World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

som shaman så räknas oftast WF med som ett slag då WF inte är "flera" slag utan en ability som kan procca, samma sak som Crusader, Mongoose etc...
säg att jag trycker på 1 (som jag har attack på) sen efter swinget så trycker jag på ett igen, då har jag gjort 1 swing räknat, men WF kan ha proccat och ger en 2 extra swing på 1 swing, så tekniskt sett så gäller det 1 swing även om WF proccar.

En fråga bara...
en i guildet säger att det är 24% misschance som base om man kör DW, andra har påstått att det är högre... nån som vet?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Haha. En crit är en sk. "critical strike" inte flera, alltså inte critical strikeS
När man pratar om en WF crit menar man givetvis vad en av de tre extraattackerna crittar på, att räkna ihop alla tre är högst oortodoxt men uppenbarligen, mycket möjligt
Nämnas bör är att chansen för en sån här trippel-WF-crit hamnar på cirkus 0.3 % om man antar att spelaren i fråga har 25 % critchans.

Det är det som är så jävla roligt med shaman pvp också. Så löjligt chansbetonat så jag vet inte vad. Fö. är en tvåhandare väldigt sällan ett bättre val än två tillhyggen, undantaget skulle kunna vara clothies utan resilience.

Har sett rätt ofta att meleeshamaner räknar ihop wf slagen Sen tycker jag det känns underförstått att man räknat ihop dom om man säger att man crittar 7k. Känns logiskt på ett sätt att räkna ihop alla tre slagen också, jag menar det är ju det som ÄR shamanen (när wf proccar), det är skadan som görs i en wf procc som avgör shamanens framgång så att säga. Enkla crittar är rätt ointressanta, förrutom att man ser basen till vad windfury kan göra.

Håller med dig om att det är lotto med meleeshamaner eftersom dom inte är ett jota utan wf proccarna, så grovt kan man väl säga att dom vinner 20% och blir ägda 80% (haha nu kommer jag bli flamead av swec 's melee-shammys, men erkänn det är ju så! )

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Nej. Windfury ger dig chansen att göra två extraattacker vid ett slag. Både det "vanliga" slaget och de två extra slagen räknas separat vad gäller möjlighet att critta, missa, dodgas osv. Samma sak gäller "chance on hit effekter"(dessa items är vanligtvis ppm baserade så det spelar iofs ingen större roll, men ändå) Sen hur många gånger din gubbe har slått om man räknar animationerna, är irrelevant. Läs combatloggen.

Och jo, 24% misschans med din offhand mot mobs med samma level.
Angående hur mycket hit du behöver som shaman, så föreslår jag ett besök på elitistjerks forum.

Permalänk
Medlem

Spelar det någon jäkla roll om det är ett eller flera slag? Det är fortfarande 6-7k skada på ETT jävla hugg + procc, precis som om att jag skulle skjuta en shadowbolt och få crit på 3k sen få nightfall och få en 3.5k crit på det. Inte fan hinner man reagera på nåt sånt, sinnesyk burst.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
Nej för jag köpte fel och trodde inte att mace skulle göra sämre dmg än sword med samma stats? Det verkar ju buggat! Vad spelar det för roll om man får tillbaks honor och de deletar vapnet 2 gånger?
2 vapen med samma stats ska ju göra samma dmg och man har lika i skill.

har du maxat wepon skill?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

DING 70 med min priest!

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem

gratz

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
Hallå, gör gladiator 2h macen sämre dmg än gladiator 2h svärdet?? För jag har bytt från svärdet till macen och känns som jag gör mkt sämre på vanliga slag och crits!!!

Nej det enda som kan göra skillnad där vapen har exakt lika stats är din skill med vapnen i fråga eller talents/ras bonusar.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sosero
gratz

I appreciate it

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Spelar det någon jäkla roll om det är ett eller flera slag? Det är fortfarande 6-7k skada på ETT jävla hugg + procc, precis som om att jag skulle skjuta en shadowbolt och få crit på 3k sen få nightfall och få en 3.5k crit på det. Inte fan hinner man reagera på nåt sånt, sinnesyk burst.

Du har väl rätt på sätt och vis. När man står där naken och duellerar och insta tar 7k skada är det kanske bara "NREF!!!11!" man skriker direkt, oavsett att bry sig om vad det var som träffar en, eller hur sannolikt det är.

Edit: Ehum, stycke bortplockat pga. temporär sinnesförvirring.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
har du maxat wepon skill?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Nej det enda som kan göra skillnad där vapen har exakt lika stats är din skill med vapnen i fråga eller talents/ras bonusar.

I både sword och mace har jag 347 av 350. Använder mace med sword specc, men mace speccen ger ju bara stun och ska väl inte påverka dmg?
Så jag fattar inte varför jag gör sämre dmg och crits?? Blir så arg...

Om ni undrar varför jag har sword specc med mace, är det för att jag inte orkar respecca än då jag försökt bytt tillbaks men fick inte. Kul att spendera 27 000 honor till på nytt 2h.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
I både sword och mace har jag 347 av 350. Använder mace med sword specc, men mace speccen ger ju bara stun och ska väl inte påverka dmg?
Så jag fattar inte varför jag gör sämre dmg och crits?? Blir så arg...

Om ni undrar varför jag har sword specc med mace, är det för att jag inte orkar respecca än då jag försökt bytt tillbaks men fick inte. Kul att spendera 27 000 honor till på nytt 2h.

om du speccat sword så är det ganska självklart att du gör extra skada med sword än mace

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
om du speccat sword så är det ganska självklart att du gör extra skada med sword än mace

Jag räknar inte med extra attack procs.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
Jag räknar inte med extra attack procs.

Så du har tänkt specca mace-specc om du kör svärd eller? Herregud, det viktigaste när du väljer vapen är SPECC. Nu har du frågat samma fråga i 2 sidor, läs om det istället för att sitta och vänta som en kid på godis.

Och förstår du inte att ett vapen med samma DPS gör samma damage är det kanske dags att deleta wow.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Och förstår du inte att ett vapen med samma DPS gör samma damage är det kanske dags att deleta wow.mvh

Speeden spelar in en hel del när det gäller alla gula attacker å. Maces brukar vara segare, men alla pvpgrejer har exakt samma stats, så du ska få ut samma damage.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Så du har tänkt specca mace-specc om du kör svärd eller? Herregud, det viktigaste när du väljer vapen är SPECC. Nu har du frågat samma fråga i 2 sidor, läs om det istället för att sitta och vänta som en kid på godis.

Och förstår du inte att ett vapen med samma DPS gör samma damage är det kanske dags att deleta wow.

mvh

DU kan ju börja läsa rätt innan du skriver något, verkar inte fatta alls! Jag sa bara att man ska ju inte göra bättre dmg med macen om man speccar mace specc, det ger bara chans till stuns! Jag säger ju att de ska göra samma dmg när de har samma stats, men det gör inte det för mig. Så det är något som är fel.
Btw, grow up.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Och förstår du inte att ett vapen med samma DPS gör samma damage är det kanske dags att deleta wow.

Teoretiskt sett, däremot vet både du och jag att en combat-rogue knappast är ute efter 1.4 attackspeed svärd. En arms-warrior skulle knappast använda sig av vapen som är snabbare än 3.0 heller, just därför att den faktiska skadan skulle bli så mycket mindre. Även om DPSen som är angivet på vapnet är lika för en 3.0 mace och en 4.0.

Även om det skulle vara så att alla skulle stå med autoattack och slå, så är det som philip säger skillnad på specializations. Swordspec är bäst för DPS, mace kan vara bättre till pvp (ex. thunder > lionheart).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Teoretiskt sett, däremot vet både du och jag att en combat-rogue knappast är ute efter 1.4 attackspeed svärd. En arms-warrior skulle knappast använda sig av vapen som är snabbare än 3.0 heller, just därför att den faktiska skadan skulle bli så mycket mindre. Även om DPSen som är angivet på vapnet är lika för en 3.0 mace och en 4.0.

Även om det skulle vara så att alla skulle stå med autoattack och slå, så är det som philip säger skillnad på specializations. Swordspec är bäst för DPS, mace kan vara bättre till pvp (ex. thunder > lionheart).

Mjo det var precis det jag menade, även fast mitt svar är väldigt luddigt ser jag nu... Specccen är det viktigaste om man ska välja ett gladiator-vapen då det är det som skiljer i spelstil.

Däremot genererar två st gladiator vapen med samma DPS fast oavsett damage-range likadana average-hits, nu är det dock så att både season 1 mace och svärd har samma damage-range också, därav är det noll skilnad exklusive speccen om man är warrior t ex. (Som exempel, ta 1h-macen och jämför med fist) Vad man sedan väljer är en SMAKSAK för arena, battlegrounds, dps...whatever. Har inget med dessa vapnen i sig att göra.

Det är en helt annan sak om man tar upp ett Season3 vapen och jämför med Cacatlysm's Edge som har olika stats, men samma topdmg osv.

Varför du märker skilnad på dessa vapen? Weaponskill eller placebo, välj själv.

Philip_Thulin, sorry för påhoppet, blev bara less på samma gnäll om och om igen...

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Har börjat få konstiga FPS drops. Ligger stabilt på 60 fps och sen ibland bara droppar det till runt 20. Detta börjar inte för än man har haft igång spelet ett tag och brukar fixa sig när man startar om det.

Har till och med instalerat om Windows (riktig ominstallation från scratch med format och nya drivrutiner) så det är riktigt mystiskt.

Använder visserligen en hel del addon men min minnesanvändning för addons ligger stabilt på 20 MB hur länge jag än spelar.

Någon som har liknande problem.

Edit: Provade helt enkelt att stänga av alla addons. Samma problem.

Edit2: Har provat lite mer. Så fort man startar om spelet försvinner problemet. Det känns precis som att det är nånting som ligger och lagras och inte dumpas korrekt. Ingen aning om det är en bugg eller min dator som kanske börjar få dåliga minnen eller nått.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört WoW på ett bra tag men håller på att installera det igen och jag undrar vilket är det snabbaste sättet att plocka ner alla patchar?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag har inte kört WoW på ett bra tag men håller på att installera det igen och jag undrar vilket är det snabbaste sättet att plocka ner alla patchar?

Tanka från fz.se's filarkiv brukar gå snabbt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Tanka från fz.se's filarkiv brukar gå snabbt!

Tackar så mycket, men det var lite jobbigt att det var kö på alla filer hehe. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag har stött på ett lite jobbigt problem i WoW. Som de flesta vet så kan man kasta magier på sig själv(heal osv) om man håller inte ALT. Det har jag gjort i alla tider och jag har blivit beroende av den funktionen. För nån vecka sen slutade det helt enkelt fungera. Jag testade att slå av alla addons, men det hjälpte inte. Jag hittar inget i interface, inte heller i Keybinding. Det finns något som heter "Toggle auto self cast", men det är inte rätt. Jag börjar bli riktigt sné nu, för jag installerade just om WoW för att se om det skulle hjälpa, men likadant fortfarande. Jag hoppas nån vet vad som är fel.

MVH Emanuel

Edit: Alt-knappen funkar som den ska i övrigt

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Är den inställd som ALT knapp i Interface då? Så den inte är inställd på CTRL eller Shift.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

lackar på de ruttna rogue questet som gör att man får någon debuff på sig så att man inte kan använda stealth i 7 dagar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aced
lackar på de ruttna rogue questet som gör att man får någon debuff på sig så att man inte kan använda stealth i 7 dagar...

Gör klart questet så du slipper den då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Jag har stött på ett lite jobbigt problem i WoW. Som de flesta vet så kan man kasta magier på sig själv(heal osv) om man håller inte ALT. Det har jag gjort i alla tider och jag har blivit beroende av den funktionen. För nån vecka sen slutade det helt enkelt fungera. Jag testade att slå av alla addons, men det hjälpte inte. Jag hittar inget i interface, inte heller i Keybinding. Det finns något som heter "Toggle auto self cast", men det är inte rätt. Jag börjar bli riktigt sné nu, för jag installerade just om WoW för att se om det skulle hjälpa, men likadant fortfarande. Jag hoppas nån vet vad som är fel.

MVH Emanuel

Edit: Alt-knappen funkar som den ska i övrigt

Erh, det är för att du inte behöver använda ALT-knappen alls nu längre, strunta i den du sparar på dina fingrar + det går snabbare att inte ha alt + x-knapp. :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Erh, det är för att du inte behöver använda ALT-knappen alls nu längre, strunta i den du sparar på dina fingrar + det går snabbare att inte ha alt + x-knapp. :>

sant.. men om du har ett target medans så funkar de ju inte riktigt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Erh, det är för att du inte behöver använda ALT-knappen alls nu längre, strunta i den du sparar på dina fingrar + det går snabbare att inte ha alt + x-knapp. :>

Funkar väl inte så bra om man t ex har ett target som man healar och sen vill slänga en heal på sig själv. Då får man ju antingen klicka bort sitt target eller använda alt.