Permalänk

Fint o höra , lär skaffa en laptop med likande prestanda nån gång i dec/jan....

Permalänk
Medlem

Någon som kan tala om för mig följande:

När man är i Orcernas grotta för att hitta Emissary killen.. Då hittar man nått som kallas TileVOre liknande + en massa sprängämnen.. Vad fasiken ska man göra med denna bergvägg? Den blir lysande när man håller musen över den men går inte göra något med den? och jag kommer inte vidare nånstans..? Sånt här lackar man på

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Du ska använda sprängämnet för att spränga bort stenar ute i det fria som blockerar vägen. Vet inte om man kan göra något med oren men man får ju lite experience när man hittar dem.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Någon som kan tala om för mig följande:

När man är i Orcernas grotta för att hitta Emissary killen.. Då hittar man nått som kallas TileVOre liknande + en massa sprängämnen.. Vad fasiken ska man göra med denna bergvägg? Den blir lysande när man håller musen över den men går inte göra något med den? och jag kommer inte vidare nånstans..? Sånt här lackar man på

SPOILER

sprängämnena ska du använta till väggen, ska komma en cutscene när om du har lådan med sprängämnena och närmar dig väggen, men buggigt som spelet är så gjorde det inte det för mig heller utan var tvungen att uppdatera spelet och så.

Permalänk
Medlem

Tile_CV_ore ska egentligen heta Ore Deposit. Du har användning av dom när du får ditt keep i act 2. Det enda du ska göra är att klicka på dom så du får XP och det står att du hittat en ore deposit

Permalänk
Medlem

aj ok så då är det bara att uppdatera lite då.. Tack så mkt boys..

Men man ska spränga den allså?
Det var min tanke

EDIT: Verkar inte finnas någon patch tillgänglig?!?! Kan inte någon tala om var man alternativt kan hitta den senaste uppdateringen till neverwinter nights 2?

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Här finns beta-versionen av patch 1.03. Funkar bra för mig och fixar mer än den förstör, men vissa har problem med den. Finns en återställare att ladda hem där också.

http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=525...

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Men man måste väl först ha patch 1.02 inlagt? Och den hittar jag inte nånstans.. patch 1.03 har jag redan som installationsfil.. men det är 02 jag eftersöker.. Såvida inte den 1.03 är Full patch..

Även om nån kunde ge mig en spoiler för hur man kommer in i bugbearslair eller va de heter? Jag är vid det stället då man hittar en TileCVore, och en massa FireBombs.. Sen kommer jag inte vidare, kommer inte runt stenrösen överallt?

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Men man måste väl först ha patch 1.02 inlagt? Och den hittar jag inte nånstans.. patch 1.03 har jag redan som installationsfil.. men det är 02 jag eftersöker.. Såvida inte den 1.03 är Full patch..

Även om nån kunde ge mig en spoiler för hur man kommer in i bugbearslair eller va de heter? Jag är vid det stället då man hittar en TileCVore, och en massa FireBombs.. Sen kommer jag inte vidare, kommer inte runt stenrösen överallt?

Använd update knappen i autostart? ^^

Permalänk
Medlem

Hade den fungerat så hade jag gärna gjort det.. Men jag får upp ett meddelande med röd text där det står "Could not find ://patch.1.01889txt-1.02977.txt typ..

www.atarisupport.com fanns heller inga patchar tillgängliga..

Men ge en spoiler hur man kommer förbi det jag berättade ovan.. please?

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Du ska plocka upp hela lådan med ostabila blastglobes och sen gå till stenröset så triggas en cutscene

Permalänk
Medlem

det går ju inte.. försöker att ta "Trap" men det fungerar inte.. händer liksom inget..??

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Är 2an bättre än ettan? För ettan var katastroftråkigt.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
det går ju inte.. försöker att ta "Trap" men det fungerar inte.. händer liksom inget..??

Du ska gå ut igen. Där någonstans finns det ett stenras som aktiverar automagiskt en cutscene när du går nära den, så med andra ord skit i TileVCore... satt också fast vid den ett bra tag.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Är 2an bättre än ettan? För ettan var katastroftråkigt.

Nån som har åsikt?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Nån som har åsikt?

Neverwinter Nights 2 har iaf mycket bättre handling än föregångaren, enligt mig. Kan inte yttra mig något om multiplayer.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights 2 har ju bättre dialoger med medhjälparna tycker jag iaf, lite mer liv i dom liksom.

Men nu vet ju inte jag om jag är rätt person att fråga, då jag tyckte ettan var fruktansvärt rolig också

Men visst, tvåan är snäppet bättre än ettan, om än lite buggig och grafiskt krävande. Har inte spelat mycket multiplayer än, vill köra igenom kampanjen SP först.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Jag varvade ettan, jag tyckte hela spelet var som en rak linje. Inget nytt hände liksom. Man fick ett nytt vapen slog ihjäl en massa zombies, fick ett nytt vapen som inte kändes speciellt mycket häftigare. Men en rolig grej var krigs munken. Han var stenhård.

Det var väldigt linjärt.

Det var ju inte baldurs precis.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Just nu går ju inget att jämföra med BG riktigt, då det är ett mästerverk och ingenting sedan dess kommit närheten. Men nwn 1 blev ju bra pga dess multiplayer och expansionerna.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Alright sounds good, ive always undrat varför det kom så många expansioner till ettan när just det inte var så mycket att hänga i julgranen enligt mig.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

BG spelen ock NWN har 2 helt olika målgrupper. BG är mer hardcore CRPG.

Btw läste att Bioware kommer släppa mycket ny info om Dragon Age i ett December nummer av nån amerikansk tidning + snacka lite om deras kommande MMO.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jaha, det där fattade inte jag. Online alltså?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli riktigt irriterad!! När jag uppdaterade till 1.03 så vägrar shopsen att fungera?! Rutan kommer aldrig upp med grejjer man kan köpa?! nån som vet någon lösning?

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

De hade riktigt dålig framerate i den där presentationen + att animationen för karaktären såg väldigt B ut.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

För min del så är nwn2 en besvikelse (även om man bara jämför med nwn1).
Buggar och sånt kan jag ha överseende med eftersom jag kommer ihåg hur buggigt nwn var i början, men efter en halvtimmes spelande sitter jag och svär åt alla dörrar och kistor som inte går att öppna eftersom de bara är där för att ge skenet av att en stad faktiskt har mer än 2-3 hus att gå in i.
Och när man väl hittar en dörr som faktiskt går att göra nåt med så kan man ge sig f*n på att den inte går att låsa upp eftersom storyn inte tillåter att man utforskar lite på egen hand, istället så får man snällt vänta på att den blir upplåst.

Har spelat fram till chapter 2, sen var jag tvungen att installera Baldurs Gate 2 för att stilla min utforskar-hunger, så nu har jag suttit och spelat det i 3 dagar istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mm, håller med om att det är alldeles för lite att utforska på egen hand. Alldeles för lite side-questar, men fattar inte varför dom gör så då möjligheterna till massa side-quests finns t.ex. i staden och sånt.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Tycker buggarna är det störiga.. med 1.0 så var det lugnt.. fast med 1.03 så är det katastrofalt.. Nu har mina shops buggat ur fullständigt, så jag kan inte köpa nya saker eller identifiera grejer.. Helt oacceptabelt.. Vad gör man då? Installera om till 1.01 kanske..

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Tycker buggarna är det störiga.. med 1.0 så var det lugnt.. fast med 1.03 så är det katastrofalt.. Nu har mina shops buggat ur fullständigt, så jag kan inte köpa nya saker eller identifiera grejer.. Helt oacceptabelt.. Vad gör man då? Installera om till 1.01 kanske..

1.3 är en betaversion, klart att det finns buggar då...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jo småbuggar får man väl stå ut med men en sån bugg är inte liten.. Får installera om till 1.01 helt enkelt och sen gå vidare och försöka släppa sorgen :/

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Rokommenderar detta starkt:

http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2HakpaksOriginal.Deta...

När man aktiverar dont AOE party så sjunker frekvensen fireballs/lightning etc från en sorc/wiz på dina stackars melees till kanske 1 gång per 10 min istället för 5 ggr i minuten.

körde som Wiz första gången och hade på puppetmode hela tiden. Kör nu som fighter/WM med Qara och orkar verkligen inte pausa för att få henne att slänga en spell eller två när jag slåss mot saker som orcs etc...