Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag har inga problem med min bläddring i musiken och jag har 4Gb musik.
Har slagit av allt som jag tycker är onödigt så som bild omslag på skivan tex.

Men det är en sak som jag inte riktig får att funka eftersom jag inte hittar den inställningen alls och det är skakfunktionen, för det ska gå att byta låt genom att skada mobilen höger respektive vänster utan att behöva hålla ner walkman-knappen.

Vad jag vet måste man håla i walkman-knappen, men den funktionen känns riktigt onödig, och den funkar lite halvdant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Jag upplever exakt samma sak. Så det blir att man får använda headsetet man fick med om man ska lyssna på musik. Jag ska nog byta ut hörlurarna till några andra men först måste jag ha en sådan liten adapter för att inte kabeln ska bli för lång till de nya.

En annan sak jag undrar är om det går att låsa knappsatsen i nerfällt läge utan att använda automatisk knapplås. För så som det är nu måste man antingen ha automatisk eller fälla upp och fälla ner igen.

tryck på on/off knappen på ovansidan så har du snabbknapp te knapplåset, Helt värdelöst. men där finns den

Permalänk

håller med om att skakfunktionen är sådär! När man skakar så ibland så går det inte alls och när de väl funkar så byter den till samma låt ty tre gånger i rad. Och när man har skakat så vips så blir inställningen slumpvis fast man hade slumpvis av innan skaket...

marcus ;m

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har det "problemet" att om man ändrar temat till t.ex. "Soundscape" så vibrerar det lite varje gång man rör sig vid menyerna. Går detta att stänga av? Det går ju att stäng av vibratorn helt men den vill jag gärna ha på så jag vet när det ringer.

Permalänk
Medlem

Nån som kan tipsa om ett bra program att konvertera filmer med till denna telefon. Danke

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Nån som kan tipsa om ett bra program att konvertera filmer med till denna telefon. Danke

Har inte nån anning om program men formaten är följande:

Sony Ericsson W910i har stöd för videofiler i formatet 3GP, MP4, RealVideo 8 och WMV. Dessa måste vara enligt följande specifikation:

Video Decoding:

MPEG-4 SImplpe Visual Profile Level 0
H.263 Profile 0 Level 10
H.264 Baseline Profile (Main subset) level 1b
RealVideo 8

WMV 9 (Windows Media Video 9), Simple Profile, Low Level Playback (local + streaming; QCIF@15 fps)
WMV 8 (Windows Media Video 8), Simple Profile, Low Level Playback (local + streaming; QCIF@15 fps)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Har inte nån anning om program men formaten är följande:

Sony Ericsson W910i har stöd för videofiler i formatet 3GP, MP4 RealVideo 8 och WMV. Dessa måste vara enligt följande specifikation:

Video Decoding:

MPEG-4 SImplpe Visual Profile Level 0
H.263 Profile 0 Level 10
H.264 Baseline Profile (Main subset) level 1b
RealVideo 8

WMV 9 (Windows Media Video 9), Simple Profile, Low Level Playback (local + streaming; QCIF@15 fps)
WMV 8 (Windows Media Video 8), Simple Profile, Low Level Playback (local + streaming; QCIF@15 fps)

Hur ska man ändra inställningarna för 3GP & MP4 i WinAVI (mp4 converter)?

Permalänk
Medlem

Är gränssnittet så segt som alla säger? Funderar på att köpe en 910i men blir ju tveksam när man hör att den är långsam i menyerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikla
Är gränssnittet så segt som alla säger? Funderar på att köpe en 910i men blir ju tveksam när man hör att den är långsam i menyerna.

Jag tycker det iaf. Jämför du med t ex W880i så är det en märkbar skillnad. Den som säger att den inte märker det, måste vara smått hjärnförlamad. Dock är väl frågan om man kan tycka att menyerna är tillräckligt sega för att avstå köp - jag köpte till slut en K850i trots att jag stör mig på menyhastigheten. Fördelar mot nackdelar.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Hämtade min w910 för ngn timme sedan, och den funkar inte. Startar om sig efter några sekunder och sen hängder den sig om jag försöker ladda den. Suck... Och Katching som jag köpt den av, har stängt för dagen. Så jävla tröttsamt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beater
Hämtade min w910 för ngn timme sedan, och den funkar inte. Startar om sig efter några sekunder och sen hängder den sig om jag försöker ladda den. Suck... Och Katching som jag köpt den av, har stängt för dagen. Så jävla tröttsamt!

Tråkigt, men sådant man får räkna med om man beställer elektronik på distans.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rince
Jag tycker det iaf. Jämför du med t ex W880i så är det en märkbar skillnad. Den som säger att den inte märker det, måste vara smått hjärnförlamad. Dock är väl frågan om man kan tycka att menyerna är tillräckligt sega för att avstå köp - jag köpte till slut en K850i trots att jag stör mig på menyhastigheten. Fördelar mot nackdelar.

Finns det något hopp om att det går att få snabbare menyer via någon uppdatering av mjukvaran i framtiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikla
Finns det något hopp om att det går att få snabbare menyer via någon uppdatering av mjukvaran i framtiden?

Det går att få snabbare menyer genom att byta tema till ett simplare tex.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ingen som har bilder tagna med w910i?

Permalänk

w910i walkmanfunktionen ur funktion

Helt plötsligt så gick det inte att spela musik längre i mobilen. Hade precis lagt till lite musik från datorn och nu hittar den hittar varken musik eller video. Testade med att byta till det medföljande minneskortet men den hittar inget där heller trots att det finns grejer på dem. Och nu när jag trycker på walkman-knappen så händer ingenting men man kommer in i spelaren via menyn men då säger den bara att uppspelningen misslyckades.
Det blir väl till att gå och få den reparerad hos tre och det tar ju veckor har jag erfarenhet av

PS. jag antar att det går att hotswoppa minneskortet så att det inte har hänt något där!?

marcus

Permalänk
Medlem

Re: w910i walkmanfunktionen ur funktion

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusbabe
PS. jag antar att det går att hotswoppa minneskortet så att det inte har hänt något där!?

marcus

Nä det är inga problem med att byta minneskortet medans mobilen är igång.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag har inga problem med min bläddring i musiken och jag har 4Gb musik.
Har slagit av allt som jag tycker är onödigt så som bild omslag på skivan tex.

Men det är en sak som jag inte riktig får att funka eftersom jag inte hittar den inställningen alls och det är skakfunktionen, för det ska gå att byta låt genom att skada mobilen höger respektive vänster utan att behöva hålla ner walkman-knappen.

Har samma problem, den inställningen finns inte i min telefon, har massa andra problem också, kommer inte in i walkman-menyn via nån knapp, och spel funkar inte heller.

Ska lämna in den på måndag.

Permalänk
Medlem

kan man slå på knapplåset när mobilen är i infällt läge? Känns onödigt att behöva öppna och stänga den hela tiden. (och ja, jag har aut-knapplås, men det är ju lite fördröjning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beater
kan man slå på knapplåset när mobilen är i infällt läge? Känns onödigt att behöva öppna och stänga den hela tiden. (och ja, jag har aut-knapplås, men det är ju lite fördröjning.

Japp, det går. Tryck (alltså inte hålla ner den) på avstängningsknappen på överdelen av telefonen och välj knapplås.

Permalänk
Medlem

aha, tack

Permalänk
Medlem

en liten fråga till dem som har W910 från 3.
Är de sonyericssons egna menyer eller är de nåt skräp från 3?

Förutom de speciella genvägar till 3-planet och sånt då

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk

Jag har ungefär samma problem som dig "marcusbabe" med W910i. Helt plötsligt står det att det är 0 låtar på mediespelaren och att det finns 0 bilder på minneskortet, vilket inte stämmer. Den verkar helt enkelt ha problem att läsa minneskort. Så fort man går in på mediespelaren och kollar stänger mobilen av sig. Riktigt störande. Köpte mobilen från katshing. Ska man vänta på en uppgradering från Ericsson och hoppas problemen löser sig eller skicka in på rep? Hur lång tid brukar det ta när de ska repareras? Tacksam för svar

Förresten, du Marcus hur gjorde du?

Permalänk

Vad menas med jordgloben som syns hela tiden som en ikon när man har telefonen i gång är man ute på internet jämt?
Hur slår man av det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Vad menas med jordgloben som syns hela tiden som en ikon när man har telefonen i gång är man ute på internet jämt?
Hur slår man av det?

ganska säker på att den betyder att du kan använda wappen eler nått sånt står i instruktions boken

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8bergsson
ganska säker på att den betyder att du kan använda wappen eler nått sånt står i instruktions boken

Hittar inget specifikt i boken. Men den är inte uppkopplad på wappen då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Hittar inget specifikt i boken. Men den är inte uppkopplad på wappen då?

Nu har jag en äldre SE, men på min W900 så betyder jordgloben mycket riktigt att man är uppkopplad på nätet och drar datatrafik.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få igång SenseMe funktionen via SE programmet? Det fungerar inte..

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5200+ | 2 gb ram | 1690 gb hdd | Radeon X1700 512 mb | 22" Widescreen HP | Logitech X-530 | Logitech G11, MX518 | SE G700| Ipod nano 4 gb |

Permalänk
Medlem

hej köpte min igår 910i fick med en musickabel som man ska sätta i steron men hur fan får man ut ljudet frånhöhtalarna? enligt bilden jag ser på deras sida sätter dom i mmc-70 kabel i steron där man har hörlurar sen hör man inget skumt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swag
hej köpte min igår 910i fick med en musickabel som man ska sätta i steron men hur fan får man ut ljudet frånhöhtalarna? enligt bilden jag ser på deras sida sätter dom i mmc-70 kabel i steron där man har hörlurar sen hör man inget skumt.

Kabeln som följer med skall kopplas till en ingång på din stereo/förstärkare som är "ljud in" Den ingången som man stoppar in hörlurarna kommer det ut ljud ur. Dvs det är "ljud ut" och det är därför inte möjligt att mata in en signal från mobilen på samma kontakt.

Trizz

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!