World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jo, det är det. Tänkte mer på portalen, inget som används till något? Vill minnas att jag har sett en liknande i Duskwood en gång. Finns ju något kraterliknande i mitten där som man kan ta sig in i.

Från wow-wiki:

"The Emerald Dream will likely appear in WoW at some point in the near future, but it's still unclear if it will be a new zone, a world spanning several new zones (Emerald Paradise, etc.), an instance, an expansion pack, or what. Five Great Trees exist in Azeroth, with swirling green portals in front which are believed to be entrances to the Emerald Dream. These portals are in Duskwood, Feralas (Dream bough), The Hinterlands, Ashenvale and Crystalsong Forest. Currently none of these portals do anything if a player steps through them, and Crystalsong Forest will not be implemented until Northrend is released. However the portals in Ashenvale, Feralas and the Hinterlands are protected by high level elite dragonkin. Also, since patch 1.8.0, the Four Dragons, who normally live in the Emerald Dream, have begun emerging from the portals at regular intervals.

In written Warcraft lore (see the War of the Ancients Trilogy), the Emerald Dream is accessed by Malfurion and Cenarius by achieving a deep meditative state. Therefore, it's unclear if it will be accessible to non-druids, or if it will indeed be something that can be entered via the aforementioned portals at all. It is possible Blizzard could even add a new high level Druid spell to port them directly to the Dream itself from anywhere. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

Verkar som Death and Taxes har dödat Kel'Thuzad, men kommer inte åt deras sida. Stackars Nihilum som wipa på 1% 2 gånger igår, sen gick de ut och hämta alla möjliga buffar till alla i raiden, flasks till alla osv, sen var han inte kvar när de kom tillbaka in i instansen...

Deras sida gick ner av okänd anledning så någon bestämde sig för att starta ett rykte, sidan (http://www.dtguilds.com/index.php) är nu uppe och det står inget om någon Kel'Thuzad kill.

Det här bittra inlägget skrevs av en DnT medlem i morse:

Citat:

I'll be quite surprised if Nihilum doesn't have the kill by the time we start raiding at 7est. So gratz to them on the kill.

Now that means the new fanboi hangout is now http://www.nihilum.co.uk/forum/index.php

Please direct all useless "whatz ur spec?" "i don't know how to play my class and yet i made it to level 60 somehow" posts there from here on out. Thanks. ^_^

Nihilum dödade 13 bossar sedan reseten i går trots lag och en 2 timmars serverkrasch, nu har dom bara loatheb och Saphiron kvar innan dom är på Kel igen och DnT börjar raida för dagen först 01:00 (tror jag) svensk tid.

Ser ut som om Nihilum kommer vinna.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly

Nihilum dödade 13 bossar sedan reseten i går trots lag och en 2 timmars serverkrasch, nu har dom bara loatheb och Saphiron kvar innan dom är på Kel igen och DnT börjar raida för dagen först 01:00 (tror jag) svensk tid.

Ser ut som om Nihilum kommer vinna.

Hoppas det, både för dom är eu och att dom är horde
Det bevisar att Nihilum är bästa pve guilden då dom klarar naxx i lagg

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Ser ut som om Nihilum kommer vinna.

Och det gjorde de också

Bild:
http://www.epixplx.com/images/nihi/loot.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Och det gjorde de också

Bild:
http://www.epixplx.com/images/nihi/loot.jpg

omg, så niiice

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

väldigt nice!

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _S_
samma sak för mig sitter och väntar med en naken lvl 60 med samma ticket :(. undrar hur lång tid det tar?

//Simon

Har läst runt lite på forum och det verkar vara standard av blizzard att de öppnar upp gubben utan gear, detta är samma procedur som då nån blir hackad och all deras gear säljs/disenchantas
Det tar ett tag medan de räknar på vad kostnaden är för din disenchantade gear sen skickar de ett mail att du måste grinda ihop de hundratals guld din gear drog in i gold (om man skulle sålt nexus av gear) för att få tillbaka den.

Så medan du väntar , köp lite billig grön gear och börja grinda $$.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Har läst runt lite på forum och det verkar vara standard av blizzard att de öppnar upp gubben utan gear, detta är samma procedur som då nån blir hackad och all deras gear säljs/disenchantas
Det tar ett tag medan de räknar på vad kostnaden är för din disenchantade gear sen skickar de ett mail att du måste grinda ihop de hundratals guld din gear drog in i gold (om man skulle sålt nexus av gear) för att få tillbaka den.

Så medan du väntar , köp lite billig grön gear och börja grinda $$.

Låter ju ganska konstigt men jag sålde min till en vendor och gav bort guldet =/. ajja hoppas det löser sig snart.

/simon

Permalänk

Är det nån fler än jag som inte längre kan kan skriva eller se vad som står i raid chatten under BG, vet inte om det beror på 1.12 men det funkade iaf innan den patchen kom.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Är det nån fler än jag som inte längre kan kan skriva eller se vad som står i raid chatten under BG, vet inte om det beror på 1.12 men det funkade iaf innan den patchen kom.

jodå, samma här

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

det är en ny chatt som används i bg.

prova använd /bg

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

/r funkar inte, man ska skriva i /bg, kanske inte lagt till att du kan se vad som skrivs i den chatten

Edit: Lite sen, måste nog uppdatera sidan innan jag skriver ^^

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Har läst runt lite på forum och det verkar vara standard av blizzard att de öppnar upp gubben utan gear, detta är samma procedur som då nån blir hackad och all deras gear säljs/disenchantas
Det tar ett tag medan de räknar på vad kostnaden är för din disenchantade gear sen skickar de ett mail att du måste grinda ihop de hundratals guld din gear drog in i gold (om man skulle sålt nexus av gear) för att få tillbaka den.

Så medan du väntar , köp lite billig grön gear och börja grinda $$.

Är nog bara Blizzard som tänker i sådana banor. Nån som får sitt acount hackat ska ju självklart lida och betala game cards och grinda ihop pengar utan utrustning för att få tillbaka det han hade innan han vart utsatt för hackers...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Är det nån fler än jag som inte längre kan kan skriva eller se vad som står i raid chatten under BG, vet inte om det beror på 1.12 men det funkade iaf innan den patchen kom.

Om du inte kan se alls nånting som skrivs i [Battleground] så gå in o

World of Warcraft\WTF\Account\Konto\Server\Character o ta bort chat-cache.txt så bör det funka.

Permalänk
Medlem

Problem att sluta spela? - Skänk, sälj kontot billigt till mig! Är inte intresserad av några karaktärer, bara själva kontot! Dra iväg ett mail till seg.deg@gmail.com !

Permalänk
Medlem

Min polare blev hackad för några veckor sedan,som svar fick han
Account: ********
Date of Ticket: 2006/08/14

Greetings Mr *********

You are receiving this mail in response to the help petition which you submitted
regarding an issue with your account.

Following an investigation of the incident that you reported, we have restored
the character that you reported as being deleted and can offer to reimburse the
items that were disenchanted/destroyed. We will however require from you an
amount of gold equal to the approximate value of the missing items. This is to
preserve the game economy.

The total value of these items came to 1087g 00s 00c. You may wish to ask your
friends or guildmates to assist you in acquiring this amount.

Please follow the directions in the previous email to resecure your account.
When you have the required gold amount and are available in-game for the
reimbursement of the items, please submit a new Game Master ticket and we will
contact you regarding this matter again.

Please do not reply to this email as you will receive an automated response.

Regards,

English Game Master Team
Blizzard Europe

Notera att han måste betala HELA 1087g!!

Permalänk

är ju sjukt att man måste betala så mycket!

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Som gjort för att köpa kinaguld.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Om man inte behöver betala så är de ju inte svårt att disenchanta allt och sälja, skicka pengarna till en polare, deleta charen. Säga att man blev hackad, wips så har man tjänat ~1000g, sen så är de väl bara repeta...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Vilka idioter, hade det hänt mig hade jag inte tvekat en sekund att köpa guld för att få tillbaka mina items..eller så hade jag passat på att ljugit sönder mig vilka saker jag hade + köpt guld:P

Permalänk
Medlem

Äh, sluta gnäll.
Ni får iaf köpa tillbaka allt, syrran fick köpa tillbaka 1 grej...

Men visst, det är ju klart att dom lär ta betalt för det annars hade ju folk sagt att deras acc blev hackat hela tiden och bara skicka pengarna till en polare.
1000g är inte allt för farligt, vet man en mage så kan man farma zg eller en warlock och farma mara ( cirka 50g/timmen ).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_b1
Problem att sluta spela? - Skänk, sälj kontot billigt till mig! Är inte intresserad av några karaktärer, bara själva kontot! Dra iväg ett mail till seg.deg@gmail.com !

Köp ett eget konto då? OM du inte är intresserad utav karaktärerna. Tror knappast någon här vill sälja sitt konto för under ~300kr eller vad WoW kostar nu för tiden.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

varför e ni så dumma från början att ni raderar era gubbar, skyll er själva.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem

Hmmz nu har jag en liten fråga. Här är min fina söta lilla mage:
http://wow.allakhazam.com/profile.html?1788222
Nu är det såhär att jag undrar om jag borde byta min gamla eq från några levels tillbaka från att ha +spelldmg till t.ex. mer int samt stam? Där det är +8 spelldmg kan jag förså men dem andra sakerna? Ska jag spola spelldmg lr inte?

// Kevin

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Om du inte kan se alls nånting som skrivs i [Battleground] så gå in o

World of Warcraft\WTF\Account\Konto\Server\Character o ta bort chat-cache.txt så bör det funka.

Man tackar och tjockar, nu funkar det fin fint.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Är nog bara Blizzard som tänker i sådana banor. Nån som får sitt acount hackat ska ju självklart lida och betala game cards och grinda ihop pengar utan utrustning för att få tillbaka det han hade innan han vart utsatt för hackers...

Å andra sidan blir man inte "hackad" om man har ett BRA lösenord och ändrar det då och då, som Blizzard uppmanar en att göra på åtskilliga ställen. Visst är det fördjävligt att det händer, men lite får man nog skylla sig själv tror jag!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Å andra sidan blir man inte "hackad" om man har ett BRA lösenord och ändrar det då och då, som Blizzard uppmanar en att göra på åtskilliga ställen. Visst är det fördjävligt att det händer, men lite får man nog skylla sig själv tror jag!

Håller med där, jag känner ett par stycken som blivit "hackade", och oftast så har de delat med sig av kontodetaljerna, dvs loginnamn och lösenord till folk som dom litar på. Sen en vacker dag loggar dom in och ser en naken karaktär utan ett öre på fickan, och då ångrar dom nog att dom litade på folk dom aldrig har träffat i verkligheten.

Det lönar sig alltid att vara paranoid när det gäller sådant här, jag delar inte med mig av mitt konto till någon. Har iofs gjort det någon enstaka gång när någon guildkompis ville byta karaktärer på någon raid men då gjorde jag ett temporärt lösenord som han fick använda och sen bytte jag tillbaks direkt efteråt.

Permalänk
Medlem

http://www.risen-guild.com/ Lite bilder på Aitesh questlinen efter man dödat KT Moben på bilden är från Stratholme, fan va nice model på honom!

Mer info här: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=2026435...

Permalänk
Medlem

Fyfan vad imba MH, den skall man ju inte slakta lite med! goa BT hits/crits ;>

Permalänk

WTF, fattar inte hur de fick svärdet

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005