Permalänk
Medlem

Har sån beslutsångest.. Vet inte vilka jag ska ha i mitt party..

Kör me Kheldar, Qara och sen den där lilla Bald killen Han som sjunger å har sig.. Eleene och Nischka fick inte vara med.. Funderar på det.. HJÄLP!!! Vem ska man ha?!

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk

Alla mages/wizards/clerics/Druids/Paladins är helt dumma i huvudet, det enda de gör är att buffa/heala sig själva eller slänga ut nån helt jävla onödig spell. Hoppas de fixar det då man själv måste spela magen för att ha nån som kan göra nått.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

jag är en cleric som varken kan bluffa eller heala undrar va min kan egentligen.. slåss är de ända typ

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har frågat om detta redan, har inte läst om det iallafall,

****Spoiler****

Jag har precis varit och räddat den urgammla fångade lilla draken som bor i sin vattenpöl långt bort i ingenstans, eller räddat har man väl inte men jag slog sönder hans stora kristall hjärta, samt dödade båda drakarna som dyker upp där.

Problemet uppstår efter att alla cut-scenes osv har gått förbi, mitt uppdrag blir inte uppdaterat. Där står fortfarande att jag måste hitta upplysningar om silver svärdet och att ammon jero har sagt åt mig att söka upp draken, vilket jag då gjort.

Finns det något sätt att komma förbi det här, en aning, störande problemet?

Eller är det bara så att jag missat något som man ska göra?

Har sprungit runt överallt känns det som, draken sa ju att jag skulle ta mig tbax till hembyn men dit kommer jag inte, finns inte med på kartan.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Vet inte om någon har frågat om detta redan, har inte läst om det iallafall,

****Spoiler****

Jag har precis varit och räddat den urgammla fångade lilla draken som bor i sin vattenpöl långt bort i ingenstans, eller räddat har man väl inte men jag slog sönder hans stora kristall hjärta, samt dödade båda drakarna som dyker upp där.

Problemet uppstår efter att alla cut-scenes osv har gått förbi, mitt uppdrag blir inte uppdaterat. Där står fortfarande att jag måste hitta upplysningar om silver svärdet och att ammon jero har sagt åt mig att söka upp draken, vilket jag då gjort.

Finns det något sätt att komma förbi det här, en aning, störande problemet?

Eller är det bara så att jag missat något som man ska göra?

Har sprungit runt överallt känns det som, draken sa ju att jag skulle ta mig tbax till hembyn men dit kommer jag inte, finns inte med på kartan.

Tack på förhand.

Du får väl gå tillbaka till Crossroadkeep lite då och då. Tror det är dit du ska, minns också att questen inte uppdaterades för mig heller.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Aokej, så då är det bara att vänta på att tiden på croosroadkeep ska gå ut till 100% då?

Får testa det, tnx.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Aokej, så då är det bara att vänta på att tiden på croosroadkeep ska gå ut till 100% då?

Får testa det, tnx.

Nja, alltså, du måste gå ladda om och om igen för att tiden ska gå i ditt keep.... Så om du står vid ingången till själva Keep, så går du bara in och ut hela tiden och pratar med hon verkställande om updates så går tiden och du får reda på vad du kan göra för att förbättra ditt fort. Drygt, men men..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Jo det har jag redan gjort alltihop, fortet har varit i topp länge nu. 85% av tiden har gått.

Får ta tag i det där så fort man åker iväg å jobbar igen så man har tid att spela^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ööhm nej?

Permalänk
Medlem

det låter som han barden, Gronbar tror jag han heter.

Visa signatur

Mal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malrux
http://www.youtube.com/watch?v=QxxcGuXYbEU&mode=related&searc...

Någon som känner igen rösten?

Nä det ringer ingen klocka, har visserligen inte kört Neverwinter Nights 2 på över en vecka.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Mjaa tyckte det inte var likt. Är ju en snubbe med asiatiskt ursprung som gör grobnars röst

Permalänk

Jag har letat lite på Biowares och Ataris hemsidor för NWN2 efter Credits utan att hitta några. Vad jag egentligen är ute efter är musiken. Jag skulle vilja läsa detaljer om vilka som gjort musiken och tänkte att det borde stå i Credits. Jag vet att det brukar rulla förbi som efter en film efter att man klarat spelet, men det borde väl gå att hitta ändå? Kan någon hjälpa mig?

F.ö. tycker jag att spelet växer ju längre man kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag har letat lite på Biowares och Ataris hemsidor för NWN2 efter Credits utan att hitta några. Vad jag egentligen är ute efter är musiken. Jag skulle vilja läsa detaljer om vilka som gjort musiken och tänkte att det borde stå i Credits. Jag vet att det brukar rulla förbi som efter en film efter att man klarat spelet, men det borde väl gå att hitta ändå? Kan någon hjälpa mig?

"Original Music by
David Gray Fraser
Neil Michael Goldberg"

Enligt IMDB.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Det finns en flera sidor lång credits-sektion i pdfmanualen.

Visa signatur
Permalänk

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

musiken e fan riktigt bra. Ibland har dom blandat klassiskt snesrpg med stor och pompös filmmusik. damn bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
musiken e fan riktigt bra. Ibland har dom blandat klassiskt snesrpg med stor och pompös filmmusik. damn bra

Håller helt med. Jag tycker speciellt mkt om körmusiken man hör i tempel och liknande, t.ex Tempel of Tyr. Sången låter nästan omänskligt harmonisk och ren, så jag misstänker att den är syntetisk på något sätt. Annars är det den bästa körmusik jag har hört. Väldigt fin hur som helst.

Permalänk
Medlem

Ja, musiken är grym...
En del av musiken är väl iofs tagen från NWN1, och just den är väl lite smått uttjatad nu...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Ja, musiken är grym...
En del av musiken är väl iofs tagen från NWN1, och just den är väl lite smått uttjatad nu...

Jag tycker det var väldigt budget av dem att använda samma musik igen, särskilt när NWN, BG och IWD spelen är ökända för att ha överskön musik. Desto mer jag spelar NWN2 desto mer stressat känns det, inte alls ngn Bioware känsla över spelet som jag hoppats.

Edit: Fast iofs när jag kollar egenom NWN1 soundtracket så finns det bara 12 låtar. Medan Icewindale hade 51 st Så musik var nog aldrig en prioritet i NWN spelen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Finns en del andra saker från nwn som dem återanvänt som jag týcker de bör ha fixat själva, som några av de olika PC rösterna.
Ska inte klaga för mkt dock för jag älskar detta spelet

Permalänk
Medlem

Mmm, det är det som är en av de större missarna enligt mig, att det har återanvänt så många ljud, röster och musik. Det kunde dom faktiskt ha gjort nytt.

Men största bristen är ändå mängden sido-questar tycker jag.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk

det värsta med musiken är att man hör så jävla tydligt att det inte är en riktig symfoniorkester som spelar. det låter riktigt plastigt, speciellt i actionmusiken. den återanvända musiken från nwn1 är ok, men till det nyskrivna har man använt ljud som är långt ifrån de bästa biblioteken. eller så har man knarkat vid programmeringen/arrangeringen.

Permalänk
Medlem

asså när magikerna slänger spells så säger de ju en formel, den SKA vara kvar för alltid, den är bara så grym

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

De säger väl en massa olika formler? En för varje magi-undergrupp (evocation, conjuration etc.)?

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Fast Där är ju BG mycket bättre, mycket fler olika och koolare spellcasting formler.
"Vita mortis Carre!"
Ganska säker på att det var vid healspells. Har etsat sig fast.
"Ortano oridigia ma!" Låter helt kalrt sämre än BGljuden

Permalänk
Medlem

Mm, och där var det lite större urval vid ljuden om jag inte minns fel, så att man vissta när de riktigt farliga spellsen kom o sånt när man spelat ett tag

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Har grymma problem med install och patch.

När jag ska installera så krånglar den genom att klaga på filer : "CRC error : The file......... doesn't match the file in the setup's .csb file....." på lite random ställen och sen klagar den vid update efter det så mycket att den avbryter updaten.

Nån som hört nått liknande?

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dacharls
Har grymma problem med install och patch.

När jag ska installera så krånglar den genom att klaga på filer : "CRC error : The file......... doesn't match the file in the setup's .csb file....." på lite random ställen och sen klagar den vid update efter det så mycket att den avbryter updaten.

Nån som hört nått liknande?

Jag har hört nått liknande på NWN2-forumen, inte råkat ut för det själv dock.

Antingen är det din dvd-läsare som inte kan läsa skivan ordentligt eller så är det något annat som gör att filerna i installationskatalogen blir trasiga när du installerar.

Börja med att testa med en annan DVD-läsare, om du har möjlighet.

Kan även vara värt att testa minnena med memtest86 eller liknande.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304