"Kass" på bärbara, behöver lite tips och råd!

Permalänk
Relik 📜

"Kass" på bärbara, behöver lite tips och råd!

Har kollat runt lite här nu, men de flesta trådar handlar om en specifik modell, eller stämmer inte riktigt med vad jag önskar, so here we go..

Har snubblat över en ganska hyfsad summa pengar i ett försäkringsärende, och en bra investering verkar vara en bärbar dator då jag kan ha med den till plugget etc.

Jag vill dock komma undan så billigt som möjligt utan att snåla..

Mina "krav" är egentligen bara 512MB RAM och en CPU som i alla fall orkar "basic" photoshoping och liknande. Skärm inte mindre än 14-15" är nog med att föredra, dessa små 12-13" skärmar är lite för plottriga för min smak.
Integrerat trådlöst är ju nöstan onödigt att säga då det finns i princip överallt, om jag fattat rätt.

Kommer mest användas att programmera och koda på, rendering och dylikt tror jag min stationära kan ta hand om till belåtenhet.

Kan jag komma undan runt 6-7000kr med dessa krav?
Vill helst ha en ny, men har någon en till salu eller en länk till en grym blocketannons är det väl bara att tjoa

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jag har spanat in http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313268 Har du sett min tråd? Vi verkar ha ungefär samma krav. Där ingår väska m.m.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Jag har spanat in http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313268 Har du sett min tråd? Vi verkar ha ungefär samma krav. Där ingår väska m.m.

Tack för tipset!

Jo, kollade lite, men jag har fått för mig att Mobile Sempron drar en del störm jämfört med Turion och Pentium M?
Eller har jag drömt det?

Sedan GFX:et, vill kolla upp lite vad det klarar med isåf. Har inga planer på att spela, kanske nån runda StarCraft med polarna, men kommer väl försöka mig på 3DS Max i alla fall, även om mer avancerade grejer sker på stationära.

Ska djupdyka i testet på toms nu

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320446

Det där är väl i princip samma, fast kanske bättre för mig som inte är speciellt intresserad av wideskärm?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hm intressant. Dubbelt så stor hårddisk för ungefär samma pengar låter inte fel. Fast där verkar det ju inte ingå någon väska eller liknande. Hm. Är det tillbehören som drar upp priset på den jag kollat in tros..? Eller skärmen? Bryr mig egentligen inte heller så mycket om det är widescreen eller inte.

Permalänk
Relik 📜

Nej, väska verkar inte ingå.. men soms agt var, jag ska inte se på film på den, så känner att behovet av WS är rätt begränsat..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S