Permalänk
Medlem

LanarN

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Avstängd

Skit bra dator för lan! Ställ bara datorn bakom bildskärmen.. eller nae, den sitter ju redan där så tangentbord,mus, headset och ström så är du färdig för att lana eller vad du nu vill göra. Tips är på nått sätt fixa ett fack ovanför datorn där du kan lägga t-bord och det andra du vill ha! Så har du byggt din egen bärbara dator typ! Tips bara

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Skit bra dator för lan! Ställ bara datorn bakom bildskärmen.. eller nae, den sitter ju redan där så tangentbord,mus, headset och ström så är du färdig för att lana eller vad du nu vill göra. Tips är på nått sätt fixa ett fack ovanför datorn där du kan lägga t-bord och det andra du vill ha! Så har du byggt din egen bärbara dator typ! Tips bara

problemet om man sätter alla delar ihop med datorn är att den kommer väga ännu mer så då lägger ajg hällre det i en väska. men bra förslag!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Helt otroligt fin och vältänkt bygge 10p!

Fråga: är vikten verkligen centrerad med tanke på handtaget?

japp det är perfekt viktfördelning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hacker93
snyggt vilken färg e den röda? (metallic röd?sherry?) smart upphängning till skärmen,mm... 10p från mej.
hoppas vi får se ngra mer sånahär byggen från dej i fortsättningen

den är sherry typ. kommer lägga upp en bygglogg idag/ikväll så då kan du se närmre

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

nice bra att du lägger upp det
mitt projekt kommer att komma upp på våren 2008 (har haft samma idé med skärmen före,men inte vetat hur man ska fästa den,mm... bra att du lade upp dehär,så får man lite tips ^^ )

Visa signatur

u can call me ColdBlood.remember that,u'll need it in future.

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av nickepaby
[B] problemet om man sätter alla delar ihop med datorn är att den kommer väga ännu mer så då lägger ajg hällre det i en väska. men bra förslag!
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av nickepaby

Okejokej..

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

´Grymt snygg

Permalänk
Avstängd

men du har ju ingen plexi ruta!... en 8 poängare iallafall! Diggar skärmen på sidan där!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk

mvg

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
men du har ju ingen plexi ruta!... en 8 poängare iallafall! Diggar skärmen på sidan där!

Jag har beställt en ruta från lokala glasmästaren men han måste ha fullt upp för jag har inte fått den änn, men jag ska sätta i den så snabbt jag får hem den=)

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Gillar att du har satt fast skärmen, det är annorlunda och fortfarande mycket stiligt.

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi, cool lösning med skärmen, klart LAN-vänlig

En sak måste jag fråga; varför i hela fridens namn har du satt biohazard fläktgaller både på baksidan och framsidan på fläkten vid CPU-kylaren?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Snyggt chassi, cool lösning med skärmen, klart LAN-vänlig

En sak måste jag fråga; varför i hela fridens namn har du satt biohazard fläktgaller både på baksidan och framsidan på fläkten vid CPU-kylaren?

för att jag från början hade ett nätagg som jag tänkte sätta in ett av gallrena i men det blev utbytt till ett nyare och då hade jag en över och jag tyckte den satt bra där. så varför inte=)

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

skit snyggt, grymt!! men skulle sätta dit plexi på sidan åå nån blå lampa
: )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av optimum
skit snyggt, grymt!! men skulle sätta dit plexi på sidan åå nån blå lampa
: )

plexit har kommit hem nu, det är bara tid lust och ork att sätta dit den som jag väntar på. är inte så mycke för massa neon, har väll växt ifrån det. cpufläkten lyser aldeles lagomt mycke och jag har planer att hålla det så.
+ att jag jämt har datorn igång på natten så det är väldigt irriterande med en julgran som ska stå och lysa då=)

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Avstängd

hehe , jävligt nice ide, men ensak. lan så måste man ändå gå 2 gånger från bilen ^^ du har väll för fan lite kablar? boos? cola?
aja .du får 9 poäng ps fixxa lite plexi

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pLatinumm
hehe , jävligt nice ide, men ensak. lan så måste man ändå gå 2 gånger från bilen ^^ du har väll för fan lite kablar? boos? cola?
aja .du får 9 poäng ps fixxa lite plexi

har plexit hemma nu. har bara inte sättit i det.

1hand har man datorn i, på ryggen har man sportbagen med alla kablar mm i sen har man en till väska /ryggsäck att ha kläder/dildos/vad man nu vill ha med sig.

P.S väger va 90 kg muskler och är jävligt envis så jag fick med mig allt redan innan jag moddade om chassit=)

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Avstängd

haha, najs najs, eyy. du vet inte vad chassit heter? alltså orginal.

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pLatinumm
haha, najs najs, eyy. du vet inte vad chassit heter? alltså orginal.

står på sidan. raidmax scorpio

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Najs, men var sätter man in CD/DVD-skivorna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Najs, men var sätter man in CD/DVD-skivorna?

har ingen cd i, använder den inte så ofta så jag kopplar i den om jag ska använda den

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Fint chassi...adda min msn så kan vi snacka mer om pris ... Stifler_1337@hotmail.com ....

Permalänk
Medlem

det ser ut som i/o plåt saknas >.<

Permalänk

Kul idé, men att du lagt ner så mkt på att få den tyst, och ändå har 3 fläktar på utsidan av chassit. Känns som att det motverkar syftet lite. En 4:a av mig pga det bland annat.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Avstängd

Skärmen blir itne varm av det där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pointstiveise
Skärmen blir itne varm av det där?

nej den blir inte varmare än vanligt.

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

hur sat du fast skärmen på datorn ?

använder du 2 el sladar , en för datorn och en för skärmen eller har du en sack så du kan kopla el sladen från skärmen till nätt adrigatet ? isåfal hur gör men det ?

har lust för att göra en liknande dator

Herregud människa! Vänta några år med att modda kanske? kanske misstar mig men antagligen är du för ung för detta, IMO, och gå på svenskalektionerna

Visa signatur

|Ace Ecco 220| Corsair TX 650W | Asus P7P55-M, intel P55 MATX | INTEL Core i5-750 @ 3.4GHz| Corshair XMS3 2x2 GB DDR3 | XFX HD 6950 2GB | WD Caviar GreenPower 650gb |
Även den starkaste måste ta i när han skiter.