Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Zartax om han har 17" från början och byter upp sig till 22" visst fan blir bilden högre

Inte nödvändigtvis eftersom måttet är på diagonalen.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt spelet.. Från pirat till Laglig ^^

Finns det några custommaps man kan ladda ner?

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Tja. Hur fasiken skriver man privat till varandra när man kör över multiplayer? Hitta ingen sån funktion någon stans, bara global chat så alla kan ser vilket inte är så smidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knarkuzz
Tja. Hur fasiken skriver man privat till varandra när man kör över multiplayer? Hitta ingen sån funktion någon stans, bara global chat så alla kan ser vilket inte är så smidigt.

På backspace skriver man till allierade

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Jag har ett väldigt jobbigt problem, när jag och min kompis ska spela detta spelet över ett lan så får vi hela tiden "out of sync", vi har senaste patchen installerad och jag hittar inget om det på några forum. Någon som har varit med om detta innan? Kanske t.om har en lösning på det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Jag har ett väldigt jobbigt problem, när jag och min kompis ska spela detta spelet över ett lan så får vi hela tiden "out of sync", vi har senaste patchen installerad och jag hittar inget om det på några forum. Någon som har varit med om detta innan? Kanske t.om har en lösning på det?

Options - Network - IP

Kolla så ni har LAN ip.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Options - Network - IP

Kolla så ni har LAN ip.

Självklart har vi det.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan markera ytterligare enheter än de man redan har markerade? Det är lite jobbigt att försöka markera alla enheter på en gång när man har många av dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Någon som vet ifall man kan markera ytterligare enheter än de man redan har markerade? Det är lite jobbigt att försöka markera alla enheter på en gång när man har många av dem.

Dubbleklicka på en enhet så väljer du alla enheter i bild av den typen. Sen kan du skapa squads också genom att markera de enheter du vill ha, hålla in CTRL och trycka på en siffertangent. Sedan är det bara att trycka på siffertangenten för att välja den squaden igen. Mycket smidigt om man har flera typer av enheter som man inte vill ha mot samma fiende, t.ex. säga åt mammutarna att skjuta på markenheter och sina Pitbulls att skjuta på flygenheterna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord E
Dubbleklicka på en enhet så väljer du alla enheter i bild av den typen. Sen kan du skapa squads också genom att markera de enheter du vill ha, hålla in CTRL och trycka på en siffertangent. Sedan är det bara att trycka på siffertangenten för att välja den squaden igen. Mycket smidigt om man har flera typer av enheter som man inte vill ha mot samma fiende, t.ex. säga åt mammutarna att skjuta på markenheter och sina Pitbulls att skjuta på flygenheterna.

SHIFT är även bra att kunna då man kan markera fler enheter än de som redan är markerade utan att behöva markera om.
T.ex. om du har dina mammutar som grupp 1 och dina bulldoggar som grupp 2 så trycker du 1 för att markera dina mamutar och sen SHIFT+2 så har du alla dina mammutar och alla dina bulldoggar markerade samtidigt.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
SHIFT är även bra att kunna då man kan markera fler enheter än de som redan är markerade utan att behöva markera om.
T.ex. om du har dina mammutar som grupp 1 och dina bulldoggar som grupp 2 så trycker du 1 för att markera dina mamutar och sen SHIFT+2 så har du alla dina mammutar och alla dina bulldoggar markerade samtidigt.

Jo, men jag förutsatte att Anden88 redan visste det eftersom han/hon (han tror jag) pratade om att det var jobbigt att markera flera enheter

Permalänk
Medlem

Jag menade det där med shift ungefär, alltså om jag har 3 enheter markerade men vill markera 3 till utan att avmarkera de första.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Varför har de inte gjort två slut med NOD också:?

Var nästan säker på att man skulle få välja mellan Killian och Kane.

Det är nästan så Tricia Helfer är bättre i CC3 än Battlestar Galactica ,ok skoja bara men hon är ju klart bäst, efter Michael Ironside förstås:P

De har ju skrivit/skriver en CC3 bok nu så man väntar bara på filmen. Låt bara inte Bollen göra den så blir det bra:)

Permalänk
Avstängd

Är på ett NOD uppdrag.
Washington D.C är platsen.
Det går ut på att man ska förstöra en GDI bas men jag misslyckas.
Fienden har ju en enorm armé.

Hjälp!!!!

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Varför har de inte gjort två slut med NOD också:?

Var nästan säker på att man skulle få välja mellan Killian och Kane.

Det är nästan så Tricia Helfer är bättre i CC3 än Battlestar Galactica ,ok skoja bara men hon är ju klart bäst, efter Michael Ironside förstås:P

De har ju skrivit/skriver en CC3 bok nu så man väntar bara på filmen. Låt bara inte Bollen göra den så blir det bra:)

Men vad i... ska de göra film av ett STRATEGISPEL? Som dessutom redan är fullproppat med film? Brr... ger i alla fall inte mig några höga förväntningar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
Är på ett NOD uppdrag.
Washington D.C är platsen.
Det går ut på att man ska förstöra en GDI bas men jag misslyckas.
Fienden har ju en enorm armé.

Hjälp!!!!

Enorm armé besegras med enorm armé. 20 Raider Buggy mot infanteriet och 20 Attack Bike mot fordonen. Dör de så är det bara att skicka lika många till. Primitivt men funktionellt.

Permalänk
Avstängd

Kommer inte ihåg banan specifikt men 2 refineries med 2+2=4 harvesters ger enligt mig en bra inkomst i förhållande till spelad tid. Du kan då snabbt attackera motståndaren och göra slut på honom.

PS. Gäller endast mot datorn, inte online.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
Är på ett NOD uppdrag.
Washington D.C är platsen.
Det går ut på att man ska förstöra en GDI bas men jag misslyckas.
Fienden har ju en enorm armé.

Hjälp!!!!

Har för mig att den banan inte var några problem eftersom datorn knappt bygger nått under tiden man spelar. Så det är bara att nöta sig fram till basen och sen ta den med massor med folk. Är det inte den banan där man ska börja med att skjuta ner massa flyg?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Har för mig att den banan inte var några problem eftersom datorn knappt bygger nått under tiden man spelar. Så det är bara att nöta sig fram till basen och sen ta den med massor med folk. Är det inte den banan där man ska börja med att skjuta ner massa flyg?

Nej

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
Nej

Men man ska ta Vita Huset?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

Jo ni snackar om samma bana så mycket kommer jag åtminstone ihåg. Flyget kommer vid slutet av banan, fast det förstås det beror på hur snabb man är.

Permalänk
Avstängd

Vi snacker inte om samma bana, det finns en annan som också är i Washington.
Den med Vita Huset är ju busenkel

Finns det någon sida som beskriver hur man skall gå tillväga uppdrag för uppdrag?

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk

någon som har tips på grundtaktik för spel online ( t ex vilka byggnader i vilken ordning man ska satsa på och om man ska ha 1 eller 2 refinery osv)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
Finns det någon sida som beskriver hur man skall gå tillväga uppdrag för uppdrag?

Guide + walkthrough

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
Är på ett NOD uppdrag.
Washington D.C är platsen.
Det går ut på att man ska förstöra en GDI bas men jag misslyckas.
Fienden har ju en enorm armé.

Hjälp!!!!

Spelade just igenom uppdraget igen, och jag säger samma sak igen. Enorm armé besegras med enorm armé. Snabba räder med Raider Buggy och Attack Bike funkar riktigt bra. Tio av varje åt gången duger finfint, se till att bygga tio av varje under tiden du är ute och skjuter så du inte behöver vänta sen när du behöver nya. Attack Bike mot byggnader och fordon och Raider Buggy mot infanteri. Om du vill kan du ta med dig ett gäng Flame Tanks mot intagna byggnader, men de är rätt långsamma och så blir det jobbigt att hålla koll på så många enheter samtidigt.

Kan vara bekvämt att sikta in sig på Barracks och War Factory först så du slipper alla jobbiga fiendeenheter. Se bara till att inte förstöra hela basen för snabbt så du hinner med de sekundära uppgifterna Att bygga två egna War Factory är också bekvämt eftersom det går fortare att bygga alla dessa enheter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord E
Spelade just igenom uppdraget igen, och jag säger samma sak igen. Enorm armé besegras med enorm armé. Snabba räder med Raider Buggy och Attack Bike funkar riktigt bra. Tio av varje åt gången duger finfint, se till att bygga tio av varje under tiden du är ute och skjuter så du inte behöver vänta sen när du behöver nya. Attack Bike mot byggnader och fordon och Raider Buggy mot infanteri. Om du vill kan du ta med dig ett gäng Flame Tanks mot intagna byggnader, men de är rätt långsamma och så blir det jobbigt att hålla koll på så många enheter samtidigt.

Kan vara bekvämt att sikta in sig på Barracks och War Factory först så du slipper alla jobbiga fiendeenheter. Se bara till att inte förstöra hela basen för snabbt så du hinner med de sekundära uppgifterna Att bygga två egna War Factory är också bekvämt eftersom det går fortare att bygga alla dessa enheter.

Klarade uppdraget igår relativt enkelt skickade en oerhört stor armé först som blev nermejad.
Den hade dock decimerat fiendens armé.
Så nästa enorma armé som jag skickade strax därpå krossade basen.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Avstängd

ja det var det jobbigaste, att inte förivra sig och meja ner fienden för snabbt så man missade något intressant.

Permalänk
Musikälskare

Vem är kinesen i filmerna?

Hon är mighty fine *wink*

EDIT: Nevermind, hittade lite bilder xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Vem är kinesen i filmerna?

Hon är mighty fine *wink*

Sandra Telfair She is portrayed by Grace Park.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Testpilot

IMDB är inte bara för filmer annars: http://akas.imdb.com/title/tt0848263/
Där kan man även läsa om den fina, tyska versionen:

Citat:

German standard version was modified (suicide squad became bomb bomb planter, nuclear rocket became aurora rocket) to secure a "Not under 16" rating from the USK. "Kane Edition" is uncut with a "Not under 18" rating.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Jo, de har ju plockat skådisar friskt från sci fi filmer såsom Battlestar Galactica och SeaQuest.

Den enda jag inte sett var hon som var briefingbruden hos GDI.