Konfigurera Logitech Ultra-X Flat tangentbord?

Permalänk
Medlem

Konfigurera Logitech Ultra-X Flat tangentbord?

Hejsan!
Idag var jag och investerade ett nytt tangentbord, det fick bli ett Logitech Ultra-X Flat, förövrigt grymt sköna och stilrena tangentbord
Rekomenderar jag verkligen för den som har funderat på att köpa ett!

Ajja nu till saken..
Är det någon som vet nått smart sätt man kan konfigurera snabbknapparna Play/Pause så att dom funkar till Winamp?
Vore schysst om man kunde få reda på det..
Är nämnligen en befässt "Winampare" och har ingen lust att byta till Windows Media Player

Visa signatur

Andreaz^

Permalänk

Microsoft Intelli Type Pro eller iTouch från Logitech själva ska enligt uppgift fungera.

Håller med om att det är ett skönt tangentbord, men använder inte mediaknapparna.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

ANvänd goggle och rikte den mot Logitech Setpoint

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Microsoft Intelli Type Pro eller iTouch från Logitech själva ska enligt uppgift fungera.

Håller med om att det är ett skönt tangentbord, men använder inte mediaknapparna.

Det prgorammet var ganska bra men man kunde inte få så att play och pause funkade i winamp :/ men tack ändå för tipset!

Visa signatur

Andreaz^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnAnte
Det prgorammet var ganska bra men man kunde inte få så att play och pause funkade i winamp :/ men tack ändå för tipset!

När jag använde Microsofts program så fick jag det att funka. Men som Gambit_2K redan har påpekat så heter Logitechs nya programvara Setpoint. Finns att ladda hem (även på svenska) på Logitechs hemsida.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
När jag använde Microsofts program så fick jag det att funka. Men som Gambit_2K redan har påpekat så heter Logitechs nya programvara Setpoint. Finns att ladda hem (även på svenska) på Logitechs hemsida.

Mene hur fick du play/pause att funka då? asså hur ställde du in skiten?
Mene funkar setpoint till just det här tangentbordet då?

Visa signatur

Andreaz^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnAnte
Mene hur fick du play/pause att funka då? asså hur ställde du in skiten?
Mene funkar setpoint till just det här tangentbordet då?

Jag kommer inte ihåg. Det var ett par år sedan (fortfarande Windows XP) men jag använder som sagt var inte knapparna längre. Fick den även att acceptera "Mute" och "Favorites" som "nästa" och "föregående" låt i WinAmp.

Med tanke på att setpoint funkar till Logitechs alla övriga skrivbord med liknande knappar så skulle det förvåna mig mycket om det inte funkar till UltraX. Att det inte finns någon mjukvara specifikt till tangentbordet varken på CD-skiva eller internet borde bero att det bara finns som OEM, d.v.s. ska egentligen bara säljas tillsammans med datorer. Varför det är så får man fråga Logitech om.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Jag kommer inte ihåg. Det var ett par år sedan (fortfarande Windows XP) men jag använder som sagt var inte knapparna längre. Fick den även att acceptera "Mute" och "Favorites" som "nästa" och "föregående" låt i WinAmp.

Med tanke på att setpoint funkar till Logitechs alla övriga skrivbord med liknande knappar så skulle det förvåna mig mycket om det inte funkar till UltraX. Att det inte finns någon mjukvara specifikt till tangentbordet varken på CD-skiva eller internet borde bero att det bara finns som OEM, d.v.s. ska egentligen bara säljas tillsammans med datorer. Varför det är så får man fråga Logitech om.

Jaha okej.. Jag får dra hem Setpoint å kolla om det går

Visa signatur

Andreaz^

Permalänk
Medlem

Hmm. För mig fungerade det då direkt när jag kopplade in tangentbordet :S

Aktiverat "Global hotkeys" i Winamp?

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, knapparna funkar i övrigt, men inte play/pause och minimerat itunes. Nån som har en lösning? Kanon tgb btw.

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem

Jag styr Itunes med Multiremote 3.0 Beta 2. Funkar även till Winamp.
http://www.exscape.org/

Funkar prima

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Multiremote funkade inte till play/pause knappen, till winamp funkar knappen, och till iTunes när jag har det "igång", men om jag minimerar itunes så vill den itne, det är det jag vill fixa.

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem

Som Swejo sa, aktivera Global hotkeys i Winamp så ska du se att det fungerar.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRiDG3
Multiremote funkade inte till play/pause knappen, till winamp funkar knappen, och till iTunes när jag har det "igång", men om jag minimerar itunes så vill den itne, det är det jag vill fixa.

Hmm, det funkar med itunes minimerat för mig iallafall. Just därför jag använder det

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Med play/pause knappen på UltraX Flat? Den fanns inte ens med i configen, fanns bara typ ctrl+alt+r osv

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FRiDG3
Med play/pause knappen på UltraX Flat? Den fanns inte ens med i configen, fanns bara typ ctrl+alt+r osv

Ber om ursäkt. Missförstod dig. Jag kör med snabbkommandon via keyboard. Typ trycker in ctrl+alt+p för Play/Paus. Lika lätt som att trycka på playknappen typ

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

jag kör med iTouch... Har på "funktionen" keystroke... funkar hur bra som hellst

Visa signatur

Creative Zen Micro FTW!

Permalänk
Medlem

Vad hette det här programmet som sweclockers hade med i sin recension om tangentbordet?

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

..eller så aktiverar du bara global hotkeys (och lägger till dom du vill ha) i winamp.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
..eller så aktiverar du bara global hotkeys (och lägger till dom du vill ha) i winamp.

detta omnämdes även tidigare i tråden..
min Play/Pause funkar utmärkt i winamp