Märkligt problem med XP's klocka?

Permalänk
Medlem

Märkligt problem med XP's klocka?

Hej!

Följande stycke kan säkert vara obegripligt om man inte spelar World of Warcraft så ni som inte gör det kan hoppa över det.

Det hela började med att allting gick för fort i t.ex. World of Warcraft. Om man flyger någonstans så flyger man snabbare än alla andra, man rider fortare än alla andra men väldigt ryckigt. Detta gör också att alla timers i spelet beter sig udda, t.ex. om man ska använda sin Hearthstone och cooldownen precis är klar så är den inte det "på riktigt" utan det tar ett par minuter till.

Efter mycket grunnande så upptäcker jag att windows klocka tickar för snabbt. När XP's klocka har gått en minut, så har det i själva verket bara gått 49 sekunder riktig tid.

Nån som har nån aning om hur detta kan uppstå, och framför allt, hur man löser det?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Hum.. Hade samma problem med min serverburk då jag körde XP på den, var efter jag ställt om en ACPI-grej på datorn, kommer inte riktigt ihåg om jag löste det över huvud taget

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Formaterade hårddisken igår och bytte CMOS batteri, hittills verkar allt vara som det ska.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

hade räckt med att byta CMOS batteri

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png