Permalänk
Medlem

prisma lins till bilen?

Har funderat ett tag på dom här prisma linserna som finns och köpa lite överallt på internet.
Men är det någon som har provat dessa och fått resultat på om dom fungerar?
Främst för tullkamorna i sthlm men även för hastighetskameror?
Är inte av nåt behov av nåt sådant egentligen, åker oftast i rimlig hastighet, och stan tar jag heller aldrig bilen till, och vill man dölja sin nummerplåt eller liknande så finns det andra sätt om man nu måste. Så mestadels nyfiken.
Men som sagt någon som testat och vet om dom fungerar mot dessa båda kameratyper?
Vore skojjigt om dom gjorde det.

Permalänk
Medlem

mythbusters gjorde ett stort test, inget frungerade

Permalänk
Medlem

en enda grej funkade för att lura kamerorna. det var att köra över 300mph o vem gör det normalt

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
en enda grej funkade för att lura kamerorna. det var att köra över 300mph o vem gör det normalt

Över 200 MPH. Alltså 321.8 km/h.

Däremot testade Trafikmagasinet sprayer och sånt för länge sen. Har du en helt platt skylt av plast som inte är stansad så kan du spraya och kameran tar dig inte.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk

Köp en sån där grej som lutar skyltarna Inte kul om farbror blå ser dig dock

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Häng skylten i trådar så den hänger rakt när du parkerar, men om du är ute o kör så lägger den sig i vinkel och inte går att läsa av.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Men vad är det jag läser? Trådar, spray?
Ska man "modda" reg-skylten så finns det bara ett sätt, nämligen att montera in en liten motor så man kan vända på skylten á la James Bond. gärna ska man fixa ett par extra-skyltar så man kan växla mellan dem

Fast varför har du ett behov av att undgå kamerorna om du kör i rimlig hastighet? Är ju bara att göra som alla andra, sakta in vid kameror och sen gasa som en dåre mellan dem.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

naej som sagt inget direkt behov av det, men ändå kul om det visade sig att dom fungerade på riktigt, då skulle vara för om man av händelse kör lite för fort så finns det en räddning som alltid är där. Även om man kör normalt trafiktempo som ligger aningens över så kanske dom fotar, eller? vet ju inte heller hur dom lagt in marginalen för vad som blir för mycket.

Men så tydligen dom fungerar alltså inte
fifan och ändå säljs de som smör.
Ingen som har nån länk eller sida som testar o beskriver lite mera ingående om det här :)?

Permalänk
Medlem

radar och laserstörare. kör med en annan plåt fram, spela oförstående och skyll på busstreck när du blir stannad. fungerar inte om du kommer i en evo med kepsen bakofram...

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Medlem

Varför inte slå sönder reg-skylten med en hamare så plastbitar lossnar, och när säpo kommer så säg att det var en grävling som anföll bilen när du var på bäversafri på djurparken. Å du nyss skulle beställa en ny...
Ursäkten för att du kör i 200 knyck är att du måste till akuten och sy armen som grävlingen högg i när du skulle freda din stackars regskylt...
Skadan har du precis innan gjort med en hålslag
Kan funka!

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Över 200 MPH. Alltså 321.8 km/h.

Däremot testade Trafikmagasinet sprayer och sånt för länge sen. Har du en helt platt skylt av plast som inte är stansad så kan du spraya och kameran tar dig inte.

Beror lite på vilka fartkameror det handlar om, de i USA krävde högre hastighet än de i GB (mythbusters testade väl i USA och Topgear (vilka annars ) testade i GB). Hur de i sverige fungerar vet jag inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Men vad är det jag läser? Trådar, spray?
Ska man "modda" reg-skylten så finns det bara ett sätt, nämligen att montera in en liten motor så man kan vända på skylten á la James Bond. gärna ska man fixa ett par extra-skyltar så man kan växla mellan dem

Fast varför har du ett behov av att undgå kamerorna om du kör i rimlig hastighet? Är ju bara att göra som alla andra, sakta in vid kameror och sen gasa som en dåre mellan dem.

Finns en produkt som fixar detta, foxplate har jag för mig att den heter.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Finns en produkt som fixar detta, foxplate har jag för mig att den heter.

Nej nej, foxplate viker bara ner din skylt så att kamerorna inte kan se den och ska man modda skylt så ska man göra det ordentligt. En rulle med 3-4 olika skyltar på som man sen kan snurra på med hjälp av en motor Det enda som fattas är att man kör en Lotus eller MG, är klädd i en snygg kostym och dricker martinis så är saken biff sen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Större delen av tråden bryter mot § 8 i reglerna, så jag låser den. Kom ihåg att § 8 i reglerna finns, och låt bli att uppmana till brott i forumet i fortsättningen, om ni inte vill bli varnade eller avstängda.

*tråd låst*