Permalänk
Medlem

AMD64 3800+ --> X2 4200+ (s939)

Hej.

Min nuvarande burk börjar kännas lite slö, men den är ju svår att uppgradera del för del iom. att jag måste byta ut i princip allt.

Den uppgradering jag skulle kunna göra tills jag byter ut allt är att köpa AMD X2 4200+ s.939 för 950 kr på Komplett.

Är det en vettig uppgradering, och hur stor skillnad gör det egentligen? Spelar i princip bara med datorn.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

jag tycker du borde uppgradera cpu och graffe mot ett 7900gtx

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem

Du tycker att jag ska köpa ett grafikkort för PCI express för ca. 4500 kr?

Det låter inte så vettigt av flera anledningar, dels för att jag har ett AGP moderkort och dels för att det är en vansinnig summa pengar att spendera på en dator med så begränsad livslängd...

Någon annan som kan svara på frågan istället?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk

Det låter ganska dumt.. men AGP kort börjar bli ganska dyra. Ser att du kan köpa ett 7300GS för samma pris som ett PCI-Ex. 8500GT (GT > GS samt 8500).

Jag vet inte riktigt hur du ska göra men själv hade jag bara sparat till nytt moderkort, GPU och processor på samma gång. Du kan prispressa det till 3500kr kanske så får du nog en mycket mycket bättre dator än vad du har nu.

Att bara uppgradera processorn känns dumt då ditt grafikkort är ännu "sämre"-- än din CPU (om man kan krossjämföra sådär :S).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredPeace
Jag vet inte riktigt hur du ska göra men själv hade jag bara sparat till nytt moderkort, GPU och processor på samma gång.

Och minnen.
Håller dock med dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredPeace
Att bara uppgradera processorn känns dumt då ditt grafikkort är ännu "sämre"-- än din CPU (om man kan krossjämföra sådär :S).

Klart det går, men skriv att tex. grafikkortet flaskhalsar mer nästa gång.