Permalänk

Nytt aggregat funkar ej?

Tjena.

Några månader sedan skickade jag tillbaka ett ANTECH aggregat till db som hade helt enkelt slutat fungera över natten.

Fick hem ett nytt 1 månad senare och igår tog jag mig tid och byta ut det billiga jag köpte under tiden jag hade skickat in antech agget.

Iallafall så bytte jag nu till antech men datorn vill inte starta, slår jag på strömmen och startknappen så går fläktarna igång i 1sek och sen dör den och det går inte att få samma fenomen igen när man trycker på startknappen utan måste först stänga av strömmen och sen på.

Tyckte det var märkligt så jag tog och bytte ut till mitt gamla och då funkade allt igen så då tyckte jag det var lite märkligt så jag tog och kopplade in atech agget igen, bytte precis alla sladdar som satt inkopplade från den gamla, men fortfarande samma resultat.

Konstaterar nästan att mitt nya agg e paj det med eller har jag missat något?

MVH

Permalänk
Medlem

hadde samma problems med ett 550W EPS12V server/workstation agg. chiftec 360W fugnerade men orkade inte med opteron proparna utan löste när det blev varmt. tog säkert 10 byten mellan aggen innan antec agget helt plötsligt fugnerade. Sedan dog det 2.5 år sedanre bara en dag som ditt pga blåsta kondigar. Blsåte sedan ett antec till 9 måander gammalt i en anan burk så nu kör jag inte antec mer. Skit agg.

Permalänk

Men vad ska jag göra, är det fel på agget eller gör jag fel?

Ska jag skicka tillbaka detta och vänta in ett nytt ?

Permalänk
Medlem

Först och främst.
Vad äre för datordelar?
Vad är det för nätagg? inte enbart namn, utan wattantal och strömstyrka.
Annars om vi inte vet de så äre enbart spekulationer.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Det är ett ANTEC SMARTPOWER 2.0 , det är standard och satt i mitt SONATA 2 Piano lack.

Kan även nämna att det första funkade i ett halvt år utan problem.

Datordelarna är det vanliga som jag alltid haft sen början, inte uppdaterat något så jag tror inte det är något fel där.

MVH

Permalänk
Medlem

Har du frågat om du får byta till ett likvärdigt nätaggregat?
För de har varit ett himla shaffs om det där nätagget kan jag säga
Men du skrev att du hade ett nätagg innan detta under tiden du skulle få ett nytt, vad vad de för agg?
Eller så kan de kanske varit inkompatibilitets problem och du enbart haft tur att de har fungerat, nätagget alltså.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Nej jag frågade aldrig ifall de kunde byta till ett likvärdigt då det bara lade av under natten som datorn va avslagen.

Det nya jag fick verkar vara samma agg, ej likvärdigt så frågan är varför det ej funkar vet jag ej =/

Det agget jag köpte medans jag hade skickat in antec var ett HUNTKEYM - DELTACO.SE står det på nätagget.

Blir väl att skicka tillbaka och be om ett likvärdigt eller vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska fråga om du får byta till ett likvärdigt.
För du har ju knappast förstört det eller gjort fula märken så dom kan säkert sälja det till en annan som det fungerar för.
Hoppas att de löser sig för dig. Har ett nätagg själv som trilskas.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

troligen kondigbar eller liknande som al av antec agget. har själv bytt till huntekay på samma efeckt yp å det fugnerar uber. bättrek ondigar i dom aggen så har du ett huntkey som är på tillräcklig effeckt så kör p ådet istället.

Permalänk

Tar och skickar in agget på måndag till db så får vi se hur de löser det.

Japp huntkey funkar fint men låter som en jumbojet

Permalänk
Medlem

Du får en nia av mig då
För ett så skönt bygge

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

DB vill tydligen om jag förstått det rätt att jag ska uppge ett likvärdigt agg jag vill ha, men jag vet ej vilket vore bäst, något tips?

Ett likvärdigt agg till detta Antec SmartPower 2.0 450W ATX2.0

MVH