World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222

EDIT:
Skaffade "Ice Barbed Spear" idag,hade tidigare Kang The Decapitator med Crusader Enchant.
Hittils är jag klart besviken på Polearmen,den har bättre stats än Kang men tycker det tar betydligt längre att döda både i pvp och pve (båda är lika "snabb") ,nån annan som haft båda som kan ge nån klarare syn på saken?
Kan doc bara vara jag som inte har full skill i Polearm än , hoppades på riktig "man-killer" efter dom där timmarna jag spenderade i AV/WSG/AB för att få den men fick en jäkla lysande grillpinne istället...:/

Det räcker ju med att vinna en AV för att få polearm

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT:
Skaffade "Ice Barbed Spear" idag,hade tidigare Kang The Decapitator med Crusader Enchant.
Hittils är jag klart besviken på Polearmen,den har bättre stats än Kang men tycker det tar betydligt längre att döda både i pvp och pve (båda är lika "snabb") ,nån annan som haft båda som kan ge nån klarare syn på saken?
Kan doc bara vara jag som inte har full skill i Polearm än , hoppades på riktig "man-killer" efter dom där timmarna jag spenderade i AV/WSG/AB för att få den men fick en jäkla lysande grillpinne istället...:/

Dra upp skillen så ska du se att den börjar visa sitt rätta ansikte! Skill gör MYCKET!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Om du slår på en spela med högre defense skill än du har i just t.ex polearm så gör du mindre damage, missar mer och crittar mindre.

Kliv ut och dra en banish på en demon med en warlock och börja slå på bara.
300 in no-time

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Jag har hört om något så kallat "Old Ironforge".. Vad är det och hur kommer jag in där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Skill är alltid 300 i PvP vad jag vet?

Permalänk

Är lite av en noob på lvl 32 och funderar på att respecca min hunter. Har mycket på beast nu som jag egentligen inte har användning för. Någon som har kommentarer på den här builden?

5/34/12

Beast Mastery Talents - 5 point(s)

# Improved Aspect of the Hawk - rank 5/5

Marksmanship Talents - 34 point(s)

# Improved Concussive Shot - rank 5/5
# Efficiency - rank 5/5
# Lethal Shots - rank 5/5
# Aimed Shot - rank 1/1
# Hawk Eye - rank 3/3
# Mortal Shots - rank 5/5
# Scatter Shot - rank 1/1
# Barrage - rank 3/3
# Ranged Weapon Specialization - rank 5/5
# Trueshot Aura - rank 1/1

Survival Talents - 12 point(s)

# Deflection - rank 5/5
# Entrapment - rank 1/5
# Improved Wing Clip - rank 5/5
# Deterrence - rank 1/1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jag har hört om något så kallat "Old Ironforge".. Vad är det och hur kommer jag in där?

Går inte komma dit längre typ...

Innan så kom man in genom att gå till tron rummet i IF, vid ingången så på båda sidorna finns det stora järn "dörrar", den till vänster ska du stå mot och annvända blink(om man är mage) annars kunde man också hoppa in i lavan i IF och sen då man är död gå igenom.

Edit: Borde kanske skrivit, "Innan så kom man in genom"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Old Ironforge är en gammal del av staden som ligger i en grotta under "nya" Ironforge. Finns lite skumma kristaller och liknande där inne. Man kän även hitta en gammal gravkammare med ett par gammla kungar som tidigare regerade i Ironforge, ska även finnas en gammal tron där inne. I övrigt ska det vara rätt tomt där inne, finns inga NPC:s och liknande.

Området är dock otilgängligt i den mening att man inte kommer in där utan ett utnytja någon form av exploit. Vet att de har gjort det svårare att ta sig in där nu än vad det var tidigare, om det är omöjligt eller inte kan jag dock inte svara på.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Old Ironforge är en gammal del av staden som ligger i en grotta under "nya" Ironforge. Finns lite skumma kristaller och liknande där inne. Man kän även hitta en gammal gravkammare med ett par gammla kungar som tidigare regerade i Ironforge, ska även finnas en gammal tron där inne. I övrigt ska det vara rätt tomt där inne, finns inga NPC:s och liknande.

Området är dock otilgängligt i den mening att man inte kommer in där utan ett utnytja någon form av exploit. Vet att de har gjort det svårare att ta sig in där nu än vad det var tidigare, om det är omöjligt eller inte kan jag dock inte svara på.

Låter grymt.. Jag ska försöka ta mig in dit. Någon som har några tips som jag kan prova?..
Jag är en Hunter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter grymt.. Jag ska försöka ta mig in dit. Någon som har några tips som jag kan prova?..
Jag är en Hunter.

Man kan juh duellera inne i IF. Blir man Sheepad på rätt ställe så kan man komma in, men det e svår o tar en fruktansvärd tid

Visa signatur

| Fractal Design Define XL ATX fulltower | MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX, B3 | SSD 120GB Intel 510 2.5"/6Gbps | CPU Core i5 2500K | Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Corsair Cooling Hydro H80 | 2 Powercolor PC PCIe HD6970 2GB GDDR5 CrossFire | PSU Fractal Design 1000W Newton R2/1000W/Modulär | 3 Samsung 27" TA550 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zodijackyl
Är lite av en noob på lvl 32 och funderar på att respecca min hunter. Har mycket på beast nu som jag egentligen inte har användning för. Någon som har kommentarer på den här builden?

5/34/12

# Efficiency - rank 5/5
# Aimed Shot - rank 1/1
# Hawk Eye - rank 3/3
# Barrage - rank 3/3

# Deflection - rank 5/5
# Entrapment - rank 1/5
# Deterrence - rank 1/1

Ser helt okej ut för PVE, jag kör ungefär likadant... Struntade helt i BM när jag levlade och det funkade finfint.

MM:

Kör inte efficency utan har lagt på Imp Hunter's mark. Jag är den enda i guilden som har den så den gynnar alla hunters och jag sköter markandet i instanser.

I ST kör jag:

Monster slaying 2/3
Humanoid slaying 3/3
Savage Strikes 1/2
Imp wing clip 5/5
Detterence 1/1

Körde ett tag med Clever Traps och Entrapment men bytte eftersom man klarar sig bättre i PVP om man skulle hamna i närstrid med de jag bytte mot.

Du kan kika på builden här:

http://wow.allakhazam.com/profile.html?204788

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zodijackyl

5/34/12

# Efficiency - rank 5/5
# Aimed Shot - rank 1/1
# Hawk Eye - rank 3/3
# Barrage - rank 3/3

# Deflection - rank 5/5
# Entrapment - rank 1/5
# Deterrence - rank 1/1

Helt upp till dig, jag kör en 5/36/10 build, nån annan i gillet kör 5/40/6, ytterligare andra kör 5/30/16-nånting. Men om du ska satsa på end game instances så är iaf aimed shot, mortal shots, lethal shots, barrage och Imp AotH ett par måsten. Sen är det upp till dig vad du gillar. En mer survivalorienterad build kan kanske passa bättre för PvP, alltså en något jämnare build där du inte har någon top tier talent utan lite points i alla tre träden. Men vad vet jag, har inte försökt specca mig för PvP någonsin.

Permalänk

Jag söker en realm med mycket lvl 19 pvp action.
Någon som vet någon realm som har en stor lvl 19 pvp guild också?

Gärna ally denna gången, jag vill prova på bubbleboy paladins

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Går inte komma dit längre typ...

Annars kommer man dit genom att gå till tron rummet i IF, vid ingången så på båda sidorna finns det stora järn "dörrar", den till vänster ska du stå mot och annvända blink(om man är mage) annars måste man hoppa in i lavan i IF och sen då man är död kan man gå igenom.

ATt vara död och gå igenom funkar inte men däremot fungerar det som rogue.

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat spela en Undead Priest är lvl 13 nu, men jag skulle vilja byta då jag tycker att han inte tål något... kan fortsätta om någon ger mig lite info vad som kommer lite senare som är bra. vad jag läst mig till så vill alla att prästerna "ska" vara healing speccade.. men då klarar man sig inget vidare själv har jag också läst, jag skulle vilja köra på shadow.

Så vad jag vill ha är en gubbe som kastar spells typ shaman,warlock,priest men även kan närstrida en del vilket jag antar att en mage inte är så bra på... funderat på druid men jag gillar inte shapeshifting biten hur bra är då druiden i närstrider?

det ska vara nån horde så palladin går inte.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Priest är enligt min mening väldigt bra, visst de tål inte så mycket, men de healar ju sig själv som satan, nästan helt omöjligt att döda.

Om du vill kunna köra spells+melee så är det en shaman som gäller (hordesidan).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Priest är enligt min mening väldigt bra, visst de tål inte så mycket, men de healar ju sig själv som satan, nästan helt omöjligt att döda.

Jo dom är bra på att hela.. men om man går mot shadow så blir dom inte så bra på att hela. Sen så är inte min priest nå bra på att hela, jag hinner inte me att hela

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Om du vill kunna köra spells+melee så är det en shaman som gäller (hordesidan).

Ska testa en sån en sväng får se om man går tillbaka till priesten eller fastnar Orc ellet Tauren? har läst att Troll inte är bra som shaman speciellt inte om man vill kunna köra melee.. War Stomp tycker jag verkar bra som Tauren har. Sen har jag läst att Totems inte är så bra som jag tycker dom verkar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Jag har precis börjat spela en Undead Priest är lvl 13 nu, men jag skulle vilja byta då jag tycker att han inte tål något... kan fortsätta om någon ger mig lite info vad som kommer lite senare som är bra. vad jag läst mig till så vill alla att prästerna "ska" vara healing speccade.. men då klarar man sig inget vidare själv har jag också läst, jag skulle vilja köra på shadow.

Så vad jag vill ha är en gubbe som kastar spells typ shaman,warlock,priest men även kan närstrida en del vilket jag antar att en mage inte är så bra på... funderat på druid men jag gillar inte shapeshifting biten hur bra är då druiden i närstrider?

det ska vara nån horde så palladin går inte.

I början är priest ganska seglevlade men när du kommer upp i lv och börjar få mer poäng i shadow (shadow är bäst för att sola mobs) så kommer du märka att du tar grymt mycket dmg, Jag är lv 53 shadow priest.
Holy behöver du inte börja tänka på förrens du kommer upp i lv 58+, för i en vanlig 5manna instance så räcker der gott och väl med en shadow priest som healar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
ATt vara död och gå igenom funkar inte men däremot fungerar det som rogue.

Hur gör man när man är rogue och vill se Old Ironforge då?

Kör ju självklart som rogue

Och på tal om det, är level 45 nu och ska bege mig in i Zul'Farrak ikväll tänkte jag, men vart ska jag ta vägen efter det tro?

Permalänk
Medlem

Maurodon efter ZF , men Mara är typ 50+ rekomenderat.

Sen efter Maraudon kommer Sunken Temple har jag för mig.

Vad kommer efter Sunken Temple?

Permalänk
Medlem
Citat:

Blackrock Depths > Lower Blackrockspire > Upper Blackrock Spire, Stratholme, Scholomance

Ungefär kan man säga

EDIT: Släng in Dire Maul nånstans där också, olika flyglar är olika svåra. East, North och sist west. 55-60 kanske?

Permalänk
Citat:

Maurodon efter ZF , men Mara är typ 50+ rekomenderat.

Sen efter Maraudon kommer Sunken Temple har jag för mig.

LBRS, scholomance, Stratholme, UBRS. Var iaf dom jag gjorde efter Sunken.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizzardo
LBRS, scholomance, Stratholme, UBRS. Var iaf dom jag gjorde efter Sunken.

Brd också. Inte allt för svårt om man har en bra grupp

Fattar inte att många säger att det behövs lvl 59+ för typ ubrs. Vi gjorde det i förrgår med 10 man och vissa var lvl 56 och 57 Samma sak med strath och scholo. Dem säger att det har blivit så mycket hårdare men är det bara jag som inte tycker att det är så himla svårt som många säger? Har iofs bra guild jag går med men att ubrs och lbrs skulle vara så lätta trodde jag inte! Första gången jag gjorde ubrs och jag trodde det skulle vara svårt =P

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

vad tusan hände med trollbane nu? eller är det bara jag som inte kommer in?

sen på lvl 53-55 så tycker jag du ska dra till AV o döda harpies o skaffa rep så det blir lagom till lvl 60

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
vad tusan hände med trollbane nu? eller är det bara jag som inte kommer in?

sen på lvl 53-55 så tycker jag du ska dra till AV o döda harpies o skaffa rep så det blir lagom till lvl 60

Man får inte rep så längre, och harpies droppar pissig loot... Det enda man uppnår med det är att skaffa dåligt rykte.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Brd också. Inte allt för svårt om man har en bra grupp

ja klart brd, glömde den lilla instancen.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Man får inte rep så längre, och harpies droppar pissig loot... Det enda man uppnår med det är att skaffa dåligt rykte.

Sant,

jag gjorde det när jag var lvl 51 och jag kom nästan till revered + tjänade en sjuhelvetes massa runecloth, pengar och XP under den tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Hur gör man när man är rogue och vill se Old Ironforge då?

Kör ju självklart som rogue

Och på tal om det, är level 45 nu och ska bege mig in i Zul'Farrak ikväll tänkte jag, men vart ska jag ta vägen efter det tro?

Duell, sen sprint.

Funkar ju om man har epic mount också...

Edit: Nån som vet nått roligt ställe att questa/grinda på, förutom Felwood när man är på lvl 54?

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte komma in på cissa servrar längre, te x lirar på dentarg kan inte hitta servern och vissa andra.. är det så för er andra med? har inte hängt med så så mycket är ny !

Permalänk
Medlem

Börjar bli lessen på Blizzard nu. kan de inte fixa Hunter buggen? Min hunter tar fram svärdet när hon ska skjuta aimed shot och ibland håller hon bågen ner mor marken när hon skjuter etc. börjar bli tråkigt att spela när det ska vara så buggat

asnan: börja grinda i Wpl så ja kan döda dig om och om igen

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?