är det bra att spara på?

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Den är till för olika professions, beroende på vilka professions du har, så behöver du kanske den till något du kan göra.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Kolla vad den säljs för på auction house och sätt kanske 10s under det priest (om det rör sig om mer än 1g) annars sälj bara hos vendors ifall du bara har en och dom flesta säljer kanske 10 för 1g.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
När kommer 1.1 igentligen och vad ska dom göra?

Jag antar att det är 1.10 du pratar om?

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/testrealm.html

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en lvl 10 Night-Elf Warrior. Och jag har funnit ett par gloves jag vill använda.

Jag är ny på WoW och jag kan därför inte med det här riktigt, det står att jag ska ha Leatherworking (75).

Jag har ett screen här på mina skills och handskarna.
Hur får jag högre skills i Leatherworking osådär?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/WoWScrnShot_032606...

Och en fråga till..
Jag har sett folk som har något så deras vapen "lyser"?
Kan någon förklara var man kan finna detta?
Eller köper man det?
Hur går jag till väga, skulle vara snällt om nån trevlig prick kan svara på det Ha en bra dag!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jag sitter på en lvl 10 Night-Elf Warrior. Och jag har funnit ett par gloves jag vill använda.

Jag är ny på WoW och jag kan därför inte med det här riktigt, det står att jag ska ha Leatherworking (75).

Jag har ett screen här på mina skills och handskarna.
Hur får jag högre skills i Leatherworking osådär?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/WoWScrnShot_032606...

Och en fråga till..
Jag har sett folk som har något så deras vapen "lyser"?
Kan någon förklara var man kan finna detta?
Eller köper man det?
Hur går jag till väga, skulle vara snällt om nån trevlig prick kan svara på det Ha en bra dag!

Du har inte hittat ett par handskar utan ett mönster för att göra (en viss sorts) handskar.

Din leatherworking-skill höjer du genom att genom att hålla på med leatherworking.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Han har 1.1k i armor....

Säger inte det sig själv

Btw,

Vi har många högt rankade i våran bästa PvE guild på servern. Vissa är marshals.

Bara för att man spelar i en PvE guild behöver det inte betyda att alla har ranken Private.
Tro det eller ej men i PvE guilder finns det riktigt skillade spelare, som då även såklart är väldigt duktiga PvP också.

Eller ni kanske tror att man har AV förbud om man är PvE

Du måste inse, Det är en skillnad i att vara skillad i PvE och PvP. Det är inte i närheten av samma sak.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Mm hålla på med det, där jag köpte skillen Leatherworking kan inte köpa någon mer av dom =/. Så hur höjer jag? - Tack för svaret iaf

Men någon som kan svara gällande det med vapnet jag skrev i tidigare inlägg?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Du har inte 75 i leatherworking, du har 1 av 75.
Så att vapen lyser är en sak man kan göra med enchanting (proffesion)

@Asnan - Grad och skill är inte samma sak btw.

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att jag har 1 av 75 Men jag undrar hur jag går upp i mer?
Om jag går dit jag köpte min Leatherwork skill kan jag inte köpa någon mer av sådan skill för jag behöver mer i skillen.

Det står dock en kille brevid gällande skinning. Och det har jag också köpt första skillen av. Men nu behöver jag en skinning-knife. Var kan jag finna en sådan? Det är min sista fråga, lovar.. noob jag är

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Han har 1.1k i armor....

Säger inte det sig själv

Btw,

Vi har många högt rankade i våran bästa PvE guild på servern. Vissa är marshals.

Bara för att man spelar i en PvE guild behöver det inte betyda att alla har ranken Private.
Tro det eller ej men i PvE guilder finns det riktigt skillade spelare, som då även såklart är väldigt duktiga PvP också.

Eller ni kanske tror att man har AV förbud om man är PvE

Men fatta att armor är bara sekundärt i tankade, hp är det viktigaste med stor marginal.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jo jag vet att jag har 1 av 75 Men jag undrar hur jag går upp i mer?
Om jag går dit jag köpte min Leatherwork skill kan jag inte köpa någon mer av sådan skill för jag behöver mer i skillen.

Det står dock en kille brevid gällande skinning. Och det har jag också köpt första skillen av. Men nu behöver jag en skinning-knife. Var kan jag finna en sådan? Det är min sista fråga, lovar.. noob jag är

Du höjer leatherworking genom att använda leatherworking... (Dvs, du lär dig genom att utöva din profession.)

En skinning-knife kan du köpa...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jo fann skinning-knife nu, eller ja, köpte

Detta med Leatherworking fattar jag bara inte, för jag kan ju inte använda skillen. Vad jag vet? Men men, jag märker väll hur de funkar tack iaf

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Men fatta att armor är bara sekundärt i tankade, hp är det viktigaste med stor marginal.

Nja, det beror väldigt mycket på vad för boss man kör på. På Broodlord t ex så är mycket hp, def och armor viktigt för han gör jävla melee-skada medans på andra bossar behöver man mycket fire resistance (ragnaros, vael, firemaw osv)... Så att bara säga att hp alltid är det viktigaste är lite överdrivet

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Nja, det beror väldigt mycket på vad för boss man kör på. På Broodlord t ex så är mycket hp, def och armor viktigt för han gör jävla melee-skada medans på andra bossar behöver man mycket fire resistance (ragnaros, vael, firemaw osv)... Så att bara säga att hp alltid är det viktigaste är lite överdrivet

Mot broodlord är armor av noll betydelse iom att hans MS ignorerar armor

Asnan, har sett flera i grymma PVE guilder som är bra i PVP också, men man fokuserar inte alls lika mkt på pvpdelen som vissa andra guilds. Ta bara dem som har mesta av aq40 på farm, dem är grymma i pvp också.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Mot broodlord är armor av noll betydelse iom att hans MS ignorerar armor

Inte spelat på länge eller? Det var ett tag sedan mobs MS ignorerade armor... ändrades i en patch för minst ett halvår sedan med följden att han blev helt gimpad eftersom de inte ändrade hans MS-damage. Sedan uppade de den också ytterligare en patch senare, och han blev som vanligt igen (dvs. fortfarande ganska gimpad )
Edit: eller? Kanske har ändrats tillbaka sedan dess...

Asnan: Mina tier2-delar? Min guild såklart. Förstår inte riktigt frågan.

Tony Clifton: jag vet inte riktigt varifrån du fått för dig att man förlorar durability i 110 km i timmen bara för att någon slår på en, men det stämmer i alla fall inte. Sen så har ju plate också bara ungefär dubbelt (?) så hög durability som cloth - knappast stor skillnad där.
Så svaret blir: inget speciellt händer

Visa signatur

hmm

Permalänk

Leatherworking bör du inte ha om du är Warrior, då du kan använda mail som är en starkare typ av armor. Leather är till för främst Rogue och Hunter som behöver mycket agility. Som Warrior behöver du mycket mer armor för att tåla mer stryk. Din huvuduppgift i grupper är att vara en meatshield som håller ondingarna borta från dina kamrater.

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva lite hjälp:

Har installerat och när jag ska köra så kommer en liten ruta upp sen säger windows att ett fel har inträffat och frågar om jag vill skicka en felrapport......har installerat om, tagit bort codecs, defragmenterat och det funkar fortfarande inte.......vad ska jag göra??

Visa signatur

<<Speldator>>| Athlon XP 2400+@2GHz| EPoX EP-8RDA+ nForce2 | 2x 256 och 1x 512 TwinMos DDR400| 290 Gb 7200 rpm | Creative Geforce 3 Ti 200 @ 240/440 | Creative Soundblaster Live! 5.1 | Logitech Cordless Keybord | Logitech MX 700 |

<<Bärbar>> AMD Turion 64 ML-43 | ATI Mobility Radeon X700 /128 mb vram | 1 GB DDR Ram | 100 GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Kolla vad den säljs för på auction house och sätt kanske 10s under det priest (om det rör sig om mer än 1g) annars sälj bara hos vendors ifall du bara har en och dom flesta säljer kanske 10 för 1g.

Såg nu att det var en shadowgem. Vart hittar jag auction house?

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Din leatherworking skill kan du höja genom att gå in på spellbook (tryck på "P" om du inte har ändrat om knapparna), välj leatherworking, sen ser du vad du behöver för material för att göra vissa saker:

orangea får du alltid skillup av
gula får du oftast skillup av
gröna får du sällan skillup av
gråa kan du inte på skillup av

Visa signatur

Tjo :o -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Du måste inse, Det är en skillnad i att vara skillad i PvE och PvP. Det är inte i närheten av samma sak.

Klart det är skillnad, men att säga att en grandmarshal är noob i PvE är ju bara dumt.

Btw, nu till nya patchen så kommer det inte kunna gå att få rep bara igenom att vara i AV utan att man måste döda.

Och hur dödar man? Jo. bra gear, hur får man bra gear? PvE....

Jag tror inte att det inte finns nån grand marshal som är dålig i PvE, förmodligen måste han ha varit med i en PvE guild innan eller börjat PvP:a eller vad tror du?

Särskilt nu efter den nya patchen kommer det bli svårt....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Nja, det beror väldigt mycket på vad för boss man kör på. På Broodlord t ex så är mycket hp, def och armor viktigt för han gör jävla melee-skada medans på andra bossar behöver man mycket fire resistance (ragnaros, vael, firemaw osv)... Så att bara säga att hp alltid är det viktigaste är lite överdrivet

All denna diskussion började pga av att jag sa att vilken klass som helst kan tanka i Molten Core, jag har aldrig dragit in bwl eller aq.

Bwl och aq är riktiga instanser där varje klass behövs för att fyllas sin roll, för det mesta iallfall. mc är en liten newbie instans bara excluderat Ragnaros som är tier 2 men beter sig nästan som tier 1 mob.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jak0ob
Såg nu att det var en shadowgem. Vart hittar jag auction house?

Fråga en vakt

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jo fann skinning-knife nu, eller ja, köpte

Detta med Leatherworking fattar jag bara inte, för jag kan ju inte använda skillen. Vad jag vet? Men men, jag märker väll hur de funkar tack iaf

Du skinnar mobs som du dödar sen får du light leather, heavy leather och allt vad det heter. Du trycker på "P" väljer generaltabben och trycker på leatherworking sen förstår du nog resten själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
All denna diskussion började pga av att jag sa att vilken klass som helst kan tanka i Molten Core, jag har aldrig dragit in bwl eller aq.

Och därför håller ditt argument gällande tankning "hp är viktigast av allt, armor spelar knappt någon roll"? Visst om det gör dig lyckligare så

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Klart det är skillnad, men att säga att en grandmarshal är noob i PvE är ju bara dumt.

Btw, nu till nya patchen så kommer det inte kunna gå att få rep bara igenom att vara i AV utan att man måste döda.

Och hur dödar man? Jo. bra gear, hur får man bra gear? PvE....

Jag tror inte att det inte finns nån grand marshal som är dålig i PvE, förmodligen måste han ha varit med i en PvE guild innan eller börjat PvP:a eller vad tror du?

Särskilt nu efter den nya patchen kommer det bli svårt....

Fråga en grand marshal hur många timmar han spenderade i AV. Vem fan bryr sig om AV ?

För det andra, varför blir man grand marshal? Jo för att man får riktigt trevlig gear av det. Så man behöver inte köra PvE för att få bra gear. Man börjar ju smått med Tier0, sen får man PvP settet sen går man över till Epic tier av PvP revard.

Vad jag har sett av alla Grand Marshal etc. Så har de bara PvP revard items på sig. Inte sett någon Grand Marshal med full tier 1 eller 2 på sig.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Då har du inte sett Yuber m.fl på Stormscale; blandad tier2/warlord-gear. Det finns t.o.m en som bytt ut sin HW-stav.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Fråga en grand marshal hur många timmar han spenderade i AV. Vem fan bryr sig om AV ?

För det andra, varför blir man grand marshal? Jo för att man får riktigt trevlig gear av det. Så man behöver inte köra PvE för att få bra gear. Man börjar ju smått med Tier0, sen får man PvP settet sen går man över till Epic tier av PvP revard.

Vad jag har sett av alla Grand Marshal etc. Så har de bara PvP revard items på sig. Inte sett någon Grand Marshal med full tier 1 eller 2 på sig.

Har en warrior i min guild som har hela wrath, GM och diverse dps-plate från MC, BWL och AQ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Då har du inte sett Yuber m.fl på Stormscale; blandad tier2/warlord-gear. Det finns t.o.m en som bytt ut sin HW-stav.

har ju inte sett alla GM och HWL i wow...
Desutom så kan han ju ha fixat tier2 efter han blev HWL vad vet jag. Men det är klart, vissa tier2 delar är bättre än HWL saker.

Festis, kan du visa mig hur man har hela wrath och gm och sen dps saker från bwl på sig samtidigt? :/

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Då har du inte sett Yuber m.fl på Stormscale; blandad tier2/warlord-gear. Det finns t.o.m en som bytt ut sin HW-stav.

Han verkar inte ha sett mycket överhuvudtaget stackarn.

Rerolla ragnaros så kan vi ta en dag i IF och specca dom stora grabbarna

biohazard: Vart fan ser du att han skriver att han har hela det på sig samtidigt?