Media Markt, Jönköping Och Lund

Permalänk
Medlem

Media Markt, Jönköping Och Lund

Hej..!

Media markt hade nyss öppning i lund och jkg. hittade du några fynd, hörde att elgiganten säljde en nokia tel. för 200kr, vilken modell var det?

Permalänk
Medlem

Det gjorde/gör MM också, dom hade inga direkta WOW grejor när det kom till dator hårdvara, fast samsung 32" LCD för 4400:- var ju billigt.

*edit*

Detta var alltså i Lund.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Re: Media Markt, Jönköping Och Lund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaAmig0s
Hej..!

Media markt hade nyss öppning i lund och jkg. hittade du några fynd, hörde att elgiganten säljde en nokia tel. för 200kr, vilken modell var det?

Bor i JKP och mobilen var 20kr inte 200, var någon skit men ifall man bara ska ringa är den bra. Elgiganten sålde även 32" LCD för 2999 samma dag som Tysken öppnade och det var inte 2ex utan 150st! Både elgiganten och Siba ståd utanför tysken och langade reklampapper för sina egan företag lol.

Permalänk

var väl inte 150ex farsan jobbe polare var i kö där och han hade typ nr 20 och när han kom fram så var dom slut för 2999kr på elgiganten i lund var inne på mediamarkt själv idag var inte nåt specelt kul tyckter jag inte jätte billigt heller tyckte jag på det jag titta på iallafall

Permalänk
Medlem

Elgiganten JKG, hade troligtvis 150ex för att lagret ligger precis utanför jkg
vettu vilken nokia mobbe det var? en gammal eller? 20kr låter konstig:S

Permalänk
Medlem
Citat:

Elgiganten JKG, hade troligtvis 150ex för att lagret ligger precis utanför jkg
vettu vilken nokia mobbe det var? en gammal eller? 20kr låter konstig:S

Oavsett Torsvik dumpar de inte mer varor än de behöver.

http://www.newsdesk.se/pressroom/el-giganten/pressrelease/vie...

Permalänk
Medlem

Köpte 3st Sony 32U2530 för 4990:- st idag på MM i JKPG, det var ganska bra pris...

Permalänk
Medlem

Där tjänade du 1300kr per st:D

Permalänk
Medlem

Nja enligt prissöktjänsterna snarare 2100:- mot billigaste inklusive frakt... eftersom onlinepris inte gäller i butik...

Permalänk
Medlem

Sparade pengar heter det väl?

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Var i MM i JKPG och surligen missade man både evenamanget med 500:- för de 100 första i kön för en 42" LCD/Plasma TV. Evenemanget var vid öppningen kl: 8:00 och mellan 13:00-13:30 tiden. Så den dan "gav" MM bort 200st 42" platta TV för 500:-!!

Blev dessa till slut för mina vänner:
Sony KDL-40U2530 för 9990:-
Samsung LE-32S62B för 4444:-
Kyl + Frys paketpris 5990:- (ord 5990 + 5790:-)
Tvättmaskin 1990:-

Var riktigt kul att se folk rensade hela pallar av patta TV den dan, släpande omkring på golvet och man såg Samsung LE-32S62B överallt man gick den dan.

Från prylportalen:

Elgiganten satsade på mängder av låga priser i Jönköping och Lund för att möta den nye konkurrenten. Här är ett urval av priserna som man bjöd på:
- 32” HD Ready: 2 990 kronor
- Nokia mobiltelefon: 20 kronor
- Multifunktionsskrivare från HP: 299 kronor
- GPS från Tomtom: 1 790 kronor
- DVD spelare med DivX från Philips: 299 kronor
- Hällspis från Elektrohelius: 2 990 kronor

Mediamarkt i Kungens Kurva firade som sagt var ett år som butik och de bästa priserna där var:
- 50 tums plasma från LG: 12 990 kronor
- 37 tums lcd-tv från LG: 6 990 kronor
- 32 tums lcd-tv från Panasonic: 5 990 kronor
- 42 tums plasma-tv från Pioneer: 15 990 kronor
- Bärbar dator från Fujitsu Siemens: 3 990 kronor

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

haha, aa:P sparade heter det:P var slarvig där:P

hmm..! de flesta personener säger att de had inte sådant erbjudaden:S

finns mobilerna för 20 kr fortfarande kvar i EG? ngn som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

haha, aa:P sparade heter det:P var slarvig där:P

hmm..! de flesta personener säger att de had inte sådant erbjudaden:S

finns mobilerna för 20 kr fortfarande kvar i EG? ngn som vet?

Haha, nej knappast. Tog slut på typ 5 sekunder.

Permalänk
Medlem

haha, kan tänka mig det:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion
Var i MM i JKPG och surligen missade man både evenamanget med 500:- för de 100 första i kön för en 42" LCD/Plasma TV. Evenemanget var vid öppningen kl: 8:00 och mellan 13:00-13:30 tiden. Så den dan "gav" MM bort 200st 42" platta TV för 500:-!!

Det där är ren lögn! Jag stod som tvåa i kön (hade köat i 17 timmar) och vi fick inte en skit för att vi var så tidiga. Erbjudandet du snackar om fanns inte.
Strax innan de öppnade vid 8.00 och invigningen inleddes så sa de flera gånger att ryktena inte stämde och att de som var tidiga inte skulle särbehandlas eller ges några bättre erbjudanden.
Enda anledningen till att vi stod i kön var att vi hade hört att man i Stockholm hade fått en 32" LCD-TV för 100 kr om man var bland de 100 första i kön. Kanske var detta också ful marknadsföring?
Jag vet inte var du fått det om erbjudandet från, men man blir ju nästan lite misstänksam att Media Markt spelar oschyst och marknadsför genom falska rykten...

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

nice med denna miljöhysteri att det vräks ut tv-apparater som drar 3 ggr så mycket el som en vanlig crt-tv.

Men grattis till era inköp.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Panasonic TH42-PX7 för 8990kr, 2 spel för 99kr/st på MM och en nokia 1112 för 20 kr på elgig

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

hoppas de har 1112;an för 20 kr i Växjö oxå:D Undrar hur de kan hålla dem sååå billiga:P säkert kopia från kina, haha..! fick man karatong med eller?

Media Markt Västerås och Växjö Öppnar 25/10 08:00

PS.det är ett rykte

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Jag var i dag i Elgiganten i Jönköping. Hela butiken var tapetserad med lappar om "billigare än invigning". Det fanns en hel del saker som var billiga, måste jag säga. Vad sägs om en mikrovågsugn för 250 kr? Själv köpte jag mig en matberedare från Bosch för 299 kr, som tidigare kostat 599 kr.

Någon mobiltelefon för 20 kr såg jag inte skymten av. Det var helt fullt med folk framför mobilerna och jag orkade inte trängas. Måste ha varit låga priser...

Permalänk
Medlem
Citat:

hoppas de har 1112;an för 20 kr i Växjö oxå:D Undrar hur de kan hålla dem sååå billiga:P säkert kopia från kina, haha..! fick man karatong med eller?

Media Markt Västerås och Växjö Öppnar 25/10 08:00

PS.det är ett rykte

Ja det var med kartong, orginalladdare, manual och batteri

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion

Elgiganten satsade på mängder av låga priser i Jönköping och Lund för att möta den nye konkurrenten. Här är ett urval av priserna som man bjöd på:
- 32” HD Ready: 2 990 kronor
- Nokia mobiltelefon: 20 kronor
- Multifunktionsskrivare från HP: 299 kronor
- GPS från Tomtom: 1 790 kronor
- DVD spelare med DivX från Philips: 299 kronor
- Hällspis från Elektrohelius: 2 990 kronor

Jag tycker det är intressant att man missade att Elgiganten Sålde en 42" Philips LCD i 5000 serien för 6790 och en Fujitsu Siemens Amilo LA1703 för 3490 då dessa kändes som de hetaste erbjudandena tillsammans med Toshiban för 2990:- och Nokia 1112 för 20:-

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
nice med denna miljöhysteri att det vräks ut tv-apparater som drar 3 ggr så mycket el som en vanlig crt-tv.

Men grattis till era inköp.

Du har helt fel!
Sett till bildytan så är det i praktiken likvärdig förbrukning oavsett teknik, CRT, LCD eller plasma.

Vill du leva i 1800-talet så varsågod, det vi andra måste göra är att fixa fram ren elproduktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Det där är ren lögn! Jag stod som tvåa i kön (hade köat i 17 timmar) och vi fick inte en skit för att vi var så tidiga. Erbjudandet du snackar om fanns inte.
Strax innan de öppnade vid 8.00 och invigningen inleddes så sa de flera gånger att ryktena inte stämde och att de som var tidiga inte skulle särbehandlas eller ges några bättre erbjudanden.
Enda anledningen till att vi stod i kön var att vi hade hört att man i Stockholm hade fått en 32" LCD-TV för 100 kr om man var bland de 100 första i kön. Kanske var detta också ful marknadsföring?
Jag vet inte var du fått det om erbjudandet från, men man blir ju nästan lite misstänksam att Media Markt spelar oschyst och marknadsför genom falska rykten...

Hmm...så mina arbetskollegor har ljugit för mig. Själv var jag där vid 8.00 tiden, men stod längst bak av kön och hörde aldrig vad speakern sade när det öppnade. Dan efter på jobbet sade en annan kollega som var där med frun vid 13 tiden och han sade att det dom körde det igen vid den tiden.
Så alla 3 har ljugit för mig. *grrr*

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Du har helt fel!
Sett till bildytan så är det i praktiken likvärdig förbrukning oavsett teknik, CRT, LCD eller plasma.

Vill du leva i 1800-talet så varsågod, det vi andra måste göra är att fixa fram ren elproduktion.

hur får du det att gå ihop om en 42" Plasma drar 380w mot en 42" LCD som drar runt en 250w och en CRT 36" som drar ~100w...

Är ju som att påstå att det fanns någon vits med live earth-galan som månade om att använda så lite el som möjligt men själva hade de 123891289731289123789 lampor som var tända på scen/arena och drev slutsteg etc etc.. dubbelmoral2k.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Jag tycker det är intressant att man missade att Elgiganten Sålde en 42" Philips LCD i 5000 serien för 6790 och en Fujitsu Siemens Amilo LA1703 för 3490 då dessa kändes som de hetaste erbjudandena tillsammans med Toshiban för 2990:- och Nokia 1112 för 20:-

Tosibian var det en data irl?

Permalänk
Medlem
Citat:

hur får du det att gå ihop om en 42" Plasma drar 380w mot en 42" LCD som drar runt en 250w och en CRT 36" som drar ~100w...

Är ju som att påstå att det fanns någon vits med live earth-galan som månade om att använda så lite el som möjligt men själva hade de 123891289731289123789 lampor som var tända på scen/arena och drev slutsteg etc etc.. dubbelmoral2k.

När det gäller plasma så drar den sällan så mycket el utan dom där 380 watten ska snarare ses som en maxförbrukning. Jag har själv en 50" plasma och den verkliga förbrukningen är snarare 100-150 watt uppmätt med energimätare från clas ohlson och det är inte mer el än vad t.ex. en normal dator förbrukar.
Förklaringen är att plasman drar som mest el med helt vit bild med max kontrast och dom flesta vanliga tv program och filmer har oftast ganska mörk bild så det där med plasma tv och hög elförbrukning är en modern myt som bygger på ren okunskap om hur tekniken fungerar.
Som exempel kan man ju jämföra med t.ex. en datornätdel på 1000 watt drar inte mer än en på 500 watt nätdel utan det beror helt på dom enskilda komponenterna som processor, hårddisk etc.
Jag ser inte dock inte riktigt vart du vill komma eftersom jag tror ytterst få är villiga att slänga ut tv:n för att rädda miljön. Eller du kanske menar att man istället ska köpa en gammal tjock tv för att rädda miljön?
Jag menar finns ju andra betydligt bättre sätt att spara el genom t.ex. lågenergilampor och liknande.

Permalänk
Medlem

Media markt,, har fler erbjudaen hp data 120gb 5555kr..!

Permalänk
Korsordsguru

Varför händer detta inte i Uppsala?

Off topic: Har samtliga dyslektiker på swec samlats i den här tråden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

På en plasma anger tillverkaren oftast maxeffekten vilket sker med en helt vit bild.
Vit bild = 380W
Svart bild = 100W
Medeleffektuttag = 240W

LCD har en bakgrundsbelysning som ALLTID lyser OAVSETT bildinnehåll eftersom LCD-panelen endast maskar ljuset (därför problem med svärta).
LCD:n som du anger drar därför alltid 250W

CRT 36" motsvara en LCD med 34" eftersom det är den synliga bilddiagonalen. Bildytan är då 493 kvadrattum mot en 42" lcd eller plasma som har 755 kvadrattum. Förbrukningen skall då korrigeras med faktor 1.53.
I ditt exempel skulle då crt dras upp till 153W, nu tror inte jag att den drar så lite som 100W utan snarare 170W eller mer ( de två jag sett mätningar på drog 170W respektive 240W) och då blir förbrukningen lika även för den!

Plockat från mycket kompetent site som gjorde mätningar på ett antal apparater:
Microdisplay rear projector: 0.14 watt per square inch
LCD: 0.29 watt per square inch
Plasma: 0.34 watt per square inch
CRT: 0.34 watt per square inch

Ytterligare en källa:
Plasma TV energy use
"It is obvious that large screen displays use more energy than their smaller equivalents, however it is incorrect and exaggerated to say that these large screens are energy inefficient. The energy required by the 3 current technologies, CRT, LCD and PDP, is more or less the same.

"The energy required to light a surface of 1cm2 is almost the same for all types: 40-50mW/cm2. There is even a tendency for current CRT TV sets to consume more energy (60mWcm2) due to the 100Hz technology and the capability of displaying HD signals.

Permalänk
Medlem

Köpte en xbox360 igår för 2790:- och chefen köpte ett wii idag för 1990:- på MM Lund. Det verkar som det kommer och går nya erbjudanden hela tiden, tror dom sålde en ipod nano 2gb för 777:- också för alla före mig i kön köpte sådana.

Visa signatur

Viva las vegas....