Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
OK, lyssna nu alla som har Black box förutom Nuukeer eller andra som kaxigt ignorera mig.

Ladda hem HL2 EP1 GFC filerna först, sen kan ni fortsätta med att ladda hem HL2 EP2. Om inte, kommer ni att fastna på 44% preloaded tills valve har fixat problemet (det är surt för ni vill ju spela så fort som möjligt eller hur?). Det går dock riktigt segt att ladda hem nu, ligger på 60-70KB/s.

Source? Well, har man problem med spel från valve är det ju fördel att gå in på STEAMs forum än att söka hjälp här på swec.

Jag såg det som att du skulle mena att man behöver hl2 ep1 för att spela ep2, vilket gör att man måste köpa ett till spel. Men har ju beställt ep1 via webhallen så det borde inte vara några större problem.

Så det är ELI som dör eller? folk säger att detta är det bästa half life-spelet, nu längtar jag verkligen till att få spela det!

Permalänk
Medlem

Är det bara 16 banor i Portal? Är på 15 nu, trist om det snart är slut..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Är det bara 16 banor i Portal? Är på 15 nu, trist om det snart är slut..

19.

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen Episode 2! Fast jag gillade nog Episode 1 mer, älskade sjukhusdelen.

Bra spel hursomhelst!:D

Permalänk
Testpilot

Har precis spelat igenom Portal, fy fan vad grymt spel. Rösten som berättade var ju bäst, drog skämt och hade sig

Riktigt häftigt att det var så mycket gameplay efter stället där man skulle bli uppeldad, trodde det bara skulle vara en jätteliten bit efteråt.

Dold text

Nu blir det sovdags och så får man sätta sig med Episode 2 imorgon.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Relik 📜

Lirat 2-3h EP2 nu, rätt kul..

Gillade dock inte tunnlarna, jävligt repetativt. Kul att G-man är tillbaka i matchen dock

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kom precis igenom Portal, hur kul spel som helst. Får ta och testa advanced banorna och challenge i morgon

Gillade verkligen också att det var så mycket efter bana 19 när man trodde att det skulle vara slut där och låten som datorn sjöng när creditsen rullade var ju helt underbar

Dold text
Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk

Tråkigt att portal var så kort. Tog bara runt 3 timmar.

Permalänk
Medlem

Min nerladdning av episode 2 verkar ha stannat och vill inte ladda ner med, nån som vet vad som är fel ?

Visa signatur

[Intel C2D E6600][Corsair TWIN2X 6400 DDR2 3GB][Gigabyte GA-965p-DS3][Gigabyte HD 4850][Corsair 520w][Samsung 250gb SATA-II][Enermax Chakra]

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, nerladdning av ep2 stannar på 28% -server too busy, try again in a few minutes typ... Money back !!!

Permalänk

Till ovanstående: Dum fråga men jag antar att du har provat connecta till andra steam servrar ?

Nu till min riktiga fråga, är det nån där ute som har något som helst info om egna banor till Portal ? Läste på Hlf forumet att man förmodligen skulle behöva hacka en hel del själv för att få det att funka.
MÅSTE HA FLER BANOR !!

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Någon annan som har samma problem som mig eller vet hur det går att lösa?
Startar Epsiode 2 genom steam, kommer upp en ruta där det står "preparing to launch" och i den steam rutan brevid EP2 står det helt plötsligt "download paused".
Sedan dröjer det ett par minuter(2-5).. har jag tur så startar spelet men ibland hänger sig allt och jag får starta om datorn.

Finns det något sätt att starta utan att gå via Steam? Har testat att starta med .exe filen som ligger i episode 2 mappen men får felmeddelande.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Finns det inte möjlighet att endast köpa episode 2 via steam? För en billigare peng.

det går köpa spelet via steam för 29.95 dollars sen får du räkna med nån skatt med! så var det när jag köpte från steam vet itne om det har göra med att det var utanför eu!

Edit: är pank så man får vänta snällt på lönningen så man kan köpa spelet! men då kanske det inte är några problem o ladda ner!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hur tror ni HL2: EP2 och Portal kommer flyta på den bärbara i sign? Spelbart i någorlunda inställningar/res?

Permalänk

En annan fråga om prestation. Kommer Ep. 2 och TF2 flyta bra också om Ep. 1 gick bra att spela?

Har ett gammalt X850XTPE, 2 gig och 3500+.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Till ovanstående: Dum fråga men jag antar att du har provat connecta till andra steam servrar ?

En ännu dummare fråga. Hur gör man detta?

/Oerfaren steam användare

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
En ännu dummare fråga. Hur gör man detta?

/Oerfaren steam användare

Genom att ta bort ClientRegistry.blob i steam mappen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Gillade verkligen Episode 2! Fast jag gillade nog Episode 1 mer, älskade sjukhusdelen.

Bra spel hursomhelst!:D

fan härligt o höra! måste införskaffa spelet!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Genom att ta bort ClientRegistry.blob i steam mappen.

Eller bara disconnecta och connecta tills man kommer till en ny server

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Köpte orange box för några veckor sen(köpte det för tf2), har lirat ganska mycket väldigt kul spel,snyggt , roligt m.m (sitter på amd opteron 165 @ 3.0ghz , 2gb ram, nvidia 7800 och det flytter på bra har ej testat de andra spelen än tyvär)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
En annan fråga om prestation. Kommer Ep. 2 och TF2 flyta bra också om Ep. 1 gick bra att spela?

Har ett gammalt X850XTPE, 2 gig och 3500+.

Det kommer flyta och se sjukt bra ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie
Det kommer flyta och se sjukt bra ut.

Ok, tack. Hoppas du har rätt.

Half-Life 2: Episode Two Downloading: 98% Snart!

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött! mitt EP2 vill inte laddas hem...
Har stått på 29% sen jag köppte det...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
Jag blir så trött! mitt EP2 vill inte laddas hem...
Har stått på 29% sen jag köppte det...

Dåliga steam-servrar, tycker det är lite dåligt att så fort det blir en ny spelrelease så blir servrarna fulla.

Permalänk
Medlem

Kanske inte tillhör tråden.. men jag är en av de så väntat länge på att nerladdningen ska bli klar men den vill inte tanka i mer än 40kb/sec

Det finns inget sätt som man möjligtvis kan öka hastigheten på?
Ville juh tanka i 10mb/sec

Permalänk

Episode 2 är nog det bästa spelet i hela Half-Life sagan hittills, helt galet bra. Miljöerna är ju hur läckra som helst och nivådesignen klockren. Nog ett av de bättre spelen jag någonsin spelat.

Permalänk
Medlem

Orka bo i Osterrike med svindyra spel i butiken och seg internetuppkoppling...
Vill ha Episode 2 nuuu !!

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

okej, jag har fastnat, nån som vet hur man ska göra här? http://i96.photobucket.com/albums/l181/Dameisel/namnls.jpg
man skå få igång hissen på nått sätt men jag har provat allt å har inte fått den
å funka

Permalänk
Inaktiv

Portal är ju helt underbart, körde en timme förut. Får verklien starta cube vibbar, speciellt från filmen hypercube, även musike är sjukt passande <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meisel
okej, jag har fastnat, nån som vet hur man ska göra här? http://i96.photobucket.com/albums/l181/Dameisel/namnls.jpg
man skå få igång hissen på nått sätt men jag har provat allt å har inte fått den
å funka

Letar du lite i rummet kanske du hittar något som får de två kugghjulen att nå varandra

Dold text