Permalänk
Medlem

Tycker jag också, ta bilder

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk
Medlem

Det är ett trevligt pris, men jag betalar nog hellre 400 kr extra för att slippa kanten längst ner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom har ju sänkt priset med 500kr nu också Synd att du inte vänta

Permalänk

Funderar också på en sån här skärm. Storlek / pris ratio är ju väldigt bra, frågan är bara hur kvaliten är? Jag är ingen perfektionist men den ska ju va acceptabel att titta på

EDIT: Kommer användas till att titta på film / serier och spel ibland (iaf till jag skaffar bättre dator).

Permalänk
Medlem

Är också sugen på den här skärmen. Någon som har hittat några reviews?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foppah
Är också sugen på den här skärmen. Någon som har hittat några reviews?

Jag har fått min skärm idag och den är helt okej verkar stå bra på bordet o så ...
Inte hittat några inställningar för färg men kanske inte finns har inte spelat eller något med den ännu ...
Funkade fint o kolla på film iaf..
Är stor!
0 döda pixlar funna hitills ...

Bra pris med 3072 kr eller något sånt på itbutikken.se...

Ej höj o sänkbar fot enda inställningen är vinkla skärmen upp o ner

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Synd att den ser så ful ut.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Vart det några bilder på skärmen har nämligen beställt en likadan....

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Hej igen nu hittade jag inställningar för färger osv ... har hunnit pilla lite mer...

Jadu den e inte den snyggaste kanske men ser inte direkt ful ut här iaf ...

Stort o härligt man får nästan vrida på huvudet ibland hehe ...

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av denna, när kommer bilderna?

Permalänk
Medlem

Ja, när kommer bilderna????

Permalänk

Det kanske inte finns någon skärm att fotografera...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Vill se bilder !

Permalänk

ja dra fram lite bilder pån.

Permalänk
Medlem

Blev det några bilder eller?? Den ser så fett mycket bättre ut än min 17" philips som jag köpte för 3 år sedan!

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Medlem

Beställde en sån nyss, hoppas den duger. Även om den inte är speciellt snygg är den definitivt snyggare än den beiga 17" CRT som jag har nu

Permalänk

Efter att ha hårdtestat skärmen har jag kommitfram till att jag kommer köpa en Samsung 22" ist, skärmen funkar riktigt bra tycker jag, men är aningen för grumlig för en perfektionist som mig, och jag känner att den där tusenlappen till eller från kvittar.

Här kommer iaf några bilder. (Tagna med en kass N73)

Ps, man får med en täckplåt till baksidan.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Har du den inkopplad på DVI? Antar det, men vill bara kolla, på min Samsung 21" var det stor skillnad i skärpa om man kopplade den på DVI eller D-sub.
Dessutom är det ju samma panel i samsung 22", så man har samma problem med betraktningsvinklarna. Läcker din skärm mycket ljus i kanterna, t.ex när du ser på en mörk film i ett mörkt rum? (sk bleeding)

Permalänk

Nej jag körde på VGA, man fick inte med nån DVI sladd snålt nog.
kanske beror på det då? att det är relativt grummlig bild ?

Det står ju att samsungen har 16,9milj o denna har bara upp till 16,2 milj ?

Jag har inte testat att kolla efter det, men nu när jag tittar så ser jag inget ljus krypa fram.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Jag beställer 2st.
Får se om de fungerar bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Efter att ha hårdtestat skärmen har jag kommitfram till att jag kommer köpa en Samsung 22" ist, skärmen funkar riktigt bra tycker jag, men är aningen för grumlig för en perfektionist som mig, och jag känner att den där tusenlappen till eller från kvittar.

Här kommer iaf några bilder. (Tagna med en kass N73)

Ps, man får med en täckplåt till baksidan.

Fungerar den bra att titta på film med? Spela spel?

Permalänk

Är det värt att köpa med en DVI-sladd för 225:- istället för att köra VGA? Man fick ju tydligen ingen sladd med. Nått annat man ska tänka på vid köp?

OffT: Vilken av de här sladdarna ska man ta? Jag behöver bara 2m men en extra meter är väl inte fel, de kostar trots allt lika mycket?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=108966 2 meters sladden

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=116831 3 meters sladden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phille123
Är det värt att köpa med en DVI-sladd för 225:- istället för att köra VGA? Man fick ju tydligen ingen sladd med. Nått annat man ska tänka på vid köp?

OffT: Vilken av de här sladdarna ska man ta? Jag behöver bara 2m men en extra meter är väl inte fel, de kostar trots allt lika mycket?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=108966 2 meters sladden

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=116831 3 meters sladden

Det undrar jag också, blir det bättre bild med DVI?

Permalänk

Men den är inte HDCP då eller. Har hört att det komer bli någon säkerhets grej i vista då man dels behöver HDCP graffe och HDCP skärm.

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Medlem

Ja, de blir grumligare bild med vga. Det går bra om man kör på 1240*1024 men över det borde man byta till dvi!

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk

Skärmen funkar riktigt bra i fps spel, men jag tycker det är för grummligt.
Kanske borde testa med DVI innan jag skickar tillbaka den.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Skärmen funkar riktigt bra i fps spel, men jag tycker det är för grummligt.
Kanske borde testa med DVI innan jag skickar tillbaka den.

Nu har jag beställt en sån här skärm, samt en DVI-kabel. Hoppas att den inte är lika grumlig som du säger...

Permalänk
Avstängd

Eftersom det är samma panel i 22" samsungen tror jag inte det blir direkt bättre med det grummliga.

Permalänk
Medlem

Hittade denna text angående DVI och VGA:

DVI is better than VGA for TFTs because they are digital and VGA is analog. A TFT displayes its picture digitally, pixel per pixel. Via DVI the panel gets data for each pixel, so the picture generated in the graphics card will match exact with the pixels on the panel itself.

Not so with VGA. First, the picture is generated digitally in the graphics card. Then it's converted to analog. In the TFT they will be converted again to digital (=> senseless twice conversion => quality loss), using the phase and the clock, and it'll be calculated which pixel should display what color. As the phase and clock can't be adjusted so precisely that a pixel of a picture generated by the graphics card will be displayed by the appropriate pixel on the panel. Means that the picture will be interpolated a little bit, which again means quality loss.

The electron cannons of the CRT need analog signals, that's why VGA is the best for CRTs and DVI would make no sense here.
For TFTs, DVI is the best. I won't get a TFT with no DVI.

Vill se fler bilder från andra personer som har skärmen

Permalänk
Medlem

Jag ville få mina snabbt så jag valde hämtbutik i Stockholm, det bör gå en dag snabbare än om brevis skall dela ut en avi.
Jag glömde att beställa DVD kabel så jag får springa förbi webhallen eller mycom på lunchen.

Kompletts hemsida skrev att den packades igår.. hoppas den kommer fram i dag, jag brukar inte köpa av dem då man får betala för att hämta sina varor, sjukt system.

Jag tar lite bilder med min kamera när jag fått dem.