Permalänk
Medlem

Photoshop CS3 Beta

Har sett att Adobe släppt en beta på CS3.. Nån som har testat denna?
Betyg? kritik??

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Korsordsguru

Vad jag har läst så är CS3 en hel del snabbare än CS2 i alla fall, även fast det bara är i betastadiet! Har själv inte testat än.

http://www.moderskeppet.se/photoshop/cs3_links.php

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag älskar den.

De nya verktygsfälten är underbara, dom är inte ivägen när man jobbar längre (man kan docka dom på riktigt i CS3)...

( http://www.pici.se/pictures/tLU65q.png )

Alla nya funktioner är också ganska trevliga

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Quick Select-toolet härskar, Photo Merge-funktionen är riktigt kul att leka med och det nya upplägget på toolbars är en solklar förbättring.

Om dom nu bara kunde fixa till sin fontrendering...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Om dom nu bara kunde fixa till sin fontrendering...

Du får väldigt gärna utveckla vad du menar med detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett underbart verktyg för mig som fotograferar mycket. Det är som Mattias på moderskeppet säger, once you go CS3 you will never go back! (inte ordagrant men han sa något liknande i en av sina filmer, på svenska).

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem

Håller på att ta hem det nu, spännande! Har dem äntligen fixat till avrundade markeringar nu då så man kan få antialias på dem utan att använda sig av former?

Tynnhammar: Jag tror att det som ville poängteras var att renderingen av fonter är en aning för slö, för formerna i sig ser jag inga problem med.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

inga updateringar för oss "målare" dock, förutom toolbarsupplägget.
tycker de borde komma med ngt nytt i brush engine-väg ^^.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Du får väldigt gärna utveckla vad du menar med detta?

Det går inte att göra texter pixelalignade, det går absolut inte att skriva med små fontstorlekar, och den manuella kerningen har alltid buggat. I övrigt funkar den väl fint, men det finns mycket kvar att göra.

Permalänk
Medlem

Tydligen så har adobe laggt in en spyware i Ps denna gång, vid namn Bonjour. Många ska ha haft problem med denna "service" så passa er alla SweC:are.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Tydligen så har adobe laggt in en spyware i Ps denna gång, vid namn Bonjour. Många ska ha haft problem med denna "service" så passa er alla SweC:are.

Bonjour är väl apples zeroconf-nätverksservice? Är det skräp som ligger kvar efter en mac-version tro?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebbhe
Bonjour är väl apples zeroconf-nätverksservice? Är det skräp som ligger kvar efter en mac-version tro?

hmm, inte en aning ^^ Men denna Bonjour lägger sig iallafall som en aktiv prosses. Så vad den gör är ju ett stort fråge tecken. Om den vore för mac skulle den la knappast starta? Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
hmm, inte en aning ^^ Men denna Bonjour lägger sig iallafall som en aktiv prosses. Så vad den gör är ju ett stort fråge tecken. Om den vore för mac skulle den la knappast starta? Eller?

Njae, den finns som windowsversion, det jag menar är att mac-versionen av betan "kräver" bonjour, och så har de inte ändrat på den koden som "kräver" bonjour när de gör windows-versionen,
de lägger helt enkelt till bonjour i windows-versionen också.
Kanske att photoshops bugg-rapportering vill ha zeroconf-grejen, iom att det är en beta-version

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okay! En himla massa bra kritik! Har själv tagit hem det och är grymt nöjd!
Tar dock mer än förra PS i prestanda.. Men det var ju väntat!
Lite jobbigt att man bara kan testa 2 dagar (om du inte har en giltig CS2 key)

Sen har jag en fråga
Om man tar en massa bilder som man vill "Signera" men en logga eller text.. Måste man lägga in alla bilder i tex. PS eller finns det nått program som gör det? Måste det ju finnas Kan inte öppna 6-700 bilder o klistra in ^^
Eller??

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExoduZ
Sen har jag en fråga
Om man tar en massa bilder som man vill "Signera" men en logga eller text.. Måste man lägga in alla bilder i tex. PS eller finns det nått program som gör det? Måste det ju finnas Kan inte öppna 6-700 bilder o klistra in ^^
Eller??

Finns många program för detta.
t.ex http://www.watermarkfactory.com/

sök på google efter "add watermark" eller liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen har jag en fråga
Eller??

hört talas om droplots?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
hört talas om droplots?

Har googlat... Utan resultat Var hittar jag droplots??

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har googlat... Utan resultat Var hittar jag droplots??

Sök på "droplet" istället så kanske du hittar något mer intressant. Felstavning.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Jaha detta verkar ju lovande....diggar delen med att det går snabbare bangar man ju inte liksom!
Sen det med verktygen spelar IMO ingen roll då jag har dem på den andra skärmen när jag jobbar.
Bara hoppas att programmet inte slukar all kraft när man jobbar

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

Jag testade betan på en MacPro Dual Core2Duo 2,66 GHz, 5GB RAM. Det flöt.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Jag testade betan på en MacPro Dual Core2Duo 2,66 GHz, 5GB RAM. Det flöt.