8800-kort billigt på blocket?

Permalänk
Medlem

8800-kort billigt på blocket?

Hej, såg denna annons på blocket och undrar om fler har sett och till och med handlat utav denna annonsör? Verkar oseriöst men man vet aldrig.

http://www.blocket.se/vi/13512372.htm?ca=11_s

Permalänk
Medlem

Det osar katt..håller med dig. Vågar du prova?

Permalänk

Fast de accepterar internetgiro?

Permalänk
Medlem

Var väl inte så superbillig. Eller ja möjligtvis på Ultra kortet.

Permalänk
Medlem

Är väl ganska svårt bli blåst via internetgiro?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Är väl ganska svårt bli blåst via internetgiro?

Inte då.
De kan skicka en tegelsten eller ngt.. men då kan man anmäla iofs.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Inte då.
De kan skicka en tegelsten eller ngt.. men då kan man anmäla iofs.

Skickar dem en tegelsten så säger man det till mellanhanden som inte betalar ut pengarna?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

Permalänk
Sötast

Men jag undrar hur det funkar med Internetgiro bakvänt?

exempel:

Du skickar ett graffekort till mig.
Jag tar graffekortet och lägger i en tegelsten i lådan.
Ringer internetgiro å säger att jag har blivit blåst, jag fick en tegelsten.
Jag får pengarna tillbaka. Vad händer sen? Om dom ber mig returnera paketet så får du en tegelsten och hur ska du då överklaga det när det var jag som blev "blåst" ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Men jag undrar hur det funkar med Internetgiro bakvänt?

exempel:

Du skickar ett graffekort till mig.
Jag tar graffekortet och lägger i en tegelsten i lådan.
Ringer internetgiro å säger att jag har blivit blåst, jag fick en tegelsten.
Jag får pengarna tillbaka. Vad händer sen? Om dom ber mig returnera paketet så får du en tegelsten och hur ska du då överklaga det när det var jag som blev "blåst" ?

Har också tänkt i liknande banor. Det bästa vore att fråga Internetgirot själva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Har också tänkt i liknande banor. Det bästa vore att fråga Internetgirot själva.

Säljaren måste ju också verifiera att han får tillbaka sin vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ultra kortet är väldigt lockande. Men som sagt, frågan är hur det ligger till med dessa. Jag har inte råd att köpa något kort just nu men anledningen till tråden var bland annat för att tipsa ifall det nu är billigt, eller skapa en tråd som folk sedan kan varna i ifall det är båg. Den som känner sig manad får ju gärna köpa sig ett kort o se hur det blir:)

Permalänk
Medlem

Hittade 8800Ultra för ett väldigt lågt pris på kopochsalj.eniro.se i sommras så jag mailade och frågade varför just de korten var billiga. Vet ej om det är samma säljare men här är svaret jag fick:

"God eftermiddag,

Annledningen till att priset är så pass lågt beror på ett vårat företag inte är baserat i Sverige. Om du har fler frågor vänligen svara på detta mail. Om du har msn messenger så kan du lägga till mig på din kontaktlista, min adress är: s.tradera@gmail.com

Med vänliga hälsningar,

Sven"

Just det kortet var BFG GeForce 8800Ultra OC 630MHz GPU 768MB‏ som kostade en tusing under de oklockade korten.

Permalänk
Medlem

Kanske bara är paranoid nu men tycker den där s.tradera-mailen är lite väl lik den första adressen i http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... .

Men det kanske är vanligt att folk gör såna adresser nu för tiden.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Massa saker som stämmer in, skum gmail, samma typ av kort i alla fallen dessutom. Lite fantasi hade väl inte skadat om man vill lura folk?

Visa signatur

Permalänk
Sötast

"Internetgirot.se" <svara-ej@internetgirot.se>
to me

show details
8:55 am (6 hours ago)
Hej

det är inte möjligt att köparen får sina pengar återbetalade om han/hon rapporterar in en felaktig vara.

Om köparen skulle mottaga fel vara eller misstänka bedrägeri så måste detta omgående polisanmälas.

Pengarna kommer sedan att spärras hos oss i enlighet med de allmänna villkoren paragraf 6. De kommer att hållas kvar till dess att köparen och säljaren skriftligen meddelat internetgirot.se på vilket sätt köpeskillingen skall utbetalas/återbetalas eller till dess att en dom vunnit laga kraft.

Där var svar på den frågan!