Fortsättning på tråden "Nya bärbara datorer för 1000kr"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Förstår inte riktigt hur du drar slutsatsen att jag har förtroende för dem när jag skriver "Hur inkompetenta de än framstår..." ...

Meningen fortsätter "tror jag att köparna kommer få tillbaka sina pengar oavsett.".

Dvs. du tror att alla kommer få tillbaka pengarna och:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Medison får nog inga pengar i varesig verkligheten eller fantasin. ...

Är inte det att ha förtroende för dem så...

Spelar ingen roll om du tycker att de skött allt kasst eller ej, du har ju fortfarande förtroende för dem om du tror att de ska lösa det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker

Om du läser mina inlägg på deras forum (Nick "whocares") så kommer du knappast påstå att jag springer deras ärenden.

Inte ett ord på deras hemsida att medisonsajten är stängd!
http://www.2checkout.com/community/support/tags.php?tag=celeb...
Här kan ni som beställt en Celibritydator kolla status:
http://2co.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Spelar ingen roll om du tycker att de skött allt kasst eller ej, du har ju fortfarande förtroende för dem om du tror att de ska lösa det.

Okay, du får tolka mig hur du vill.

7 tusen datorer är beställda via deras site och endast en bråkdel av de som beställt har fått några pengar dragna från sitt konto. Även om ALLA hade fått sina pengar dragna så hade det inte totalt sett blivit mer än 7 miljoner. Ett så stort företag som 2CO har nog inte råd att tappa hela sin marknad för en sådan summa ifall de tror att de skall lyckas komma undan och rymma till någon öde ö, eller vad tror du?

Jag beskriver väl rätt tydligt vad jag anser om dem i denna tråd: http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=306&p...

Men om du frågar mig om jag tror att 2CO kommer strunta i att ersätta någon som eventuellt fått pengar dragna från sitt konto så är svaret: - Nej, de skulle skriva under sin egen dödsdom ifall de inte ersatta SAMTLIGA.

@Blue Berry: Kolla i slutet på dessa trådar och NÄR inläggen skrevs.

http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=306&p...

http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=214&p...

Annars kanske du kan kolla RUBRIKEN på denna tråd som startades igår kväll? http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=338&p...

Fler frågor?

Permalänk
Medlem

Det finns en möjlighet att Surftown stängt ner deras site och att Valdi nu letar efter någon annan server att lägga upp siten på. Vanligtvis så behöver man inte stänga ner en site sådär bara för att man pekar om domänerna till ett annat webbhotell.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker

@Blue Berry: Kolla i slutet på dessa trådar och NÄR inläggen skrevs.

Fler frågor?

Jag tror du har missuppfattat mig. En fråga:
Menar du att det inte är 2CO:s skyldighet att meddela varför Valdis sajt har upphört?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Okay, du får tolka mig hur du vill.

7 tusen datorer är beställda via deras site och endast en bråkdel av de som beställt har fått några pengar dragna från sitt konto. Även om ALLA hade fått sina pengar dragna så hade det inte totalt sett blivit mer än 7 miljoner. Ett så stort företag som 2CO har nog inte råd att tappa hela sin marknad för en sådan summa ifall de tror att de skall lyckas komma undan och rymma till någon öde ö, eller vad tror du?

Jag beskriver väl rätt tydligt vad jag anser om dem i denna tråd: http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=306&p...

Om 2CO är ett så stort företag så tror jag knappast att detta motsvarar hela deras marknad. Två veckor efter att detta har hänt kommer bara de som blivigt blåsta + folk i sådana här trådar som kommer komma ihåg detta - vilket motsvarar uppskattningsvis 0.0 promille av marknaden.

Men du förutsätter återigen att 2CO har den kontrollen. Spelar ingen roll om 2CO går i graven om de inte sköter sig. Kan de isåfall inte sköta sig så är det kört.

Att du inte tror att Medison ens kommer få några pengar innebär att du har betydligt större förtroende för 2CO än vad i alla fall jag har.

Dunno vad det spelar för roll men vet inte vad du heter på det forumet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Jag tror du har missuppfattat mig.

Missuppfattade jag betydelsen av detta? [B]Inte ett ord på deras hemsida att medisonsajten är stängd! [/B]

Personligen anser jag att den informationen var svår att missa i deras forum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Menar du att det inte är 2CO:s skyldighet att meddela varför Valdis sajt har upphört?

Tveksamt, men då de (som alla vi andra) förmodligen saknar trovärdig information så KAN de nog inte lämna sådan information förräns sådan finns tillgänglig. De har flera hundra företag som säljer via dem och har troligtvis ingen koll på huruvida alla deras sidor är uppe (och varför de eventuellt INTE är det).

@echo: Om du missade detta i mitt inlägg: "Om du läser mina inlägg på deras forum (Nick "whocares") " så tror jag du får svårt att läsa något någonstans.

Varför existerar företag som 2CO?

Jo, de tjänar pengar på att folk litar på dem MER än vad de litar på deras leverantörer och kunder.

Om du vore en liten företagare och sålde en väldigt fin och prisvärd MP3-spelare på nätet så ställs du inför 2 problem.

1. Du vågar inte lita på att dina kunder betalar ifall du skickar dem MP3-spelaren innan de betalt (oavsett om de bor i Skövde eller Sydney).

2. Kunderna vågar inte lita på att du skickar MP3-spelaren (om den ens existerar i verkligheten) om de skickar dig pengar INNAN du levererat något.

Vad skulle göra att både säljare och köpare kände sig trygga?

Jo, att en neutral och välkänd 3:e part höll i pengarna tills dess att kunden fått sin vara. Om den 3:e parten vore Påven så skulle troligtvis alla katoliker våga beställa omedelbart men även företag som 2CO kan bygga upp ett rykte som hederliga. Allt hänger på hur länge de varit på marknaden och hur de skött sig mot kunder/leverantörer historiskt sett.

Om vi säger att 2CO får 1% av all omsättning som passerar dem så blir det ohyggliga summor på nåt år och affärsidén är fantastisk då de även gör sitt bästa för att inte ta några risker. Arbetsinsatsen och den ekonomiska risken för deras del är ju minimal och dessutom kan de tjäna lite ränta på alla pengar som passerar dem.

Det faktum att de funnits på marknaden ett tag och blivit relativt stora gör att jag tror att chanserna är väldigt små att det....

1. Tänker lägga ned verksamheten och rymma med 7 miljoner.

2. Riskerar att förlora det enda som de kan erbjuda sina kunder. Förtroendet att kundernas pengar är säkra.

En bank som blir rånad varje dag och inte ersätter sina kunder kommer knappast överleva på marknaden. De har inte råd att förlora i förtroende ifall de inte tänker lägga ned verksamheten.
Storyn om världens billigast LapTop kommer de ALDRIG att kunna "skyffla under mattan" och få folk att glömma OM de inte ersätter folk för deras utgifter, tro mig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker

Det faktum att de funnits på marknaden ett tag och blivit relativt stora gör att jag tror att chanserna är väldigt små att det....

Mycket retorik i ditt inlägg. Likt förbannat tycker jag att 2CO skött
ärendet under all kritik.
http://www.2checkout.com/community/support/tags.php?tag=celeb...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
... text ...

Suck, orkade inte kolla bakåt i tråden om du skrivigt det tidagare - återigen för att det inte spelar någon roll. Jag kommenterar ditt förtroende för 2CO om att Medison aldrig kommer få några pengar (om de inte levererar förstås).

Att du drar in 2COs affärsidé är fullständigt irrelevant IMHO. Jag är medveten om den och jag är en av de få här som försvarat för 2COs agerande med anledning av deras affärsidé.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Storyn om världens billigast LapTop kommer de ALDRIG att kunna "skyffla under mattan" och få folk att glömma OM de inte ersätter folk för deras utgifter, tro mig!

Ledsen men jag tror dig inte.
Det rör sig on ynkliga 7000 datorer (osäker på vart den siffran kom ifrån nu). Hade det rört sig om 300 000 så visst. Sånt här glöms dessvärre bort fort. Men visst, jag tror inte att 2CO gör något sådant medvetet - däremot att Medison kommer undan med pengar tror jag är mycket möjligt. Vilket främst var det jag påpekade.

Permalänk
Medlem

Många verkar ha svårt att läsa?
In 2006, 2CO serviced over 1.9 million buyers for a total of over 200 million in sales. The site serves of an average of over 8 million page views per month.

Och nu snackar vi $

Och vad de får per order:
$0.45 per Sale
5.5% of Sale Amount

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Många verkar ha svårt att läsa?
In 2006, 2CO serviced over 1.9 million buyers for a total of over 200 million in sales. The site serves of an average of over 8 million page views per month.

Och nu snackar vi $

Och vad de får per order:
$0.45 per Sale
5.5% of Sale Amount

Tjenare Junkan,

Hur hade du det med matten i skolan?
5,5 % blir väl 8,25 USD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Tjenare Junkan,

Hur hade du det med matten i skolan?
5,5 % blir väl 8,25 USD

Alkoholproblem?

Permalänk
Medlem

É ni goa eller?
Fasta summan är $0.45 och utöver detta tillkommer 5.5% på försäljningssumman.
http://www.2checkout.com/community/?p=272
Jag undrar vilka som tillhör trögfattades förening?
http://www.youtube.com/watch?v=HfiyOQTDDoA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
É ni goa eller?
Fasta summan är $0.45 och utöver detta tillkommer 5.5% på försäljningssumman.
http://www.2checkout.com/community/?p=272
Jag undrar vilka som tillhör trögfattades förening?
http://www.youtube.com/watch?v=HfiyOQTDDoA

Bra svar Junkan, men erkänn att du beskrev saken dåligt.
Bra länk till youtube, men passa dig för vår moderator. Han verkar
lite kitslig

Permalänk
Medlem

He he lite kul kan man väl få ha och självklart kunde jag beskrivit det bättre.
Det var bara det att jag tyckte de gott kunde gå in och läsa på 2CO:s site, där står allt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Jag undrar vilka som tillhör trögfattades förening?

Tja, tolkade du mitt hånande av blåbäret som ett angrepp på dig så har du medlemsskapet i en liten ask. Förvisso tror jag att du skrev "ni" av misstag.

Permalänk
Medlem

Stämmer... det skulle inte vart ni

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker

En bank som blir rånad varje dag och inte ersätter sina kunder kommer knappast överleva på marknaden. De har inte råd att förlora i förtroende ifall de inte tänker lägga ned verksamheten.
Storyn om världens billigast LapTop kommer de ALDRIG att kunna "skyffla under mattan" och få folk att glömma OM de inte ersätter folk för deras utgifter, tro mig!

Nja, folk har ju redan glömt www.blew.se

Med tanke på att blew "sålde" laptop för 5000kr... sen nu kommer någon och säljer laptop för 1000kr.

Att folk bara fan aldrig lär sig.

Med alla idioter som går på vad som helst så tror jag att jag kör samma sak med, jag har drömt i flera år att flytta utomlands.. gärna så mycket söderut som möjligt.
Men tänkte spara mina egna pengar till det... fast varför spara när det finns lättlurade stackare som går på precis vad som helst.

Om 5000kr var inte sant för 2år sen, hur i helvete kan 1000kr vara sant idag?
IQ FISKMÅS?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, folk har ju redan glömt www.blew.se

Med tanke på att blew "sålde" laptop för 5000kr... sen nu kommer någon och säljer laptop för 1000kr.

Att folk bara fan aldrig lär sig.

Med alla idioter som går på vad som helst så tror jag att jag kör samma sak med, jag har drömt i flera år att flytta utomlands.. gärna så mycket söderut som möjligt.
Men tänkte spara mina egna pengar till det... fast varför spara när det finns lättlurade stackare som går på precis vad som helst.

Om 5000kr var inte sant för 2år sen, hur i helvete kan 1000kr vara sant idag?
IQ FISKMÅS?

Det gick att sälja laptops för 5000kr för 2 år sen, och det går att sälja laptops för 1000kr idag.
OLPC ska kosta 100$, man måste vara riktigt blåst om man köper den, eftersom det är alldeles för billigt, eller? Är alla som beställer en OLPC idioter?

Permalänk
Medlem

OLPC finns inte alls att köpa för 100$

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Suck, orkade inte kolla bakåt i tråden om du skrivigt det tidagare - återigen för att det inte spelar någon roll. Jag kommenterar ditt förtroende för 2CO om att Medison aldrig kommer få några pengar (om de inte levererar förstås).

Okay, och du tror inte att 2CO tagit intryck av alla reaktioner på Medison och tänker sig för innan de skickar dem några pengar? Det blir ju DOM som förlorar pengarna eftersom de har avtal med sin kund att återbetala ALLT om kunden inte får det som är beställt. Då saknar det betydelse ifall de kan få tillbaka pengar från Medison eller ej. För DEM saknar det förvisso inte betydelse och det är DÄRFÖR som jag TROR att de kommer vara försiktiga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Att du drar in 2COs affärsidé är fullständigt irrelevant IMHO. Jag är medveten om den och jag är en av de få här som försvarat för 2COs agerande med anledning av deras affärsidé.

Nu blir jag riktigt bekymrad över dig!
Jag försvarar INTE 2COs agerande utan anser att de uppför sig som idioter och att deras kontakt med kunderna är under all kritik. Dock tror jag inte att de kommer förlora några av kundernas pengar utan får stå för eventuell förlust själva.
Du anser visst att de troligen KOMMER att orsaka förlust för sina kunder men FÖRSVARAR deras agerande? HUR får du till det här?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ledsen men jag tror dig inte.
Det rör sig on ynkliga 7000 datorer (osäker på vart den siffran kom ifrån nu). Hade det rört sig om 300 000 så visst. Sånt här glöms dessvärre bort fort. Men visst, jag tror inte att 2CO gör något sådant medvetet - däremot att Medison kommer undan med pengar tror jag är mycket möjligt. Vilket främst var det jag påpekade.

Så du tror inte att ett företag som har som affärsidé att just SKYDDA sina kunders pengar skulle få BESTÅENDE problem om de orsakade 7000 kunder ekonomiska förluster? Skulle det finnas NÅGOT forum på internet där det inte fanns medlemmar som kom ihåg deras namn i detta pinsamma sammanhang?

Det går inte att jämföra med andra "scam" som förekommit. T.ex. www.blew.se var inte av samma kaliber och där existerade ingen mellanhand vars UPPDRAG är just att skydda kundernas pengar mot bedragare. Trots att det var ett väldigt litet scam vid jämförelse så skall ingen försöka få mig att tro att de skulle kunna fortsätta sin verksamhet under SAMMA NAMN och efter några år lyckas lura folk på nytt. Du kanske menar att 2CO skulle kunna byta namn om de förlorade 7 tusen kunders pengar och sen fortsätta som om ingenting hänt?

Permalänk
Medlem

Deras sida fungerar inte länge http://www.medisoncelebrity.com/
Vilken scam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Jag försvarar INTE 2COs agerande utan anser att de uppför sig som idioter och att deras kontakt med kunderna är under all kritik. Dock tror jag inte att de kommer förlora några av kundernas pengar utan får stå för eventuell förlust själva.

Tack Sneclocker. Vi är helt överens.

Har du någon förklaring till varför Medisonsajten är tillfälligt nedlagd. Borde inte 2CO förklara på sin hemsida vad det hela är frågan om? Eller menar du att 2CO värnar om Medisons integritet? Alla i detta forum har väl vid denna tidpunkt förstått att situationen blivit ohållbar för Valdi.
Vad väntar 2CO på? Pengarna för de 7 000 sålda datorerna
eller hur många de nu var?
Vi talar om ca 63 000 spänn. Jag tror att 2CO kan ta den smällen.
De borde ha lyssnat på alla varningsklockor lite tidigare. Istället för att
ta reda på Valdis bakgrund så har 2CO berömt Valdi för hans tidigare prestationer.
De kunde ha lyssnat lite mer på TruthSeeker i Cints forum, som
avslöjat flera av Valdis misslyckade projekt.

Blåbäret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blue berry
Tack Sneclocker. Vi är helt överens.

Har du någon förklaring till varför Medisonsajten är tillfälligt nedlagd. Borde inte 2CO förklara på sin hemsida vad det hela är frågan om? Eller menar du att 2CO värnar om Medisons integritet? Alla i detta forum har väl vid detta tidpunkt förstått att situationen blivit ohållbar för Valdi.
Vad väntar 2CO på? Pengarna för de 7 000 sålda datorerna
eller hur många de nu var?
Vi talar om ca 63 000 spänn. Jag tror att 2CO kan ta den smällen.
De borde ha lyssnat på alla varningsklockor lite tidigare. Istället för att
ta reda på Valdis bakgrund så har 2CO berömt Valdi för hans tidigare prestationer.
De kunde ha lyssnat lite mer på TruthSeeker i Cints forum, som
avslöjat flera av Valdis misslyckade projekt.

Blåbäret

Jag bara undrar en sak. Du menar att medison laptops inte är en bluff utan ett misslyckande som alla hans andra projekt?

Jag menar inget mer än att jag undrar bara. Jag försöker övertala mig själv att jag kommer få min laptop, men det kanske bara är falskhopp eller inget hopp alls

Det situationen jag ligger på är att jag beställde 3 st laptops runt den 27:e juli. Nu så finns inte mina pengar reserverade och jag har inte fått någon bekräftelse, inga pengar har dragits. Söker jag på mina orders på deras söksida så hittar jag inte den. Jag har kontaktat 2CO men de hänvisar bara att de har kontakt med medison och att jag ska kontakta de ifall jag inte får någon dator alls inom någon rimlig tid.

Visa signatur

// XotiC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XotiC
Jag har kontaktat 2CO men de hänvisar bara att de har kontakt med medison och att jag ska kontakta de ifall jag inte får någon dator alls inom någon rimlig tid.

Ett stalltips. Det kommer inga datorer. Kolla för säkerhets skull
med din bank att inga pengar är dragna eller reserverade.
När var du i kontakt med 2CO?

Här en länk till ett av TommyThruthseekers inlägg:
http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=62603&Pag...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nere igen ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Okay, och du tror inte att 2CO tagit intryck av alla reaktioner på Medison och tänker sig för innan de skickar dem några pengar? Det blir ju DOM som förlorar pengarna eftersom de har avtal med sin kund att återbetala ALLT om kunden inte får det som är beställt. Då saknar det betydelse ifall de kan få tillbaka pengar från Medison eller ej. För DEM saknar det förvisso inte betydelse och det är DÄRFÖR som jag TROR att de kommer vara försiktiga.

Om jag minns rätt så står det i avtalet att de "may refund" kunderna... Inte att de måste göra det. Nu har de visserligen sagt att de kommer ersätta alla men det är de knappast bundna till.

Att det står may (om det nu gör det) är väl antagligen bara för att skydda sig själva och jag tror inte att de inte skulle göra det med flit.

Men du verkar fokusera på helt fel saker. Jag har bara påpekat möjligheten för dem att dra sig undan inte att de kommer eller att det är särskilt troligt att de gör det.

Och självklart har 2CO blivigt uppmärksammade på situationen. Hela problemet är att de inte kan göra något åt det. 2COs intentioner eller affärsidé har inget med hurvida de klarar av att hantera situationen.
Det som gör det hela värre är ju jusst det att de inte verkar ha någon vidare kontroll, hade de gett en seriös bild av sig själva så visst men nu finns det IMHO anledning att betvivla hur deras kontroller fungerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Nu blir jag riktigt bekymrad över dig!
Jag försvarar INTE 2COs agerande utan anser att de uppför sig som idioter och att deras kontakt med kunderna är under all kritik. Dock tror jag inte att de kommer förlora några av kundernas pengar utan får stå för eventuell förlust själva.
Du anser visst att de troligen KOMMER att orsaka förlust för sina kunder men FÖRSVARAR deras agerande? HUR får du till det här?

Men fortfarande har du tillräckligt förtroende för att de inte kommer skicka pengar till Medison...
Jag försvarar absolut inte allt som 2CO gör, håller med dig om att de uppför sig om idioter m.m. men t.ex. att de fortsätter ta beställningar försvarar jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Så du tror inte att ett företag som har som affärsidé att just SKYDDA sina kunders pengar skulle få BESTÅENDE problem om de orsakade 7000 kunder ekonomiska förluster? Skulle det finnas NÅGOT forum på internet där det inte fanns medlemmar som kom ihåg deras namn i detta pinsamma sammanhang?

Gång på gång kommer det folk som frågar om något är seriöst - någon hänvisar till en tidigare händelse där det gick åt skogen (från samma företag) men trotts det så går folk på samma skit flera ggr. Och det är när de till och med själva blivigt misstänksamma och fått det bekräftat att tidigare varigt något lurt med det.
Och betänk att det är löjligt få som ens vet om detta. 2CO lever antagligen inte på folk som gör efterforskningar själva på forum. Även om det här blåser upp ordentligt kommer det vara löjligt få och antagligen en försvinnande del av kunderna som kommer ihåg detta om en månad. Det största och i sammanhanget det enda (tror jag) problemet för 2CO är att de kan få problem med företagen som de 'skyddar' kunderna ifrån. Och det kan de få seriösa problem med men återigen jag tvivlar på att de medvetet skulle ta pengar från kunderna.

Du verkar missa poängen helt, vet inte om jag orkar fortsätta med den här meningslösa debatten.

För att göra det extra tydligt, jag tror inte att 2CO kommer behålla pengarna - men jag har mina tvivel på hur bra kontroll de har och att de inte kommer skicka pengar till Medison.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Det gick att sälja laptops för 5000kr för 2 år sen, och det går att sälja laptops för 1000kr idag.
OLPC ska kosta 100$, man måste vara riktigt blåst om man köper den, eftersom det är alldeles för billigt, eller? Är alla som beställer en OLPC idioter?

Yep, från langaren, stöldgods och soptippen

Börja länka till datorerna istället för att trycka ut skit

Datorerna ska kunna köpas nu, fysiskt butik eller internet i sverige och inte i dreamland, jag skiter i vilket men datorn ska existera nu eller för 2år sen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Du verkar missa poängen helt, vet inte om jag orkar fortsätta med den här meningslösa debatten.

För att göra det extra tydligt, jag tror inte att 2CO kommer behålla pengarna - men jag har mina tvivel på hur bra kontroll de har och att de inte kommer skicka pengar till Medison.

Det är nästan så att man undrar ifall du fick ditt nick uppkallat efter vad som uppstår om man ropar i ditt öra.

Det du ursprungligen hängde upp dig över var bl.a att jag skrev "tror jag att köparna kommer få tillbaka sina pengar oavsett."

Nu "tror" du inte själv att 2CO kommer behålla några pengar?
Du har dina tvivel på hur bra kontroll 2CO har och där är vi väl också helt överens även om jag nog är lite hårdare mot dem när jag skrivit i deras forum.

Du tror att de kanske trots allt skickar pengar till Medison (vilket jag betvivlar) men även om de skulle göra det så bryter de mot avtalet mot sina kunder och att de skulle VÄGRA att ersätta sina kunder håller jag för uteslutet ifall de inte tänker lägga ned sin verksamhet totalt.

Det är DITT ORDVAL att jag har "förtroende" för 2CO och sanningen är väl snarare att jag förutsätter deras agerande precis som jag förutsätter beteendet på sossar i regeringsställning. Det innebär INTE att jag därmed HAR förtroende för dem utan vet hur de kommer agera för att inte förlora vissa väljargrupper som är förutsättningen för att de skall existera. Hajjaru???