Nån här som jobbar på Kjell & C:O ?

Permalänk
Medlem

Nån här som jobbar på Kjell & C:O ?

Jag ska på arbetsintervju hos kjell & company så jag tänkte höra om nån av er jobbar där eller känner någon som jobbar där?

Lite tips och råd skadar ju aldrig!

Permalänk

Jepp!
Jobbar där. Tipsen som jag kan ge är att var ärlig och trevlig så går det mesta bra stämmer även här. Kjell är en väldigt bra arbetsplats med trevliga människor. Alla är vettiga och går att prata med så det är bara att svara på deras frågor ärligt och hoppas att det går bra på kunskapstestet.

Lycka till!

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Jorå, jag har 3 bekanta som jobbat/jobbar för dom och deras beskrivning är inte den vackraste. Bered dig på att jobba alla storhelger, utan att tveka, med konstiga savtal och löner som gör att McD verkar lockande. Och om dom inte gillar din attityd blir du flyttad från butiken till lager. Och du kan inte göra ett skit.

Permalänk
Medlem

Jag vill påstå att det inte är något större fel på företaget men lokala avvikelser kan självfallet finnas. Och att det ingår helgjobb är väl inget de förnekade på intervjun?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Jorå, jag har 3 bekanta som jobbat/jobbar för dom och deras beskrivning är inte den vackraste. Bered dig på att jobba alla storhelger, utan att tveka, med konstiga savtal och löner som gör att McD verkar lockande. Och om dom inte gillar din attityd blir du flyttad från butiken till lager. Och du kan inte göra ett skit.

Känner inte riktigt igen det där. Jobba helger och andra röda dagar är väl ettt välkänt faktum inom handeln? Konstiga avtal har jag inte märkt någonting av. Det märkligaste är väl att som deltidare får man ut semester ersättningen med varje månadslön. En annan märklighet är väl att man utöver lönen får en bonus som baserar sig på hur mycket man säljer. Inte jätte mycket pengar, men det är alltid kul att få 300 kr extra.

Angående att bli flyttad från butik till lager så är det ju istort sett samma sak på kjell. All personal flyter mellan lagret och butiken iom. att ca 90% av alla varor finns på lagret, men jag kan tänka mig att en butikschef säger åt en säljare att han ska jobba inne på lagret. Om det sen beror på att säljaren inte kan uppföra sig ordentligt eller att det finns massor med varor att packa upp och inga kunder är en annan sak. Sen finns det ju bra och dåliga butikschefer. Har iofs inte varit med om någon dålig, men jag har bara hunnit med fem olika.

Trivs man inte i sin butik så tror jag att det går aldeles utmärkt att be om förflyttning till en annan butik. Kjell brukar vara väldigt flexibla med i vilken butik man arbetar.

Vilken butik är det du hört dåligt om?

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Var på intervju för några månader sen och skrev kunskapstest och hela köret. De sa att de skulle höra av sig inom en vecka och efter tre (!) veckor fick jag beskedet att jag inte gått vidare. Lika bra det, har en mycket bättre jobb nu med mera betalt

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm