Permalänk
Medlem

Köpte en W910i

Tjo!

Köpte en W910i hos tre igår, första jag tog hem slutade displayen att fungera på, gick och bytte den direkt, den nya funkar prima MEN, i nedre högra hörnet lyser dosplayen mer än på andra ställen, trycker jag ner skalet på just det stället så slutar det.

Riktigt irriterande, borde ha rätt att byta den igen då va?

Permalänk
Medlem

Re: W910i - Display

Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Tjo!

Köpte en W910i hos tre igår, första jag tog hem slutade displayen att fungera på, gick och bytte den direkt, den nya funkar prima MEN, i nedre högra hörnet lyser dosplayen mer än på andra ställen, trycker jag ner skalet på just det stället så slutar det.

Riktigt irriterande, borde ha rätt att byta den igen då va?

Japp, gå och byt den. Hur är den annars då?

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Re: Re: W910i - Display

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Japp, gå och byt den. Hur är den annars då?

Hur fin som helst! Knapparna är helsköna och den glappar inte som en del andra slide-telefoner har tendser att göra.

Har inte hunnit testa den så mycket. Får väl dra o byta den på Lördag ev. Måndag då.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa en W910i, vilken mobil hade du innan du köpte den?
Själv har jag en W880 för stunden men som sagt funderar på en W910i.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag funderar på att skaffa en W910i, vilken mobil hade du innan du köpte den?
Själv har jag en W880 för stunden men som sagt funderar på en W910i.

(har) hade en K800i

Permalänk
Medlem

Re: W910i - Display

Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Tjo!

Köpte en W910i hos tre igår, första jag tog hem slutade displayen att fungera på, gick och bytte den direkt, den nya funkar prima MEN, i nedre högra hörnet lyser dosplayen mer än på andra ställen, trycker jag ner skalet på just det stället så slutar det.

Riktigt irriterande, borde ha rätt att byta den igen då va?

har du bilder på telefonen hur den ser ut irl?

Permalänk
Medlem

Grymma menyer och mjukvara i denna telefonen. Slår ju W880 på allt förutom kanske storlek och kvalitetskänsla!

Jag har W880 och sambon W910, någon som vet om man kan uppdatera mjukvaran i W880 o få den som sitter i w910?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Köpte min W910 på katshing..

Hade en K800 och W880i innan.,. måste säga jag e nöjd med nya mediaspelare..

Grym display.. inga problem med min dock

Du kanske har fått 2ex av måndagar..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
Köpte min W910 på katshing..

Hade en K800 och W880i innan.,. måste säga jag e nöjd med nya mediaspelare..

Hur är W910i jämfört med W880i?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millow
Grymma menyer och mjukvara i denna telefonen. Slår ju W880 på allt förutom kanske storlek och kvalitetskänsla!

Jag har W880 och sambon W910, någon som vet om man kan uppdatera mjukvaran i W880 o få den som sitter i w910?

Det skulle inte gå då w910i är en slidemobil.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Jag var och testade en W910i idag och jag måste säga att jag var klart besviken på den jämfört med min W880i. Pga att menyerna var bra mycket långsammare att bläddra i jämfört med min nuvarande telefon.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Aramis, du som har den nu, fick du med en minneskortsläsare till M2 kortet?

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk

Det är väl standard eller ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Ingen aning, senaste telefonen jag köpte är min W800i. Ska bli nice att hämta ut min W910i imorgon. Dessutom innan den har kommit till mitt serviceställe (jobbar på poståkeriet)

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Aramis, du som har den nu, fick du med en minneskortsläsare till M2 kortet?

Ah det är standard, man får med en minneskortsläsare som man kan plugga in i en usb port för lätt överföring.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag var och testade en W910i idag och jag måste säga att jag var klart besviken på den jämfört med min W880i. Pga att menyerna var bra mycket långsammare att bläddra i jämfört med min nuvarande telefon.

Reagerade på samma sak när jag var och klämde på W910 och K850... RIKTIGT sega i menyerna, tyvärr. Behåller min W880i så länge, kommer få tuppjuck på de där sirapsmenyerna. Allt annat med W910 var dock helt finemang av den stunden jag fick med luren, men man kan tydligen inte få allt här i världen.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teXmeX
Aramis, du som har den nu, fick du med en minneskortsläsare till M2 kortet?

Jepp! Riktigt smidigt är det! Slipper man bry sig om att installera program på datorn osv. Fick även med 1 Gb minneskort, hade dock redan 2 gig sedan tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rince
Reagerade på samma sak när jag var och klämde på W910 och K850... RIKTIGT sega i menyerna, tyvärr. Behåller min W880i så länge, kommer få tuppjuck på de där sirapsmenyerna. Allt annat med W910 var dock helt finemang av den stunden jag fick med luren, men man kan tydligen inte få allt här i världen.

Jag pratade med Sony Ericsson och de sa att det kan komma en uppdatering i framtiden så att menyerna blir snabbare.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Om ni inte redan känner till programmet så kan jag rekomendera My Phone Explorer till alla som kör SE telefoner (funkar inte på symbian dock).
Jag anser det är flera klasser bättre än SE's eget för sync, backupp, redigering mm.
Brukar funka direkt med alla nya modeller även om det officiellt inte stöder modellen.

http://www.fjsoft.at/en/

Permalänk
Medlem

På min W910 märker jag dock inte mkt skillnad från de andra 2 meny e hyfsat snabbt.. har ju en w880 och k800i bredvid..

Bero kanske på vilket tema man har på telefonen..

Visa signatur

------------

Permalänk

Är den från 3 lika seg och jävlig?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Ni som har en W910 har det kommit en mjukvaruuppdatering än som gör menyerna snabbare?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har jag missat nån inställning eller är högtalarna för musik extrem dåliga? Blir ju nästan yr efter en stund på grund av att det skärs i örat. Nån annan som upplever samma sak?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rince
Reagerade på samma sak när jag var och klämde på W910 och K850... RIKTIGT sega i menyerna, tyvärr. Behåller min W880i så länge, kommer få tuppjuck på de där sirapsmenyerna. Allt annat med W910 var dock helt finemang av den stunden jag fick med luren, men man kan tydligen inte få allt här i världen.

Påminner mig om motorolas telefoner Man kunde trycka hela kombinationer sen kunde man se hur mobilen jobbade sig igenom menyerna och skrev ett halvt sms innan den var ikapp

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [!]
Har jag missat nån inställning eller är högtalarna för musik extrem dåliga? Blir ju nästan yr efter en stund på grund av att det skärs i örat. Nån annan som upplever samma sak?

Jag upplever exakt samma sak. Så det blir att man får använda headsetet man fick med om man ska lyssna på musik. Jag ska nog byta ut hörlurarna till några andra men först måste jag ha en sådan liten adapter för att inte kabeln ska bli för lång till de nya.

En annan sak jag undrar är om det går att låsa knappsatsen i nerfällt läge utan att använda automatisk knapplås. För så som det är nu måste man antingen ha automatisk eller fälla upp och fälla ner igen.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Hur länge ska man ladda mobilen nu första gången?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Den behöver inte laddas.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Fick min för ett par timmar sen. Ganska blandat intryck. Hårdvarumässigt känns den kanon, riktigt bra kvalitet. Sköna knappar och perfekt storlek så den ligger riktigt bra i fickan. Minus dock för skärmen på mitt exemplar då den lider av backlight bleed(!), samma fel som K-D][Aramis alltså(min är också 3 brandad). Annars är den snabbare än vad jag trodde i menyerna men inte i nivå med min gamla nokia. Får springa till 3 butiken och byta den på måndag.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Köpte en igår, obrandad och olåst. Har inga problem med backlight bleeding eller slöhet i menyerna. Däremot är musikspelarens bläddring under all kritik. Har ungefär 2GB musik på mitt minneskort och alla album (cirka 180 st) har albumomslag. Och bläddringen går låååångsamt. Om man bläddrar för snabbt tappar den bort namnet på den fil som ska visas, så allt man ser är en siffra som representerar ordningen albumet ligger i och ett frågetecken för skivomslaget. Dåligt. Ljudet är däremot bra med medföljande headset.

I övrigt är jag riktigt nöjd med telefonen dock. Tydlig och bra display, smidig och snygg. Trodde inte jag skulle ha någon användning för rörelsesensorn, men den är faktiskt riktigt trevlig när man ser på bilder och liknande. Kameran var helt OK, även om avsaknaden av lampa och fokus givetvis kommer dra ner betyget en aning. Men då jag knappt använde kameran på min K750 för två år sen och klarade mig helt utan kamera på min M600 ser jag ingen anledning att jag kommer lida av det. Knappsatsen är bra, men kräver lite invänjning, som på alla slidelurar.

Tyvärr verkar det vara något problem med HSDPA i telefonen, jag får inte turbo-täckning någonstans i Stockholm (inte ens på T-Centralen).

Överlag skulle jag rekommendera luren, men vänta gärna ett tag och se om det kommer någon mjukvaruuppdatering. Bör dyka upp en inom de närmaste dagarna, för att fixa HSDPA och förhoppningsvis även Walkman-spelaren.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Köpte en igår, obrandad och olåst. Har inga problem med backlight bleeding eller slöhet i menyerna. Däremot är musikspelarens bläddring under all kritik. Har ungefär 2GB musik på mitt minneskort och alla album (cirka 180 st) har albumomslag. Och bläddringen går låååångsamt. Om man bläddrar för snabbt tappar den bort namnet på den fil som ska visas, så allt man ser är en siffra som representerar ordningen albumet ligger i och ett frågetecken för skivomslaget. Dåligt. Ljudet är däremot bra med medföljande headset.

Jag har inga problem med min bläddring i musiken och jag har 4Gb musik.
Har slagit av allt som jag tycker är onödigt så som bild omslag på skivan tex.

Men det är en sak som jag inte riktig får att funka eftersom jag inte hittar den inställningen alls och det är skakfunktionen, för det ska gå att byta låt genom att skada mobilen höger respektive vänster utan att behöva hålla ner walkman-knappen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"