Permalänk

får samma som dig spaam, sen lite till:

Stopping. It may take up to several minutes to stop.
Work fetcher shutting down
Saving a new addresses batch
Terminating workers (this may take up to five minutes)
Error saving new addresses: [SaveAddresses] Server rejected content: <br />
<b>Notice</b>: Undefined offset: 1 in <b>R:\Hemsidor\domaindb\saveuserbatch.php</b> on line <b>25</b><br />
OK 113
Stopping. It may take up to several minutes to stop.
Terminating workers (this may take up to five minutes)
All workers stopped
Saving the completed batch
All workers stopped
Saving the completed batch
Work saver shutting down
Saving the new addresses
Saving the new addresses
New address saver shutting down

sen händer det inget, iaf. inet än (5 min)

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det beror på att jag inte har servern igång!... Den kommer upp imorrn någon gång runt 18!

//Jeppe

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk

ok, de förklarar

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Konstigt, när jag sökte på "world of warcraft" för någon vecka sedan fanns www.worldofwar.se med, men inte längre! Nu finns dock flertalet nya adresser med. Konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madoor
Konstigt, när jag sökte på "world of warcraft" för någon vecka sedan fanns www.worldofwar.se med, men inte längre! Nu finns dock flertalet nya adresser med. Konstigt.

Inte alls konstigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjeppe
... har resetat databasen och började nu med att söka på sweclockers... och alla domäner som hämtas nu är kravlingar utifrån sweclockers haha...

Permalänk
Medlem

Hepp!

Nu är DomainDB uppe igen!

//Jeppe

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

registreringen på sdc funkar inte

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

Fick det här när jag försökte starta JSpindel idag nu när servern är uppe igen.

[18:51:20] Welcome to JSpindel [18:51:20] Fetching buffer size... [18:52:45] Failed to get buffer size...Application can't continue working

3st försök med samma resultat.

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjeppe
Hepp!

Nu är DomainDB uppe igen!

//Jeppe

Synd för oss i fotbollen!

Vi har väntat ända sedan igårkväll på det 8-).

Hur som helst, enligt SDC-sidan så räknas inte unchecked domains varken ner eller upp.

Jag och AcidFlow har kört en stund, och vi har hittat några tiotusen adresser. Förvisso kan det vara dubletter, men att ALLA skulle vara det låter orimligt.

Sedan så betar vi ju av domäner, men trots det så är siffran oförändrad.

Fungerar dina webtjänster som de ska? (workbatch.php tar bort de som hämtas, och saveuserbatch.php sparar)

Ska också påminna om att AcidFlow har gjort en fix på designen som du kan hämta.

Freakie: Det verkar som något är ledset, men det fungerade för en stund sedan.

//C

EDIT: Med ledset så verkar det som att domaindb.mine.nu är nere (det är därifrån jag hämtar limiten)

Permalänk
Medlem

conio
Ja det verkar som att JSpindel är ledsen på mig för att det är jag som fyller år idag och inte den... Kan du inte släppa en ny version (typ skapa ett stavfel och sedan rätta till det) så att den kommer in i en ny version så kanske den blir lite glad också? Och så kan jag bjuda den på lite tårta som blev över!

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

Satt och lekte lite.. http://www.slope.se/ la till Agges logga

Visa signatur

Don't jump to conclusions before the gun is loaded

Permalänk
Medlem

Tycker sidan ser bra ut, men lite "rak" om man ska säga något. Men den nya loggan gör sig bra och färgerna funkar bra.
My 2 cent.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja... det där tycker jag var nice också... Fan... verkar som servern har gått ner :/... kommer inte alls åt den! Någon fler som har problem?

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Jeppe
Jag har haft problem med att nå din server i några dagar...

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

Freakie... ska lägga över den på vs-hs nu!... Den kommer upp inom kort... Jag orkar dock inte överföra några domäner... så jag kommer att reseta databasen igen... Men nu kommer den att ligga still på den servern ett bra tag så... det bör inte bli fler problem på länge nu!

SÅDÄR JA!
Nu ligger DomainDB på en riktig server så nu bör det inte bli några problem på ett tag! Heppa till om ni har problem!

//Spindelmannen hoho

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk

Ser ut som om jag får hjälpa till, bara 61 domäner i databasen just nu.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Det kan gå lite slött ibland eftersom PRQ Inet bara har temporära servrar just nu PGA rassian mot dem.

David Andersson
VS-HS.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går betydlitg fortare än förr!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Går betydlitg fortare än förr!

Jo nu går det riktigt fort!

JSpindelanvändare: Ny version ute. 1.2.3 innehåller några småfixar (bland annat tooltipset som saknades på ena jordgloben), möjligheten att ange hur många arbetare man vill ha (1-60) och möjligheten att markera och klippa ur rader från domänfönstrena (tips, control-tangenten för att markera ett område).

Freakie: Grattis i efterskott! Kunde tyvärr inte släppa någon födelsedagsversion då det var öldrickningsaktiviteter igår (Java och öl går inte alltid så bra ihop), men du får väl se detta som en försenad födelsedagsrelease tillägnad dig 8-).

//C

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat designen nu!

http://domaindb.mine.nu

Kan bli lite svårläst när listorna är långa... ska ta och fixa paging så snart som möjligt också!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

[22:40:17] Stopping. It may take up to several minutes to stop. [22:40:17] Terminating workers (this may take up to five minutes) [22:40:17] All workers stopped [22:40:17] Saving the completed batch [22:40:17] Saving a work batch [22:40:17] Retrying to save work attempt #1 [22:40:17] Work batch saved

Så står det vääldigt länge sen går det inte att starta den igen, vad är fel?

P.S Nya designen mycket fräsch

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf

Så står det vääldigt länge sen går det inte att starta den igen, vad är fel?

Jag som har klantat mig igen. När du stannar manuellt så verkar det som om den hänger sig ibland. Jag får försöka fixa det imorgon, nu måste jag sova.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Freakie: Grattis i efterskott! Kunde tyvärr inte släppa någon födelsedagsversion då det var öldrickningsaktiviteter igår (Java och öl går inte alltid så bra ihop), men du får väl se detta som en försenad födelsedagsrelease tillägnad dig 8-).

//C

Man tackar, man tackar!
Jo jag förstår att Java och öl inte passar så bra tillsammans, dock så har jag hört att Java och whiskey går bra ihop!

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

Har slutat dela ut batcher nu... Måste optimera savebatch och saveuserbatch... Drar tydligen alldeles för hårt på servern!

Funderar på om man kanske ska spara domän+topdomän som en md5-hash istället... borde gå snabbare att söka efter dubletter då...

Återkommer senare!

Så... Nu är allt öppet igen... Har designat om databasen totalt... Allt ligger nu i en enda tabell vilket gör att den endast behöver sökas igenom en gång efter dubletter osv... Hoppas det hjälper! Nu ska jag sova... Vi hörs imorrn!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjeppe
Har slutat dela ut batcher nu... Måste optimera savebatch och saveuserbatch... Drar tydligen alldeles för hårt på servern!

Funderar på om man kanske ska spara domän+topdomän som en md5-hash istället... borde gå snabbare att söka efter dubletter då...

Du har väl inte glömt att lägga till indexarna. Utan dem så blir livet tråkigt 8-).

Att enbart ha en md5-hash att söka på är inget bra, då det kan finnas mängder med kollisioner.

Däremot om man vill förbättra prestanda så finns det ett vanligt sätt att göra det, och det är att lägga till ett hjälpfält med en diskriminerare.

Diskrimineraren ska gärna vara ganska liten och väldistribuerad (man vill att så få poster ska ha samma värde). Om det blir dubletter så är det inte hela världen, då man även såker på fulla nycklar, men det påverkar ju prestandan negativt.

Detta vore finurligt enligt detta exempel (pseudokod):

ALTER table uncheckeddomains add hint int /** * Conio: Snodd från php.net * Calculate hash code for a string computed as * s[0]*31^(n-1) + s[1]*31^(n-2) + ... + s[n-1] * Equal to java.lang.String.hashCode() * * Returns an integer. */ function toID($link) { $link = (string)$link; $len = strLen($link); $sum = 0; for ($i = 0; $i < $len; $i++) { $sum = (int)(31 * $sum + $link[$i]); // echo($sum . "<br>"); } return ((int)$sum); } /* Sökning */ SELECT * from unhceckeddomains where hint = toID($address.'.'.$top), address = $address, top = $top;

Om man lägger hintet först så söker den oftast (såvidare inte sql-optimeraren vill annat) det lilla fältet hint först, och söker sedan bara efter de två längre strängarna i det fallet att hint stämmer.

Detta kräver ju att alla poster har ett hint.

//C

Permalänk
Medlem

Fråga till Jeppe eller någon som har koll.

Sitter och kollar igenom lite phpkod och hittar en rad som ser ut så här:
@mysql_select_db()

Min fråga är då, vad har @ för funktion där?
Koden ifråga är daterad runt senare hälften av 2002.
Min gissning är att det är en gammal typ utav felhanterare eller något liknande.

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

Freakie - jag har aldrig använt @, har sett det rätt mycket också men aldrig förstått vad det har gjort! :/ Hoppas någon annan kan ge dig ett svar - jag skulle också vilja veta! (Även om det nu inte används fortfarande)

Conio... Här är de nya källkoderna:

savebatch.php

<?php #Status 0 = Not checked #Status 1 = Checked - no title found #Status 2 = User domain #Status 3 = Domain is being processed #Status 4 = Checked - title found include_once('connect.php'); include_once('verifyconnection.php'); if (isset($verified) && $verified == 1) { $skup = date("Ymd - H:i"); if( !isset($_POST['data']) ) { echo "ERROR"; die(); } $lines = explode("\n",$_POST['data']); foreach($lines as $line) { $params = explode("#",$line); $address = mysql_real_escape_string(base64_decode($params[0])).".".mysql_real_escape_string(base64_decode($params[1])); $title = mysql_real_escape_string(base64_decode($params[2])); $clientver = mysql_real_escape_string(base64_decode($params[3])); $sql = mysql_query("SELECT * FROM domains WHERE address='$address' LIMIT 1") or die("L1:".mysql_error()); if (!mysql_num_rows($sql)) { if (strlen($title) > 0) { mysql_query("INSERT DELAYED INTO domains (address,checkdate,title,domainstatus,clientversion) VALUES ('$address','$skup','$title','4','$clientver')") or die("L2:".mysql_error()); } else { mysql_query("INSERT DELAYED INTO domains (address,checkdate,domainstatus) VALUES ('$address','$skup','1')") or die("L3:".mysql_error()); } } else { $rad = mysql_fetch_array($sql); if (substr($rad['checkdate'], 0, 8) < date("Ymd")-30) { if (strlen($title) > 0) { if ($title != $rad['title']) { mysql_query("UPDATE domains SET title='$title', checkdate='$skup', domainstatus='4', clientversion='$clientver' WHERE id='{$rad['id']}'") or die("L4:".mysql_error()); } else { mysql_query("UPDATE domains SET checkdate='$skup', clientversion='$clientver' WHERE id='{$rad['id']}'") or die("L5:".mysql_error()); } } else { mysql_query("UPDATE domains SET title='', checkdate='$skup', domainstatus='1', clientversion='$clientver' WHERE id='{$rad['id']}'") or die("L6:".mysql_error()); } } } } echo "OK ".sizeof($lines); } else { echo "FAILED"; } ?>

saveuserbatch.php

<?php #Status 0 = Not checked #Status 1 = Checked - no title found #Status 2 = User domain #Status 3 = Domain is being processed #Status 4 = Checked - title found include_once('connect.php'); include_once('verifyconnection.php'); if (isset($verified) && $verified == 1) { if( !isset($_POST['data']) ) { echo "ERROR"; die(); } $lines = explode("\n",$_POST['data']); foreach($lines as $line) { $params = explode("#",$line); $address = mysql_real_escape_string(base64_decode($params[0])).".".mysql_real_escape_string(base64_decode($params[1])); $sql = mysql_query("SELECT address FROM domains WHERE address='$address'") or die("L1:".mysql_error()); if (!mysql_num_rows($sql)) { mysql_query("INSERT DELAYED INTO domains (address) VALUES ('$address')") or die("L2:".mysql_error()); } } echo "OK ".sizeof($lines); } else { echo "FAILED"; } ?>

getbatch.php

<?php #Status 0 = Not checked #Status 1 = Checked - no title found #Status 2 = User domain #Status 3 = Domain is being processed #Status 4 = Checked - title found include_once('connect.php'); include_once('buffersize.php'); include_once('verifyconnection.php'); $buffer_left = $buffersize; if (isset($verified) && $verified == 1) { $sql = mysql_query("SELECT id,address FROM domains WHERE domainstatus='2' ORDER BY id LIMIT $buffersize"); while ($rad = mysql_fetch_array($sql)) { $domainlist[] = $rad['address']; mysql_query("UPDATE domains SET domainstatus='3' WHERE id='{$rad['id']}'"); --$buffer_left; } if ($buffer_left != 0) { $sql = mysql_query("SELECT id,address FROM domains WHERE domainstatus='0' ORDER BY id LIMIT $buffer_left"); while ($rad = mysql_fetch_array($sql)) { $domainlist[] = $rad['address']; mysql_query("UPDATE domains SET domainstatus='3' WHERE id='{$rad['id']}'"); } } for ($i = 0; $i < count($domainlist); $i++) { $addressbase = substr($domainlist[$i], 0, strrpos($domainlist[$i], ".")); $len = strlen($domainlist[$i]) - strrpos($domainlist[$i], ".")-1; $addresstop = substr($domainlist[$i], -$len, $len); echo $addressbase."|".$addresstop."\n"; } } else { echo "FAILED"; } ?>

Som du ser conio i getbatch.php så har jag lagt till en funktion för att ge dig ett adressfält och ett topfält... Om du fixar JSpindel så att det bara läser av adress så kan jag plocka bort den funktionen och vi spar ytterligare lite serverkraft!

Synpunkter på de nya scripten?

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Conio: tror jag har hittat en bugg i JSpindel 1.2.3. när man har hållit på ett tag och sedan väljer att sluta och trycker på stopp. efter man har gjort det så kommer det inget upp i "500 found domains" längre. men i "Last 500 scanned domains" kommer det upp tills det är slut på domäner att söka igenom... sedan när den är klar kan man inte starta den igen.. då måste man stänga av den helt och starta igen.
Efter jag har tryckt på Stop

[11:54:47] Saving a new addresses batch [11:54:48] Stopping. It may take up to several minutes to stop. [11:54:48] Work fetcher shutting down [11:54:48] Saving a work batch [11:54:48] Terminating workers (this may take up to five minutes) [11:54:48] New address batch saved [11:54:50] Work batch saved [11:55:44] All workers stopped [11:55:44] Saving the completed batch [11:55:44] Saving a work batch [11:55:44] Retrying to save work attempt #1 [11:55:46] Work batch saved [11:56:48] Saving a new addresses batch [11:56:48] New address batch saved [11:57:46] Saving a work batch [11:57:46] Work batch saved

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaam
Conio: tror jag har hittat en bugg i JSpindel 1.2.3. när man har hållit på ett tag och sedan väljer att sluta och trycker på stopp. efter man har gjort det så kommer det inget upp i "500 found domains" längre. men i "Last 500 scanned domains" kommer det upp tills det är slut på domäner att söka igenom... sedan när den är klar kan man inte starta den igen.. då måste man stänga av den helt och starta igen.
Efter jag har tryckt på Stop

Tack för buggrapporteringen 8-). Det är ett känt fel sedan tidigare med 1.2.3 att avslut inte hanteras bra. Ämnet har också behandlats i tråden lite längre upp.

Ska ordna upp det ikväll.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freakie
Fråga till Jeppe eller någon som har koll.

Sitter och kollar igenom lite phpkod och hittar en rad som ser ut så här:
@mysql_select_db()

Min fråga är då, vad har @ för funktion där?
Koden ifråga är daterad runt senare hälften av 2002.
Min gissning är att det är en gammal typ utav felhanterare eller något liknande.

mm, kommer ihag nar jag borjade med php, for en 5 ar sen forsta gangen, da anvande jag det. Och kommer inte riktigt ihag, men jag anvande det som "strunta i fel o fortsatt anda"-tecken.

typ om man REQUESTade en variabel som inte fanns, sa stannade skriptet om man inte lade en bulle framfor raden. vet inte varfor och under vilka omstandigheter, men sa kommer jag ihag det iallafall...