Följ Black Week på SweClockers

Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

Hej Datorbutiken.com.
En sak som jag tycker är lite dåligt är att det är inte många som erbjuder fri frakt om man handlar för en viss summa. Jag ska snart uppgradera datorn och det är prylar för 17000 kr som jag kommer att köpa och ändå bjussar ni inte på frakten.
Det är lite märkligt. Jag förstår att ni inte kan ha fri frakt på allt. Men när man kommer att handla för så mycket så är det en sak som jag i alla fall uppskattar.
Dessutom fick jag inte en gnutta godis med mitt nätagg jag beställde av er för inte så länge sedan. Jag har inte haft något strul med er tidigare förutom att jag för ett antal år sedan råkade få en fel vara skickad till mig. Men det löste sig ganska snabbt. Men det var som sagt flera år sedan.

Kan tillägga att sökmotorn inte är den bästa. Söker man på minnen exempel pc8500, 8500 eller liknande så får man inte upp ett enda minne. Man får vara väldigt tydlig med varans namn eller ha artikelnummer för att sökfunktionen ska vara smidig.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Svar till FredPeace - Vår sökmotor fiungerar baserat på en ordlista som byggs upp utifrån produktens beskrivning, ArtikelID och sökväg på sajten. Detta ger en oöverträffad möjlighet att söka även på ord som inte finns i själva beskrivningen. Att fritextsöka är dock prestandakrävande varför vi valt att wildcard-söka på slutet av de ord du anger i motorn. Du kan alltså inte skriva "orce" och hitta "Geforce", men du kan skriva "Ge" och hitta allt som börjar på detta och fortsätter med annat. Vi skall använda samma namnkonvention i fallet GeForce - ett ord utan mellanslag. Är det inte så - maila mig. Maila mig ändå så får du en fraktfri leverans att nyttja i samband med din beställning!

Jag tackar jag tackar!

Det du säger stämmer helt rätt.
Problemet är fortfarande ifall jag vill t.ex. söka efter PC2-8500 minnen så går det inte att söka på 8500 eller PC-8500 (då detta minne är samma som PC-8500); det går heller inte att söcka på t.ex. 775 om jag söker denna socket.. jag måste då istället skriva Socket-775 ifall ni då valt att stava det så i beskrivningen. Detta är ett väldigt dåligt sätt att utöva sökningar på.. men som du säger, det kräver mer prestanda.

Tack för mig! Glöm inte skicka med godis när jag beställer mitt nya mobo, prolle, chassi och gpu.. och var redo med massa QuadCores 22:a juli då väldigt många kommer köpa ifall Intel sänker priserna.

Och ska jag majla dig nu för en gratis leverans eller ska jag majla dig då jag gör beställningen (22:a juli, om 8 dagar)?

Tack igen.
Fredrik

Permalänk

Svar till hakan78 - Sökmotorn hittar produkter på "PC2-8500" då jag gissar att du skall ha DDR2-minnen... Söker du på "PC2-8" får du upp allt som ligger under "PC2-8x00" på hemsidan. Angående fri frakt vid visst ordervärde är det troligtvis så att de butiker som erbjuder gratis frakt har ett högre pris på komponenterna. Med vår offensiva prissättning finns inte utrymmet att desutom bjuda på frakt regelmässigt, men mailar du mig med referens till ditt kundnummer så löser jag detta till dig. Ange koden "extragodis" när du beställer så fixar det sig med godis också!

Svar till FredPeace - Visst kan du söka på "775", men då hittar du även moderkort, fläktar och annat. Testa söka på "processorer 775" så ser du vad som händer Du kan maila mig direkt, så reggar jag den fraktfria direkt. Systemet håller reda på vilka som har en fraktfri leverans tillgodo.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Sökfunktionen har retat mig tidigare tills jag fattade hur den var uppbyggd. Tror problemet ligger i att många är för nördiga och söker för detaljerat... Om man söker på slutet eller delar av ett artikelnummer får man inte upp någonting.

Nu när jag har fattat hur sökfunktionen är uppbyggd så gillar jag den starkt. Lägger man upp sökningarna på formen "minne 3200" eller "compact flash 4gb" så funkar den ju grymt. Däremot så får jag inte upp någonting på t ex "minne 8500" så ni kanske kan bli mer generösa när ni lägger in sökord! Sen borde det finnas något sökexempel där i anslutningen till sökrutan så folk fattar hur man ska söka.

Sen undrar jag fortfarande kring den här bonusstegen som man kan se i sin profil. Är det meningen att man bara ska se nästa steg och inte hela stegen?

Tar också gärna emot en frifrakt-kod eftersom det är lite beställningar på gång...

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa grejer för lite över 5000, får man frakfritt då?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

_2FST_ - Du bör få ett sändningsnummer under morgondagen. Det mail du fått bekräftar att alla varor ankommit lager och att ordern därmed gått till lager för packning.

Fick ett likadant mail (orderbekräftelse) när jag beställde från datorbutiken för någon dag sedan. Fick dock ett nytt mail drygt 2 timmar senare från kundstjänsten att den ena varan var slut.

Vad bekräftar det mailet egentligen? Låter som ovan att det bekräftar att varorna ligger redo för packning. Var dock varor som låg på utförsäljning som jag beställde.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen att man ska kunna spara sina kundvagnar, och skicka dom till andra.

Sen ska jag beställa för 12000+ (skulle varit mer, men ni har inte skärmen:)) får jag gratis frakt?:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett paket utav er häromveckan, + en montering utav kylare+cpu på moderkortet. Leverans till mig och resultatet utav denna montering var riktigt bra!
Vad jag däremot saknar är den originalkylare till min cpu, som skulle! ha sampackats med resten utav de komponenter jag köpte utav er. Och nej, jag köpte inte en cpu i bulk...
Jag mailade er, och fick följande svar:

"Hej

Fixar så att vår utleverans skickar den saknade fläkten till dig.

Med vänlig hälsning
Martin/Kundservice"

Detta var i fredags, för 1 vecka sedan!!

Och jag har alltså inte sett skymten utav ngt paket ifrån Datorbutiken.com med min kylare.

Jag tycker det är synd o skam, att en så förhållandevis enkel sak som att leverera de produkter man köper utav er, skall vara...uppenbarligen så svår.
I övrigt så har jag tyckt att Era produkter/priser och Er service har varit ypperlig!

EDIT:
Äntligen fick jag Idag, 18/7, besked om att den var på väg...3 juli - orderbekräftelse ( allt på hyllan ), leverans hos mig 5 juli, påtalar 6 juni att det saknas en artikel - får besked samma dag om en leverans, påtalar 17 juli om att ingen leverans har kommit, 18 juli - äntligen besked om att den saknade artikeln är på väg.

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Tänkte beställa grejer för lite över 5000, får man frakfritt då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Sen ska jag beställa för 12000+ (skulle varit mer, men ni har inte skärmen:)) får jag gratis frakt?:P

Svaret är:

Citat:

Med vår offensiva prissättning finns inte utrymmet att desutom bjuda på frakt regelmässigt

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

De ända ris ja kan ger är att när ja ringde ang mina pengar som ja ska ha tebax som är runt 1300kr har ni sagt allt från mån tills idag.
Men tagit det med en nypa salt å väntar veckan ut.

Samt frågad en kille ang ett moderkort, han sa bör komma in om 2-3 veckor (?)
samtidigt fick ja ett svar ang ett mail ja slängde iväg tidigare å där sa dom runt den 16de som va skrivet. men de kan flexa lite på dagarna.

Annars är ja grymt nöjd me mina änså länge 2 köp. fått dom dagen efter dom varit skickade! tummen upp!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Enda dåliga jag kan säga om DB är att jag inte fått så mycket godis när jag köpt mina delar. Ska köpa ny burk av er nästa månad! Hoppas på mer godis då!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Haha =P själv fick ja nada godis i första leveransen trots koden...sen i andra fick man hela lådan full.
istället för såna dära luft kuddar som skyddar delarna så låg det godis som stoppning =P

EDIT: Ska testa dom igen, skickade efter lite små prylar idag. allt va inne, så de ska skickas idag, så...bör få imorgon...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag slösurfade runt på datorbutiken.se och upptäckte följande:

Sandisk Secure Digital Ultra II 2GB - 259:-
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SANSDU...

Till synes samma vara fast på utförsäljning - 1 488:-
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SANSDU...

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Kollade runt bland fläktarna och upptäckte att under 120x120mm fläktarna så finns det en 92mm fläkt med. Nexus Real Silent chassifläkt 92mm, 19,2 dBa. Och även bzerk 250mm fläkt finns med där, ni borde iaf fixa så att 92mm fläkten är på rätt ställe och kanske lägga till en ny kategori för 250mm fläktar.

Permalänk

Finns det någon möjlighet att ni kan lägga in GPU kylningen Thermalright HR-03 Plus i ert sortiment?

Ni har nämligen inte någon 8800GTS/GTX kylare i lager.. tror många skulle vara intresserade av att köpa den om ni skulle få in den.

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar som att ni lagt de nya C2D-processorerna under fel meny. De ligger nu under Socket 775 medans de aldre modellerna ligger under Core 2 Duo S775.

Sen fick jag inget godis i min order...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Det finns uppenbarligen tre socket 775-kategorier. Jag tycker då allt att det räcker med en.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Det finns uppenbarligen tre socket 775-kategorier. Jag tycker då allt att det räcker med en.

Hade även varit trevligt med en "alla" kategori så att man på ett enklare sätt kan jämföra priser.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Ville bara tacka för att ni fått in lite mer kylare. Tack!: )

Permalänk

rankko - Fixat! Maila mig med referens till kundnummer för en fraktfri leverans som tack för påpekandet! Om man vet hur sökmotorn fungerar kan man söka upp alla i ett resultat för enkel sortering, sök på namnen i sökvägen typ "Processorer 775" så kommer du att hitta alla.

ShootgeaR - 92an flyttad, 250mm inom kort under egen kategori. Maila mig kundnummer..

FredPeace - https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=THERHR... Maila mig!

ilstallione - Quad nu flyttade till Core 2 Duo, som nu bytt namn till Core 2 då dessa kan vara både Duo och Quad. Maila mig, referera till ordern som saknade godis.

aake - Nej, det räcker tyvärr inte med en då de som ligger under respektive nod är kompatibla med moderkort enligt motsvarande indelning. Det är gjort så för att fungera i våra konfiguratorer. De "gamla" Socket775 utgår dock snart och då försvinner den ena.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bestaella grafikkort, projektor samt duk om nagon vecka sa vi tar godiset da om ni far ordern. Ser garna att ni uppdaterar sortimentet pa dukar, det ar inte mycket under den fliken nu...

Ni har Multibrackets i sortimentet men bara en duk, kan ni aven ordna fram resterande modeller ur deras sortiment eller rentav fran andra tillverkare kanske?

Visa signatur

Permalänk

istallione - Just dukar är en mardröm att skicka med posten (dyrt, känsligt) och vi diskuterar om vi skall fortsätta sälja dem alls. Jag kan därför inte garantera att det kommer upp så många fler, men vi får helt enkelt låta frågan få lite högre prioritet. Har du sett att vi säljer "måla din egen duk", duk på burk?
Se https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=VOGMPW...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

istallione - Just dukar är en mardröm att skicka med posten (dyrt, känsligt) och vi diskuterar om vi skall fortsätta sälja dem alls. Jag kan därför inte garantera att det kommer upp så många fler, men vi får helt enkelt låta frågan få lite högre prioritet. Har du sett att vi säljer "måla din egen duk", duk på burk?
Se https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=VOGMPW...

Jag förstår att det blir mardrömslikt, har själv haft posten som leverantör och det ar ingen lek.
Tyvärr kan jag inte ha ramspänd eller målad duk, planlösningen tillåter helt enkelt det inte.
Nåväl, jag beställer val duk hos annan leverantör, vill nog ända ha en grå modell då jag inte kommer att kunna mörklägga.

Hur ser det ut med lampgaranti på projektor hos er, Benq W500 alternativt Panasonic PT-AX100 är väl de jag kikat på.

Visa signatur

Permalänk

Jag kollade med returavdelningen och de menade att det är tillverkarens eventuella lampgaranti som gäller här. Om du mailar mig en referens till den duk du önskar så kan vi ta in specifikt den i sortimentet. En mer eller mindre påverkar inte framtida utfasning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har jag förstått rätt när jag läser att man ska få godis vid leverands? Eller geller det bara om man har skrivit in nån synpunkt? Väntar på att mitt nya system ska komma 13/8 så undrade om man skulle kunna få godis då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m007850
Har jag förstått rätt när jag läser att man ska få godis vid leverands? Eller geller det bara om man har skrivit in nån synpunkt? Väntar på att mitt nya system ska komma 13/8 så undrade om man skulle kunna få godis då

Undrar precis samma sak, ska snart beställa ett datorsystem från db o lite godis vore ju inte helt fel

Visa signatur

[Laptop] HP nc6220
[Speldator] Antec 900 | Gigabyte P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,2GHz | Thermalright Ultra 120 Extreme | Corsair XMS2-6400 2x1GB CL4 | PNY Geforce 8800GTX @ 621/2052 | 2xSamsung SpinPoint 500GB | Corsair 520W

Permalänk

m007850, Chorce - Ni skall alltid få lite godis vid leverans, men anger man koden "extragodis" i kundvagnen så.. Ja, gissa vad som händer då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe tackar för svaret =D

Visa signatur

[Laptop] HP nc6220
[Speldator] Antec 900 | Gigabyte P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,2GHz | Thermalright Ultra 120 Extreme | Corsair XMS2-6400 2x1GB CL4 | PNY Geforce 8800GTX @ 621/2052 | 2xSamsung SpinPoint 500GB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Min synpunkt, i kondenserad form; bättre vattenkylnings sortiment i form av produkter av Swiftech, EK, Thermochill, AquaXtreme osv,. Det ni erbjuder för tillfället är inte precis lockande...

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Ni har stavat fel på ordet "adress". Ni har skrivit det med två stycken "d:n". Det är i kassan när man ska beställa som det gäller.

http://www.webb100.se/ampariii/felstavatdb.jpg

Hoppas på fri frakt nu så jag kan beställa nya datorn från er hehe ; -)

//Tommy

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro