Permalänk
Avstängd

överklocka go 6800

installerade [driver]forceware 84.25 och fick då upp kontrollpanel för överklockning (core & memory) go6800 är från början 325/600, men har läst många recensioner tex;

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=10099

där killen klockar till 380/680 med bra temp. & inga problem.
problemet jag får är att när jag har överklockat och tryckt ok & allting, så sätts frekvenserna tillbaka till grundinställningar[325/600]. jag kan inte spara tex 350/650 fattar inte varför, kan det vara bios[har 1.06c från FS] finns en nyare 1.10c, vet ej ?
vet många som har klockat go6800 med bra resultat i 3dmark05.
kan ett nyare bios rätta till problemet, nånn som vet.

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem

Nytt Bios till grafikkortet är vad du behöver. Jag kör 39.61 från FS och kan klocka till 400c/730mem. Tyvärr blir GPU mycket varm 95grader i vissa spel.

Permalänk
Medlem

Hoppas du har bra kylning, för vid 90 grader lär den inte hålla länge...

Fixa tex en laptopkylare eller kör utan bottenplatta...

Permalänk
Avstängd

jättetack, är det riskfritt att flasha bios ? använder från FS[har aldrig gjort det förr], och är 39.61=1.10c ?.1.10c är den senaste från FS.
hittar nämligen ingen 39.61 version på FS ! vilken webadress hittar jag 39.61.

per oxid; har du också go6800 ? och vilken forceware använder du, kör du med rivatuner också ? hur mycket poäng i 3dmark05 har du nu efter överklockningen. har även skickat ett PM .
ps , hur funkar en laptopkylare ?

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem

laprtopkylare fungerar som så att du har en kyaler som har två fläktar (eller fler) som du ställer datorn på, vipps så förbättras luftcirkulationen under datorn och mer sval luft kommer till den.

Men jag var tvungen att bygga min egen då min laptop var för stor för de som går att köpa...
Och den är väldigt effektivt, speciellt om man kör med kylare och tar bort bottenplattan.

Permalänk
Medlem

Jag har 6800go(i en amilo 4438g) och får 4500 i 3dmark05. Bioset är för grafikkortet och inte samma som för moderkortet, mycket enklare att flasha grafikkortet.
Finns att hämta här, funkar för mig men jag kan inte lova att det fungerar med alla 6800go.
http://www.amilo-forum.de/topic,7486,30,-Amilo-x438.html#5071...
Jag loggar temperaturen med rivatuner vid spel av hl2 så blir det för varmt stundtals, dock stiger tempen endast någon grad vid överklockning. Läste någonstans att temperaturer över 90 grader inte är säkra för NV42 kärnan.
Kör med 84.56 drivrutinen.

Permalänk
Avstängd

jaha det är bioset för go6800, måste jag ha det för att överklocka med tex forceware 84.25 ? vilket bios för moderkortet har du, är det nånn mening att uppdatera till 1.10c från 1.06c, tjänar jag spelmässigt på det ? tänkte på en annan sak, hur mycket bättre går det att spela pm jag bara uppdaterar go6800 yill tex 84.30, gör det nånn skillnad.
ps, varför flashar man grafikkortet för ?
pss. tjit , det var ju på tyska, vilken av dem ska jag ladda ner ?
har en 3438g

Visa signatur

livet ä gött